آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۳
شهرستان ها
۷

خبر

شهردار کلانشهر مشهد: مدیریت شهری از سرمایه گذاران حمایت می کند

مشهد- خبرنگار کیهان : شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری در حوزه سرمایه گذاری از سرمایه گذاران در این کلانشهر حمایت می کند و وارد رقابت با بخش خصوصی نمی شود.

محمدرضا قلندر در آیین معارفه و آغاز به کار رسمی خود به عنوان شهردار مشهد، افزود: خدمت در شهرداری با کار تیمی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت تکمیلی و انسجام درونی در این دوره در شهرداری مشهد مورد تاکید است و مدیریت صادقانه و جهادی در این دوره محقق خواهد شد.

شهردار مشهد اظهار داشت: در تامین معیشت پرسنل با مشکل مواجه هستیم و پیگیر افزایش حقوق کارکنان شهرداری هستیم. قلندر ادامه داد: مرکزیت حرم مطهر رضوی از سمت غرب و شرق دچار خدشه شده و با نگاه توسعه ای برنامه ریزی شده تا به سمت شرق مشهد و رفع مشکلات پیرامون آن قدم برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این آیین اظهار کرد: ساماندهی حاشیه شهر، اتمام طرح های نیمه تمام و توجه ویژه ای به مسئله زائرپذیری از اولویت های مدیریت شهری در این دوره است که باید مورد توجه شهردار باشد. حسن موحدیان افزود: راه اندازی بخش نخست خط سوم قطار شهری مشهد از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) از دیگر اولویت های مدیریت شهری در این دوره است.

شهردار بافت تاریخی یزد: هویت بافت های تاریخی ساکنان آن هستند

یزد- خبرنگار کیهان: مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در پنجمین اجلاس روسای کمیسیون های شهر سازی و معماری و معاونین معماری شهر سازی شهرداری های کلانشهرها و مراکز استان ها با اشاره به چالش های مدیریت شهری در بافت های تاریخی گفت: هویت بافت های تاریخی در سراسر دنیا ساکنان آن هستند و آنها هستند که به این بافت ارزش داده اند و نسل در نسل این مجموعه را حفظ کردند پس هر اقدام و اتفاقی باید به افزایش کیفیت حیات اجتماعی و زندگی در بافت های تاریخی بینجامد که باعث رغبت به ماندگاری سکونت شود. اگر مردمان یزد در حفظ و نگهداری این بافت کوشا نبودند امروز همانند دیگر شهرهایی مانند اصفهان و کرمان و... شاهد بافت هایی تکه تکه و پراکنده بودیم.

علیرضا نقوی در این اجلاس که با محوریت بازآفرینی و ارتقای تاب آوری بافت های تاریخی و فرسوده شهری برگزار شد؛ کلید واژه حیاتی و نجات بخش اقدامات توسعه شهری در بافت های تاریخی را توسعه حفاظت محور، مرمت و باز سازی با حداقل مداخلات و انجام مداخلات اصولی برشمرد و ادامه داد عدم تطابق طرح های فرادست با واقعیت موجود بافت تاریخی از دیگر چالش هاست.

وی تصریح کرد: بافت های تاریخی به خصوص در حوزه فلات مرکزی ایران گریبان گیر مشکلات و چالش هایی هستند که اغلب آنها اشتراکات فراوانی دارند. از جمله این معضلات عدم مدیریت هماهنگ یا واحد شهری، فرسودگی زیرساخت ها، کم توانی کالبد در دوام و بقا، مشکلات خدمات رسانی به مردم، سخت تر بودن شرایط زندگی در بناها با کالبد تاریخی، مردم را با مشکل مواجه کرده است.

علیرضا نقوی در بخش پایانی سخنان خود توسعه گردشگری را یادآور شد و افزود: ظرفیت بالای این بافت برای جذب گردشگر و تامین هزینه های خدمت رسانی از درگاه گردشگری به عنوان پاک ترین درآمد می تواند جبران دریافت عوارض نو سازی و... باشد. الگوهایی همچون انتقال حق توسعه به عنوان راهکار مشوق در مناطق تاریخی از دهه 1970 در دنیا مرسوم بوده است.

