رئالیسم خیالی در جایگاه بیان بی هنجاری در دیوار گذر از مارسل امه
مارسل امه (1955-1928) همچون ژان دولا فونتن، اخلاقگرایی کنایهپرداز است، به نحویکه شیوههای روایت نمادین و ریالیسم خیالی را در خدمت دیدی طعنهآمیز از نتایج جنگ جهانی اول بکار میگیرد. با در نظر گرفتن این نکته که بیهنجاری به نبود قوانین و چارچوبها در یک جامعه اشاره دارد، از این حیث، دیوار گذر، شامل ده داستان کوتاه است که با حضور ناگهانی عنصر خارقالعادهای در دنیای روزمره مشخص میشود. با بهکارگیری رویکرد نقد جامعهشناختی زیما، سعی داریم دورنمایی از پدیدهء بیهنجاری را ارایه دهیم. هدف ما از این تحقیق پی بردن به این موضوع است که چگونه ریالیسم خیالی در خلال اشخاص و اشیاء میتواند بهعنوان یک پدیدهء آنومیک در یک دنیا-ی پر هرج و مرج تلقی شود؟ و همچنین سعی بر آن است تا بیهنجاری زمان را نشان دهیم که نه تنها با بحرانهای اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان است، بلکه میتواند نمایشی از ارزشهای لگدمال شده باشد. چرا انسان قرن بیستم به عنوان موجودی بیهویت، در معرض ازخودبیگانگی قرار گرفته است؟
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.