آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۵۱
فرهنگ و هنر
۱۶

6 سال پس از درگذشت شاعر

مقبره نصرالله مردانی نیمه کاره است

گروه فرهنگ و هنر: با گذشت 6 سال از درگذشت نصرالله مردانی، همچنان از اتمام احداث مقبره این شاعر و نیز ساخت فرهنگسرایی به نام او خبری نیست.

به گزارش ایسنا، مردانی پس از درگذشتش در 19 اسفندماه سال 1382، به پیشنهاد مسوولان شهرداری کازرون، در ورودی این شهر به خاک سپرده شد و قرار بر این شد تا بنای یادبود، فرهنگسرا و پارکی به نام او ساخته شود.

در حال حاضر، ساختمان متعلق به شهرداری به طور موقت به عنوان فرهنگسرا فعالیت می کند، اما هنوز از احداث فرهنگسرا خبری نیست. ورودی پارک نیز ساخته شده، اما ساخت مقبره این شاعر انقلاب نیمه کاره رها شده است.

سیدمحمدعلی آل مجتبی، مسوول فرهنگسرای مردانی کازرون درباره ساخت فرهنگسرا و مقبره مردانی گفت: شهرداری متولی ساخت مقبره بوده، که بودجه ای ندارد تا آن را بسازد و همین مقداری هم که کار شده، با کمک استانداری بوده است. او افزود: ادامه عملیات احداث و تکمیل مقبره همچنان مانده و پیشرفتی نداشته و ساختمانی هم که فرهنگسرا در آن مشغول به فعالیت است، متعلق به شهرداری است. پیشتر غلامرضا دهقان ناصرآبادی، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی گفته بود: در جلساتی که در زمینه تصمیم گیری درباره سفر دوم ریاست جمهوری به فارس تشکیل شد، تخصیص 10 میلیارد ریال برای ایجاد موسسه فرهنگی مردانی درنظر گرفته شده بود.

اما پس از برگزاری جلسه هیات دولت در دومین سفر استانی رئیس جمهور به فارس، مصوبه ای برای کمک به ساخت و فعالیت فرهنگسرای مردانی تصویب نشد و این فرهنگسرا و مقبره همچنان در انتظار اعتبارات برای احداث و تکمیل هستند.