برگزاری اولین جشنواره آبزیان در اهواز: رکورد بزرگ ترین ساندویچ ماهی ایران در اهواز ثبت شد

اهواز- خبرنگار کیهان: نخستین جشنواره آبزیان برای اولین بار به همت شهرداری اهواز به همراه ثبت رکورد بزرگ ترین ساندویچ ماهی در کشور در اهواز برگزار شد.

این جشنواره با هدف فرهنگ سازی درخصوص مصرف ماهی و ارتقای سلامت عمومی برگزار شد.

در این جشنواره رکورد بزرگ ترین ساندویچ ماهی ایران در اهواز به طول 60 متر و با استفاده از کوبیده ماهی بیگ هد ثبت شد و به شهروندان حاضر در مراسم تقدیم گردید.

به گزارش کیهان، این جشنواره نخستین تلاش فرهنگی و تبلیغی برای ترویج استفاده از تغذیه سالم و متناسب با بوم زاد استان خوزستان بود که با مشارکت اداره کل شیلات استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره طبخ آبزیان در اهواز با استقبال گسترده مردم اهواز و حضور جمعی از مسئولان استانی و با اجرای برنامه های شاد و مفرح، مسابقه آشپزی، عرضه و فروش ماهی و نمایشگاه صنایع دستی برگزار شد.

از مجموع 1200 اثر 600 اثر منتخب 86 دانشگاه ایران به مرحله نهایی رسیدند

ساری- خبرنگار کیهان: بیش از 1200 اثر به دبیرخانه جشنواره پانزدهم حرکت ارسال شد که 600 اثر منتخب توسط 86 دانشگاه ایران به مرحله نهایی رسیدند.

دکتر حشمت الله علی نژاد رئیس دانشگاه مازندران در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره حرکت در دانشگاه مازندران در جمع اصحاب رسانه های گروهی با اعلام این خبر گفت: آثار منتخب در بخش های گوناگون رقابتی شامل انجمن های برتر، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، کتاب، اختراع، دانشگاه برتر و نیز بخش نمایشگاهی مورد داوری قرار گرفته و نفرات برتر اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 33 اثر توسط دانشجویان دانشگاه مازندران ارسال شده است خاطرنشان کرد: تعدادی از دانشگاه های خارجی بخش بین الملل نیز در جشنواره پانزدهم حرکت حضور و فعالیت دارند.

دکتر علی نژاد با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بین المللی حرکت اظهار داشت: این جشنواره، حرکتی موثر برای شکوفایی استعدادهای شگرف جوان خالق و اندیشمند ایرانی اسلامی در سطح دانشگاه ها، ارتقای موقعیت و اندیشه های کمال جویی ایرانی و ایجاد فردایی بهتر، ایرانی آبادتر در پرتو اراده و استعدادهای جامعه دانشجویی کشور است.

براساس گزارش سازمان ملی زمین و مسکن: بیشترین پیشرفت فیزیکی آماده سازی پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور با 65 درصد مربوط به استان زنجان است

زنجان- خبرنگار کیهان: مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان، گفت: استان زنجان درخصوص آماده سازی پروژه های نهضت ملی مسکن با 65 درصد بیشترین پیشرفت فیزیکی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

اصغر اسماعیلی «مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان» ضمن اعلام خبر فوق افزود: خوشبختانه کسب این جایگاه مرهون برنامه ریزی مناسب همکاران اینجانب در اداره و تلاش های مجدانه سازندگان، مهندسین و پیمانکاران پروژه های نهضت ملی مسکن در استان بوده است و امیدوارم بتوانیم واحدهای مسکونی که بر روی این زمین ها ساخته می شود با بهترین کیفیت و دوام به متقاضیان تحویل بدهیم و ما برای تحقق این مهم تلاش لازم را داریم.

مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان، با بیان اینکه ساخت حدود 17 هزار و 500 واحد مسکونی در قالب پروژه های نضهت ملی مسکن در استان آغاز شده است، گفت: از این تعداد بیش از 6000 واحد مسکونی در شرق زنجان و 8 هزار و 500 واحد نیز در غرب و شمال زنجان در دست ساخت بوده و مابقی هم در سایر شهرستان های استان در دست ساخت است.

