راهکارهای صیانت از کارکنان ناجا در مقابله با آسیب ها با استفاده از آموزه های دینی

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
زمینه و هدف
پلیس که متصدی تامین امنیت و نظم عمومی در جامعه است همواره در تعامل با شهروندان و تقابل با بزهکاران و هنجارشکنان است. روشن است رفتار پلیس اگر مهمتر از ماموریتش نباشد کمتر نیست. زیرا رفتار و عمل نیروهای پلیس در کارآمدی آنان تاثیر مستقیم دارد؛ به گونهای که، اگر این نیروها در ماموریت و اجرای کار خود موفق باشند اما در رفتار و اخلاق خود توفیقی نداشته باشند، عملا کارآمدی خود را از دست خواهند داد و نتیجه فعالیتشان زیر سوال خواهد رفت.
روش تحقیق: روش تحقیق هم کتابخانه ای و هم نرمافزاری است. در این تحقیق هم از کتابهایی که فهرست آن در منابع ذکر شده است بهره گرفته شد و هم از نرمافزارهای موجود روایی و تفسیری و هم از اینترنت استفاده گردید.
یافته ها و
نتیجه گیری
از همین رو نگارنده در این تحقیق تلاش کرده است رفتار پلیس را آسیبشناسی کند و مصادیق آسیب و راهکارهای پیشگیری آن را بررسی کند. یافته های تحقیق نشان داد سوء رفتار پلیس با مردم میتواند آسیبهای گوناگون از جمله آسیبهای اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، سیاسی، اجتماعی، نظامی و اداری برای پلیس داشته باشد. همچنین بررسی آیات و روایات اسلامی در این زمینه نشان داد که، برای پیشگیری و مقابله با ضعفها و مشکلات موجود در این حوزه، میتوان از راهکارهایی همچون نظارت و اشراف بر نیروها، توجیه وآموزش آنها، برخورد قانونی و انضباطی، افزایش مهارت و تکنیک، تقویت باورها و عزت نفس در کارکنان و امثال آن بهره گرفت.
زبان:
فارسی
صفحات:
35 تا 73
لینک کوتاه:
magiran.com/p1809677 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!