آرشیو سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷، شماره ۴۱۰۰
صفحه اول
۱
نگاه روز

با این نوع دزدی چه کنیم؟

بهروز بهزادی

معاملات صوری شماری از سودجویان در بخش مسکن اینک دیگر موضوعی نیست که از چشم افکار عمومی دور مانده باشد. اگر هزار و یک مشکل ریز و درشت برای اینترنت و...

شبکه های مجازی بشماریم، همین که چنین خبری به همت جمعی از دل سوختگان جامعه در کانال های شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، خود موید این نکته است که مردم خود می توانند وارد چرخه اصلاح رفتارهای خلاف خلافکاران جامعه شوند و با دادن نشانی از مسوولان بخواهند جلوی کار آنان را که نتیجه اش ایجاد ضرر و زیان برای آحاد مردم است بگیرند.راستی این فرهنگ منحط پول پرستی و خیانت در جمعی از مردم که یک روز با خرید و فروش صوری باعث گرانی ارز می شوند، روز دیگر با بسته شدن کانال ارز به سوی طلا هجوم می آورند و وقتی قیمت طلا به سقف رسید به یاد مسکن و معاملات صوری و کاذب در این بخش می افتند، چگونه در میان ما ایرانیان رخنه کرده است؟گفتنی است نگارنده معتقد است با افزایش قیمت هایی که ریشه اقتصادی دارند هیچ کس نباید مقابله کند، بلکه با اصلاح بنیان های اقتصادی باید از آنها جلوگیری کرد. ولی معاملات صوری برای افزایش قیمت مسکن که نیاز اصلی مردم است، دزدی از مردم است و می دانیم که دزدیدن هم از نظر قانونی جرم است و هم در مذهب ما گناهی است بسیار بزرگ.

گفتنی است وقتی که به گواهی آمارهای شهرداری تهران 500 هزار خانه خالی در تهران داریم و آخرین آمار پروانه های ساختمانی به نصف رسیده است چگونه می توان افزایش قیمت مسکن را ناشی از افزایش آمار خریداران در یک بازه زمانی کوتاه دانست.