ضرب الاجل استاندار فارس برای تامین زمین نخبگان استادان دانشگاه و شرکت های دانش بنیان

شیراز- خبرنگار کیهان: استاندار فارس، در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به ضرورت توجه به تامین زمین برای نخبگان، استادان دانشگاه و شرکت های دانش بنیان گفت: مجموعه راه و شهر سازی و دیگر مجموعه های متولی و دست اندرکار، موظفند که تا 15 خردادماه سال جاری زمین مناسب و مورد نیاز برای ساخت مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان را فراهم کنند.

در این جلسه گزارش پیشرفت تامین مسکن نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در اراضی حسینی الهاشمی و گزارش واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت و خانواده های دارای سه فرزند مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تفاهم نامه همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن نیز به امضاء این دستگاه ها رسید.

ایمانیه با تاکید بر اینکه، بحث تامین زمین اعضای هیئت علمی شامل استاندار، روسای دانشگاه ها، معاونان دانشگاه ها و بستگان آنان نمی شود، افزود: بر اساس پایش انجام شده تعداد اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی شیراز، مرکز تحقیقات مهندسی مکانیک سازمان فضایی و نخبگان حدود یک هزار و 900 نفر است.

تیرآهن بال پهن اچ 24 از شمش فولادی در ذوب آهن اصفهان تولید شد

اصفهان- خبرنگارکیهان: نخستین بار در کشور تیرآهن 24 H از شمش فولادی در ذوب آهن اصفهان تولید شد.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه کارشناسان این کارخانه پس از تولید تیر آهن بال پهن اچ 22 در بهمن ماه این بار موفق به طراحی و تولید تیرآهن اچ بال پهن 24 از شمش فولادی شدند، گفت: تیرآهن 24 H به عنوان یک محصول ارزش افزا در بلندمرتبه سازی ها می تواند جایگزین تیر ورق شود و ضریب ایمنی ساخت و ساز در کشور زلزله خیز ایران، به طور چشمگیری افزایش دهد.

مهدی کوهی با اشاره به اینکه این عرض بال و ارتفاع این پروفیل یکسان است و از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و در مقابل نیرو های برشی و خمشی پایداری کامل دارد، افزود: تولید این محصول در ذوب آهن اصفهان یک کار دانش بنیان محسوب است و در طراحی و شبیه سازی، دقت

60 درصدی قبلی به بالای 95 درصد رسیده است و کلیه مراحل قبل از تولید و از طریق نرم افزار های روز توسط صنعتگران جوان شبیه سازی می شود.

لازم به ذکر است که کارخانه ذوب آهن اصفهان قادر است سالانه بیش از 100 هزار تن از این مقاطع سنگین فولادی را تولید و روانه بازار های داخلی و خارجی کند.

طرح تحول حاشیه شهر مشهد منابع ویژه اعتباری دریافت می کند

مشهد- خبرنگار کیهان: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اجرای طرح تحول حاشیه شهر مشهد با دریافت منابع ویژه از محل مواد سازی املاک و اراضی شرکت بازآفرینی شهری ایران سرعت می گیرد.

جواد خدایی افزود: افق اجرای این طرح تا پایان سال1404 با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. وی بدون اشاره به میزان منابع ویژه تعیین شده در این قالب گفت: با عزم موجود امیدواریم اجرای این طرح طی مدت مذکور محقق شود. معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حضور معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسات متعدد برای بررسی حوزه بازآفرینی در استان افزود: جلسه ستاد بازآفرینی استان با محوریت مسئله نهضت ملی مسکن و نحوه مشارکت شهرداری ها و مشوق های لازم در این زمینه برگزار شد.

خدایی بیان کرد: یکی دیگر از محورهای مورد بررسی در این ستاد اختصاص کمک مالی از سوی شرکت بازآفرینی شهری ذیل مصوبه سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان جهت اجرای پروژه های خدماتی و عمومی مورد نیاز در بافت پیرامونی حرم مطهر است.

توجه به آبخیزداری راهبردی برای کاهش تنش آبی مازندران

ساری- خبرنگار کیهان: با توجه به تنش آبی پیش آمده در مازندران، یکی از مهم ترین راهبردهای کاهش آن، توجه به طرح های آبخیزداری است.

