بیان پری پلاسمیک یک دیابادی جدید برای هدف قرار دادن همزمان دو نقطه ی وارسی سیستم ایمنی PD-1 و CTLA-4

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

مطالعات بالینی نشان داده است که مصرف همزمان دو مهارکننده ی مختلف نقاط وارسی ایمنی، نیولومب و ایپیلیمومب، به صورت معنی داری ایمنی و کارآیی درمانی بهتری در مقایسه با مصرف هر کدام به تنهایی داشته است. دیابادی ها آنتی بادی های مهندسی شده با اختصاصیت دوگانه هستند که همزمان دو آنتی ژن مختلف را مورد هدف قرار می دهند و می توان آن ها را در سیستم بیان باکتریایی تولید کرد. هدف مطالعه ی حاضر، تولید یک دیابادی جدید برای هدف قرار دادن همزمان دو نقطه ی وارسی سیستم ایمنی در فضای پری پلاسم باکتری اشرشیا کولای بود.

روش ها

توالی آمینو اسید دیابادی بر اساس نواحی متغیر آنتی بادی های نیولومب و ایپیلیمومب طراحی شد و کد ژنتیکی آن برای بیان در سیستم باکتری بهینه سازی و بعد از ساخت شیمیایی در پلاسمید، pET-22b وارد گردید. بیان پروتیین در باکتری ای کولای BL21 (DE3) در دماها و غلظت های مختلف القاگر انجام شد. بعد از استخراج پروتیین پری پلاسمیک، خالص سازی دیابادی با استفاده از کروماتوگرافی تمایلی نیکل انجام گردید.

یافته ها

نتایج SDS-PAGE بیان پروتیین با وزن حدود 55 کیلودالتون را تایید کرد. بیشترین میزان پروتیین محلول در دمای 23 درجه ی سانتی گراد و غلظت 1 میلی مولار القاگر (IPTG) حاصل شد. پروتیین محلول بیان شده توسط کروماتوکرافی تمایلی با خلوص بالای 90 درصد با موفقیت خالص سازی شد.

نتیجه گیری

نتایج مطالعه ی ما نشان داد که بهینه سازی شرایط بیان، می تواند منجر به بهبود بیان محلول پروتیین های مشابه در فضای پری پلاسمیک شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
736 تا 742
لینک کوتاه:
magiran.com/p2640982 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!