مقایسه تولید اسکیدر چرخ لاستیکی Timberjack 450c در دو حالت بهره برداری طراحی شده و طراحی نشده)مطالعه موردی: سری 2 ناو اسالم(

پیام:
چکیده:
در این تحقیق تولید و هزینه های خروج چوب در دو حالت بهره برداری در حال اجراء (متعارف) و بهره برداری طراحی شده مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت. به همین منظور پارسلهای شماره 23 و 25 از سری 2 جنگلهای ناو حوضه آبخیز اسالم انتخاب شدند. برای محاسبه تولید ساعتی سیستم از مطالعات زمانی براساس دستورالعمل یوفرو و هزینه ساعتی از دستورالعمل سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور استفاده شد. نتایج نشان داد که طراحی مسیرهای چوبکشی و دپو قبل از قطع درختان و استفاده از روش های قطع هدایت شده، تولید ساعتی اسکیدر را از 72/12 مترمکعب بر ساعت در بهره برداری در حال اجرا به 8/18 مترمکعب بر ساعت در بهره برداری طراحی شده افزایش داده است. افزایش تولید، هزینه خروج هر مترمکعب چوب را با در نظر گرفتن هزینه ساخت دپو در بهره برداری طراحی شده و هزینه حفاظت و نگهداری جاده در بهره برداری در حال اجراء از 103015 ریال در بهره برداری در حال اجراء به 69372 ریال در بهره برداری طراحی شده رساند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
649
لینک کوتاه:
magiran.com/p634939 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!