رضا علیخانی در نشست بررسی تنش آبی مازندران، اظهار کرد: تلاقی چند پدیده هم زمان با هم همانند افزایش دما، کاهش نزولات آسمانی موجب تنش آبی در استان شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران عقب ماندگی های زیر ساخت ها جهت مهار، جمع آوری، ذخیره سازی و انتقال آب را نیز از دیگر عوامل تنش آبی مازندران دانست و افزود: افزایش تقاضا جهت افزایش زنجیره تولید کشاورزی و صنعتی و همچنین افزایش جمعیت و مصرف خانگی بر تنش آبی اثر بخش بوده است.

علیخانی آبخیزداری و آبخوانداری را راهکار قدیمی دانست که نیاکان ما به درستی از آن بهره می بردند، اما در مقطعی به آن توجه نشده است، تصریح کرد: آبخیزداری پدیده بسیار مهم برای مدیریت منابع آب و بازچرخانی به سفره های زیرزمینی است و استفاده بهینه از آب به ویژه مهار آب های سطحی و سرازیر شدن کمتر آن به سمت دریا و هدایت به سمت زمین های کشاورزی اجرایی خواهد شد.

رضا علیخانی افزود: طرح آبخیزداری به منابع مالی چندانی نیاز ندارد، اما به دلیل تقویت منابع آبی بازگشت سرمایه مناسبی به همراه خواهد داشت.

جریمه میلیاردی 2 مرغدار متخلف در سوادکوه شمالی

ساری- خبرنگار کیهان: 2 مرغدار متخلف سوادکوه شمالی به تعزیرات حکومتی معرفی و 70 میلیارد ریال جریمه شدند.

علی نوری نژاد مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی با بیان اینکه برای متعادل کردن بازار و امنیت غذایی و تامین گوشت سفید مصرف کنندگان، نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی بر تخلیه و حمل مرغ از مرغداری های این شهرستان تا کشتارگاه و توزیع آن در فروشگاه ها در حال انجام است، گفت: دو مرغدار متخلف این شهرستان به تعزیرات حکومتی معرفی و 70 میلیارد ریال جریمه شدند.

وی با اشاره به فعالیت 6 واحد مرغ مادر گوشتی و 41 واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در این شهرستان، افزود: مرغداران باید نسبت به تخلیه و بارگیری گله های بالای 45 روز و حمل آن به کشتارگاه اقدام کنند و امتناع از تخلیه گله بالای 45 روز به هر دلیل تخلف محسوب شده و مرغداران به اداره تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

درگیری در بازی پارک بابل قربانی گرفت

بابل- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بابل از وقوع درگیری منجر به چاقوکشی حین بازی بسکتبال در پارک نوشیروانی خبر داد و افزود: در این حادثه جوانی 20 ساله به علت شدت جراحات وارده پس از انتقال به مرکز درمانی جان باخت.

سرهنگ شالیکار افزود؛ با حضور سریع و به موقع ماموران پلیس در صحنه ، قاتل فردی 26 ساله در کمتر از چند ساعت شناسایی و دستگیر شد.

تحقیقات تکمیلی از سوی مراجع انتظامی و قضائی در این خصوص ادامه دارد.

رها سازی 85 میلیون قطعه بچه ماهی در 30 رودخانه مازندران

ساری- خبرنگار کیهان: با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران 85 میلیون قطعه بچه ماهیان سفید، آزاد ماهی و خاویاری در 30 رودخانه مازندران رهاسازی شد.

خیریانپور در مراسم افتتاح و رها سازی میلیون ها قطعه بچه ماهی خاویاری و سفید در مرکز باز سازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شهید رجایی ساری، گفت: تکثیر و رها سازی بچه ماهیان در رودخانه های شیلاتی، اقدامی مهم و استراتژیک است. ‎

تاکید بر انتقال زندان ها از بافت مسکونی شهرها

شیراز- خبرنگار کیهان: دکتر غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان ها و دکتر ایمانیه استاندار فارس در گفت وگو با یکدیگر بر همکاری ها و تعامل بیشتر به ویژه انتقال زندان های حاضر در مناطق شهری برای خروج از بافت مسکونی تاکید کردند.

