آموزش کارآفرینی

چکیده:
زمینه و هدف
در دنیای در حال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمان هایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معناداری برقرار سازند به عبارتی دیگر، در مسیر توسعه، حرکت رو به جلو و با شتاب جامعه و سازمان ها منوط به ایجاد بسترهای مناسب، جهت تجهیز منابع انسانی به دانش و مهارت کارآفرینی است تا آنها با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد حصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند یکی از بسترهای مناسب در این زمینه آموزش می باشد.
مواد و روش ها
در مورد تعریف کارآفرینی دیدگاه های مختلفی وجود دارد و درک کامل مفهوم و موضوع «کارآفرینی» نیازمند اطلاع از دیدگاه های بین رشته ای می باشد. کارآفرینی برحسب ماهیت خود و توجه محققان رشته های مختلف از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و حتی تاریخی تعریف شده است.
یافته ها
به دلیل نقش و جایگاه ویژه کارآفرینان در روند توسعه و رشد اقتصادی ، بسیاری از دولت ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ، افراد دارای ویژگی های کارآفرینی را به آموزش کارآفرینی و انجام فعالیت های کارآفرینانه، تشویق و هدایت تلاش می کنند. به طور کلی، سه دلیل مهم کشورها برای توجه به مقوله کارآفرینی و آموزش آن، تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد است پژوهش های زیادی نیز نشان می دهد که مهمترین عامل موثر در حرکت کارآفرینی از قوه به فعل، بروز روحیه کارآفرینی در افراد از طریق آموزش می باشد.
نتیجه گیری
با توجه به اهمیت کارآفرینی و آموزش آن، سوالی که مطرح می شود این است که کارآفرینی چیست؟ آموزش کارآفرینی به چه معناست و نظر صاحبنظران مختلف در مورد آن چیست؟ لذا مقاله حاضر به بررسی مفهوم کارآفرینی، ویژگی های کارآفرینی، انواع کارآفرینی و آموزش کارآفرینی و اهداف آن پرداخته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
57 تا 65
لینک کوتاه:
magiran.com/p1703375 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!