مقایسه دو روش آموزش الکترونیک و سنتی بر یادگیری ماشین بیهوشی در دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

تحولات سریع ناشی از کاربرد فناوری در زندگی بشر تغییرات شگرفی به وجود آورده است؛ بنابراین لزوم تجدید نظر در روش های سنتی تدریس و استفاده از روش های نو و دانشجو محور، از سوی سیستم های آموزشی احساس می شود. این پژوهش با هدف تعیین مقایسه دو روش آموزش الکترونیک و سنتی بر یادگیری ماشین بیهوشی در دانشجویان هوشبری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد.

روش کار

این مطالعه از نوع نیمه تجربی است که در سال تحصیلی 1397 بر روی63 نفر از دانشجویان هوشبری ترم  5 و7 دانشگاه علوم پزشکی سبزوار انجام شد. در روش سنتی ماشین بیهوشی در اتاق عمل و در روش نرم افزار با مراجعه به سایت معتبرhttps://static.draeger.com قسمت های مختلف ماشین بیهوشی به دانشجویان آموزش داده شد. پس از اتمام آموزش، هر دو گروه چک لیست مربوط را تکمیل نمودند.

نتایج

نمره یادگیری دانشجویان قبل از آموزش در دو گروه سنتی و الکترونیک به ترتیب 9.128±19.55و 11.386±15.77 بود که تفاوت آماری معنی داری بین دو گروه وجود نداشت (088/)P= میانگین و انحراف معیار نمره یادگیری دانشجویان بعد از آموزش در دو گروه سنتی و الکترونیک به ترتیب 7.066±37.61 و 7.088±38.03 بود که تفاوت آماری معنی داری بین دو گروه وجود نداشت (994/0=P).

نتیجه گیری:

میانگین نمرات یادگیری دانشجویان در هر دو روش آموزش الکترونیک و سنتی مشابه یکدیگر بوده است. چون دانشجویان هیچگونه محدودیتی از نظر تعداد دفعات استفاده از سایت نداشتند -که این خود ویژگی قابل توجهی در فرآیند یادگیری است- و با توجه به تمایل آنان به استفاده از روش های جدید آموزشی، می توان روش الکترونیک را برای آموزش دانشجویان توصیه کرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
20 تا 27
لینک کوتاه:
magiran.com/p2230239 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!