در این نشست دکتر محمدی با تقدیر از توجهات مقامات قضایی و اجرایی استان ها در حوزه تعالی زندانبانی گفت: هدف ما اصلاح و تربیت و بازسازگاری زندانیان است و برای تحقق این رسالت، نیاز به فضای مناسب و مکان استاندارد امری ضروری است. در این ارتباط مصوبه مولدسازی اموال و دارایی دولت، فرصت طلایی است تا با توجه به آسیب هایی که وجود زندان برای شهروندان دارد، زندان های فرسوده را به خارج از شهرها انتقال دهیم.

در این جلسه ایمانیه، استاندار فارس با تاکید بر اهتمام جدی مدیران دستگاه های اجرایی استان برای تحقق اهداف سازمان زندان ها بیان کرد: ما نیز به طور جدی دغدغه حمایت از خانواده زندانیان را داریم بنابراین هرکاری بتوانیم برای کمک به آنان خواهیم کرد.

اعلام آمادگی شهردار بغداد برای تفاهم با شیراز

شیراز- خبرنگار کیهان: محمدحسن اسدی در دیدار با شهردار بغداد در راستای برگزاری رویداد بزرگ «دومین همایش سالانه توسعه سرمایه گذاری در شیراز» در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه بین شیراز و بغداد به گفت وگو پرداخت و بر عزم راسخ شهرداری شیراز برای جذب سرمایه گذاری با کشورهای همسایه به ویژه عراق تاکید کرد.

در این دیدار شهردار شیراز با معرفی این کلان شهر گفت: شهر شیراز شهری باستانی، مذهبی، فرهنگی، گردشگری و قطب پزشکی است که از کشورهای مختلف برای درمان و گردش به شیراز می آیند و باید از این ظرفیت ها، استفاده بهینه ای صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه شهر شیراز زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد، افزود: شهرداری شیراز در این خصوص علاوه بر لزوم تقویت همکاری و مناسبات در حوزه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری سلامت، آمادگی ایجاد بسترها و ظرفیت های سرمایه گذاری را دارد و از حضور سرمایه گذاران استقبال می کند.

عمار موسی کاظم ، شهردار بغداد نیز طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در شهر شیراز، از آمادگی برای همکاری های متقابل در بخش ها و حوزه های مختلف خبر داد.

شهردار شیراز: شهرداری شیراز به دنبال تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب است

شیراز- خبرنگار کیهان: شهردار شیراز با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگاه تحول گرایانه گفت: ما در شهرداری به دنبال تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم و باید امیدآفرین باشیم.

محمدحسن اسدی در همایش «زن، جامعه، امنیت» با بیان اینکه امروز در این مقوله دچار چالش شده ایم و دشمن نیز زنان ما را نشانه گرفته است، اظهار کرد: جهاد تبیین و برگزاری چنین همایش هایی می تواند به عنوان یک راهکار در مقابله با این چالش باشد.

وی با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگاه تحول گرایانه گفت: ما در شهرداری به دنبال تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم و باید امیدآفرین باشیم.

شهردار شیراز یادآور شد: ما بودجه شهرداری شیراز را طی یک سال تا 300 درصد افزایش دادیم و این در کشور بی نظیر است و ما 112 پروژه تعریف و اجرایی کردیم و این امیدآفرینی و جهاد خدمت رسانی را ادامه می دهیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان شهر شیراز با اشاره به برنامه شیراز 1404 و تعریف پروژه ها در این راستا نیز گریزی زد و بیان کرد: چهره شیراز در سال 1404 را متفاوت خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز: مردم مهم ترین سرمایه در نظام جمهوری اسلامی هستند

شیراز- خبرنگار کیهان: رئیس شورای شهر شیراز مردم را مهم ترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: یکی از مواردی که ممکن است سرمایه اجتماعی را دچار خدشه کند، نبود امنیت در حوزه خانواده، آسیب های اجتماعی و کمبود اشتغال است.

مهدی طاهری در همایش «زن، جامعه، امنیت» با بیان اینکه مهم ترین وظایف جمهوری اسلامی امنیت پایدار است، تاکید کرد: امنیتی پایدار و مستمر است که مردم پایه بوده و به صورت واقعی در تحقق آن مردم مشارکت داشته باشند. وی تصریح کرد: چهار مولفه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از مهم ترین مولفه های هر کشوری برای داشتن امنیت پایدار بر اساس دکترین خود است که جمهوری اسلامی نیز این مولفه ها را در اسناد بالادستی خود تبیین کرده است. طاهری افزود: اگر در امنیت اقتصادی به دنبال حفظ سرمایه های اقتصادی هستیم در امنیت اجتماعی باید به دنبال حفظ سرمایه اجتماعی نظام باشیم.

