آرشیو سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۲۳۳۱۳
ورزشی
۹

کمتر از یک هفته تا شروع هفته اول لیگ ملت های 2023

15 بازیکن در مرحله آخر اردوی تیم ملی باقی ماندند ملی پوشان والیبال پنج شنبه راهی ژاپن می شوند

بهروز عطایی با اعلام اسامی 15 بازیکن برای حضور در ادامه تمرینات، حساسیت رقابت برای قرارگیری در ترکیب تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت ها را به اوج رساند.

تمرینات تیم ملی والیبال از 27 فروردین در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد و رقابت ملی پوشان برای قرارگیری در لیست 14 نفره ایران برای شرکت در مسابقات لیگ ملت های والیبال در حالی در روزهای آخر تمرینات پیگیری می شود که بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان از خارج شدن سه بازیکن از فهرست بازیکنان ایران در هفته اول لیگ ملت ها در ژاپن خبر داد.

15 بازیکن به نام های سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی زاده، محمدطاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل نژاد، علی حاجی پور، محمدرضا حضرت پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، محمدجواد معنوی نژاد و میثم صالحی تمرینات خود را از دیروز دوشنبه زیر نظر کادر فنی تیم ملی برگزار کردند.

محمد فلاح، بردیا سعادت و احسان دانش دوست سه بازیکنی هستند که از لیست بهروز عطایی برای هفته اول لیگ ملت ها کنار گذاشته شدند. بر اساس اعلام کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان، بازیکنانی که در لیست اعزامی تیم ملی در هفته اول قرار ندارند، شانس حضور در ترکیب تیم ملی در هفته های دوم، سوم و مرحله نهایی را خواهند داشت و تمرینات خود را از روز شنبه پیگیری خواهند کرد.

تمرینات تیم ملی تا روز چهارشنبه، 10 خرداد زیر نظر کادر فنی متشکل از اکبر محمدی به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع کیان و محمود افشاردوست (مربیان)، مصطفی کارخانه (مشاور فنی)، پاول متئوس (مربی تمرین دهنده)، یاناس ویچیچ (مربی بدنساز)، عبدالرضا علیزاده، کامبیز یعقوبی و عیسی سنگدوینی (مربیان حاضر در اردو)، حسین خوریانی و امین علی اکبری (آنالیزور)، نیما ده پناه (فیزیوتراپ)، رضا قلی پور (پزشک) و حمزه فتحی به عنوان ماساژور ادامه دارد و کاروان والیبال ایران روز پنج شنبه تهران را به مقصد ناگویا ترک خواهند کرد.

برنامه مسابقات والیبال لیگ ملت ها 2023

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت ها 2023 با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در گروه مردان پیگیری خواهد شد. براساس برنامه اعلامی فدراسیون جهانی والیبال، هفته نخست لیگ ملت ها 2023 به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از 6 تا 11 ژوئن برابر 16 تا 21 خرداد 1402 برگزار می شود. هفته دوم به میزبانی روتردام هلند و اورلئان در فرانسه از 20 تا 25 ژوئن (30 خرداد تا 4 تیرماه) برگزار خواهد شد. همچنین هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت ها 2023 از 4 تا 9 جولای برابر 13 تا 18 تیرماه سال آینده در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین برگزار می شود.

شاگردان بهروز عطایی در نخستین دیدار خود به مصاف ژاپن در شهر ناگویای این کشور می روند. از سوی دیگر 18 تیرماه تیم ملی ایران در کمتر از 21 ساعت دو مسابقه برگزار خواهد کرد که به وقت تهران در کمتر یک روز به مصاف دو تیم آرژانتین و کوبا خواهد رفت.

گروه بندی هر هفته لیگ ملت ها و شهرهای میزبان به قرار زیر است:

هفته نخست 16 تا 21 خرداد

اوتاوا - کانادا: (کانادا، کوبا، آمریکا، آلمان، آرژانتین، هلند، ایتالیا و برزیل)

ناگویای - ژاپن: (ژاپن، اسلوونی، فرانسه، لهستان، صربستان، چین، بلغارستان و ایران)

هفته دوم 30 خرداد تا چهارم تیر

روتردام - هلند: (هلند، آمریکا، لهستان، ایران، ایتالیا، آلمان، صربستان و چین)

اورلئان - فرانسه: (فرانسه، کوبا، برزیل، ژاپن، اسلوونی، بلغارستان، آرژانتین و کانادا)

هفته سوم 13 تا 18 تیرماه

آناهایم - آمریکا: (آمریکا، ایران، آرژانتین، بلغارستان، فرانسه، آلمان، صربستان و کوبا)

پاسای - فیلیپین: (ژاپن، لهستان، چین، ایتالیا، اسلوونی، هلند، برزیل و کانادا)

هر تیم در هر هفته لیگ ملت ها در چهار مسابقه و در مجموع در 12 دیدار به میدان می رود و نتایج در یک جدول درج خواهد شد.

برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران به وقت تهران در هفته اول لیگ ملت ها 2023 نیز به این شرح است:

سه شنبه 16 خرداد...ایران- ژاپن، ساعت 14:10

پنج شنبه 18 خرداد... ایران- لهستان، ساعت 12:30

شنبه 20 خرداد... ایران- چین، ساعت 10:10

یکشنبه 21 خرداد... ایران- اسلوونی، ساعت 7:10

فدراسیون جهانی والیبال شهر گدانسک لهستان را به عنوان میزبان مرحله نهایی لیگ ملت ها 2023 در گروه مردان معرفی کرده است که این رقابت ها از 28 تیرماه سال 1402 آغاز می شود و به مدت پنج روز (یکم مرداد) با حضور هشت تیم برتر لیگ ملت ها پیگیری خواهد شد.

استفاده از زمین های جدید

اما شروع پنجمین دوره مسابقات لیگ ملت های والیبال در شرایطی است که قرار است از زمین جدیدی در تمامی بازی ها استفاده شود. بر اساس اعلام سایت معتبر «volleyballworld.com» زمین جدید طراحی شده برای مسابقات والیبال که در بازی های فینال مسابقات لیگ ملت های والیبال 2022 مورد استفاده قرار گرفت، قرار است در تمامی مسابقات لیگ ملت های والیبال 2023 که قرار است از امروز (سه شنبه) در بخش زنان در شهرهای آنتالیای ترکیه و ناگویای ژاپن آغاز شود، مورد استفاده قرار بگیرد.