آرشیو چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹، شماره ۷۱۲۹
سیاسی
۳

در حاشیه مجلس

اعلام وصول یک طرح در مجلس

طرح ممنوعیت ساخت، حمل و نگهداری ادواتی که در درگیری های فیزیکی بین افراد کاربرد دارد، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. به گزارش خبرنگار پارلمانی رسالت، حسین سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه علنی دیروز، وصول این طرح را اعلام کرد. وی یادآور شد که این طرح با امضای جمعی از نمایندگان تهیه و تقدیم هیئت رئیسه شده است.

مجلس به عهد خود وفا نکرد!

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت از منابعی که حاصل هدفمند کردن یارانه هاست

بر خلاف عهدی است که با علم و اطلاع مقام معظم رهبری بین مجلس و دولت بسته شده است. مهدی کوچک زاده تاکید کرد که مصوبه روز شنبه مجلس مبنی بر اینکه در طول اجرای قانون برنامه پنجم توسعه 10 درصد خالص کل وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به بخش سلامت اختصاص یابد تحمیل بار اضافی بردوش دولت است.

کامران: سازمان لولو می خواهید درست کنید؟!

تشکیل سازمان خدمات عمومی برای تجمیع نیروهای مازاد اداری در طول برنامه پنجم همچنان مواضع مخالف نمایندگان را به همراه داشت. حسن کامران نماینده اصفهان هم یکی از معترضان به تشکیل چنین سازمانی بود که گفت: گاهی کارمندان تنبل از کار در می آیند ولی این به خاطر آن است که مدیران بی عرضه نمی توانند از آنها کار بکشند. وی با بیان اینکه زیر آب زنی در ادارات خیلی زیاد است ادامه داد: ایثارگری را می شناسم که آمده امر به معروف کند ولی عامیانه بگویم که زیر آبش را زده اند. در چنین فضایی می خواهند یک سازمان درست کنند تا زیرآب هر کس خورد بفرستند آنجا!؟

بررسی حادثه سعادت آباد در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از نشست روز چهارشنبه اعضای این کمیسیون به منظور بررسی حادثه هولناک میدان کاج سعادت آباد خبرداد. به گزارش خبرنگار پارلمانی رسالت، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران اعلام کرد: موضوع درگیری دو جوان در میدان کاج سعادت آباد تهران که منجر به مرگ فجیع یکی از آنها در برابر دیدگان مردم شد، در نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با مسئولان وزارت کشور و نیروی انتظامی بررسی می شود.