طاهری تصریح کرد: در حوزه امنیت اجتماعی به اتفاقی نظیر 9 دی که امنیت سیاسی را به جامعه بازگرداند در جامعه امروز نیازمندیم؛ چراکه امروز دشمن را در میدان به صورت صف می بینیم و صفوف مردم نیز باید کنار هم شکل بگیرند. وی بیان کرد: حجاب از باورهای دینی است و همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند، اینکه چه باید کرد به برنامه نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران: مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور به مردم ارائه شود

ساری- خبرنگار کیهان: خطیب نماز جمعه ساری از مسئولان استانی خواست تا از مصوبات سفر گذشته دولت گزارشی را به مردم ارائه دهند.

آیت الله محمدی لائینی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته در مصلای امام خمینی ساری ضمن گرامیداشت و پاسداشت حماسه سوم خرداد، از مسئولان استان خواست گزارش کاملی از تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و پیشرفت مصوبات سفر اول رئیس جمهوری به مازندران به مردم گزارش دهند.

وی افزود: یکی از خواسته رئیس جمهور در سفر گذشته جلوگیری از تجاوز به منابع طبیعی و انفال بوده است و کمیته ای نیز در این راستا شکل گرفته بود و مسئولان باید درباره برخورد با تجاوزات و مقابله با تصرفات منابع طبیعی و دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور گزارشی را ارائه کنند. امام جمعه ساری از مسئولان خواست درباره عملیاتی شدن شعار سال گذشته مبنی بر مانع زدایی از تولید و دانش بنیان کردن تولید گزارش هایی ارائه دهند.

آیت الله لائینی در ادامه با اشاره به روز ملی جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: امروز کشور ما با کمبود نیروی جوان، پایین بودن نرخ ازدواج و زاد و ولد مواجه است، بنابراین مسئولان و مردم باید مسئله جمعیت را جدی گرفته و به آن توجه کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد: تراز تجاری استان یزد به میزان 17 میلیون دلار مثبت است

یزد- خبرنگار کیهان: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در فروردین ماه سال جاری بیش از 32 میلیون دلار به وزن 191 هزار تن کالا از گمرک یزد صادر شده است به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدکاظم صادقیان افزود: صنایع معدنی غیرفلزی و فلزی، محصولات پلیمری و شیمیایی از عمده کالاهای صادراتی استان به کشورهایی از جمله عراق، امارات، پاکستان، اندونزی، افغانستان، ترکیه است. وی ادامه داد: همچنین طی فروردین ماه سال جاری بیش از 14 میلیون دلار به وزن 7 هزار تن کالا به گمرک استان وارد شده است و عمده کالاهای وارداتی ماشین آلات و قطعات یدکی خط تولید و مواد اولیه واحدهای تولیدی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: به استناد این آمار تراز تجاری استان یزد به میزان 17 میلیون دلار مثبت است.

وی خاطر نشان کرد: استان یزد رتبه هشتم صادرات از لحاظ وزن را به خود اختصاص داده است و از نظر ارزش در رتبه 15 و در حوزه واردات از لحاظ وزن رتبه 17 و ارزش رتبه 19 کشور است.

استاندار فارس: ارتش ما در جهان و منطقه حرف برای گفتن دارد

شیراز- خبرنگار کیهان: در آستانه فرا رسیدن سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر آیین الحاق و واگذاری تجهیزات و تسلیحات نوین و بازآماد شده به یگان های ارتش در شیراز برگزار شد.

محمدهادی ایمانیه در این آیین گفت: با اخلاص، توان و تدبیر مقام معظم رهبری، امروز دشمنان این ملت از قدرت ارتش دچار ترس و واهمه هستند. استاندار فارس اظهار داشت: با تلاش متخصصان ارتش و علی رغم تمامی تحریم ها، در بیشتر زمینه های نظامی خودکفاء شده ایم و بنا بر اعلام همگان علاوه بر دفاع از کشور و آرمان های خود، می تواند از سایر مظلومان نیز دفاع کند؛ ارتش ما در جهان و منطقه حرف برای گفتن دارد.