آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۵۱
فرهنگ و هنر
۱۶
براده ها

چهره گشایی از نسخه نفیس الدعا

جام جم: نسخه نفیس الدعا به قلم نستعلیق شاه محمود نیشابوری چهره گشایی می شود. این مراسم روز شنبه 14 شهریورماه ساعت 19 در محل موزه ملک در تهران برگزار می شود.

انتشار آخرین ترجمه همایون صنعتی زاده

فارس: آخرین اثر ترجمه ای نویسنده، مترجم و ناشر فقید ایرانی، همایون صنعتی زاده که اواخر هفته گذشته بدرود حیات گفت، توسط انتشارات بنیاد دکتر محمود افشار زیر چاپ رفت.

عنوان آخرین کتاب ترجمه ای که صنعتی زاده «جغرافیای اداری ایران باستان» نوشته آرنولد توینبی، مورخ مشهور انگلیسی است.

انتشار دستخط های امام موسی صدر

مهر: مجموعه ای از دستنوشته های امام موسی صدر که شامل چند نامه از وی است در سایت موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر منتشر شد. این مجموعه از نامه های امام موسی صدر برای نخستین بار است که منتشر می شود و شامل عکس دستخط امام موسی صدر به همراه متن تایپ شده نامه اوست.

«قولنج» سعدی افشار تا پایان رمضان

ایسنا: نمایش «قولنج» با بازی سعدی افشار به نویسندگی داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی حسین بابایی تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت 21 در تماشاخصنه سنگلج به روی صحنه می رود.

دلیل این امر، استقبال مخاطبان عنوان شده است.

باز هم حراج فرش ایرانی در آمریکا

ایسنا: 2 فرش ایرانی متعلق به دوره صفوی حدود 2 هفته دیگر در یک حراجی در آمریکا، چکش حراج می خورد. خانه حراج شهر اشویل در شمال کشور آمریکا، از حراج آثار تاریخی متعددی از جمله 34 فرش زیبا در روزهای 12 و 13 سپتامبر(21و 22 شهریور) خبر داد.

ساراماگو وبلاگش را بست

مهر: ژوزه ساراماگو، نویسنده برجسته پرتغالی و برنده جایزه نوبل برای تمرکز روی رمان جدید خود وبلاگش را تعطیل کرد.

ساراماگو که از یک سال پیش در 85 سالگی وبلاگی برای نوشتن عقاید و افکارش راه اندازی کرده بود برای نوشتن رمان جدیدش دست از وبلاگ نویسی برداشت.

«آخرین گل» در روسیه

ایسنا: نمایش عروسکی «آخرین گل» با کارگردانی زهره بهروزی نیا برای حضور در جشنواره «آرلکین» عازم روسیه می شود. این جشنواره از 14 تا 21 سپتامبر (23 تا 30 شهریور ماه) در روسیه برگزار می شود.