آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳، شماره ۲۳۶۰۸
ورزشی
۹

هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت ها 2024

تلاش والیبالیست های ایران برای رسیدن به سومین پیروزی آخرین بلیت المپیک به کدام تیم می رسد؟!

سرویس ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت های 2024 صبح امروز در شرایطی به مصاف آلمان خواهد رفت که در طول سه هفته این مسابقات تنها دو پیروزی کسب کرد و به دنبال پایان خوش در این دوره از مسابقات است.

هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت ها 2024 از روز سه شنبه 29 خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز شده و تیم ملی مردان والیبال حالا و در آخرین بازی این هفته صبح امروز سوم تیر مقابل آلمان صف آرایی خواهد کرد. شاگردان پیمان اکبری حالا پس از کسب دو پیروزی مقابل آمریکا و هلند و قبول یک شکست برابر فرانسه باید مقابل تیمی قرار بگیرند که همچون ایران از صعود به مرحله نهائی لیگ ملت ها بازمانده و درصدد پایان این رقابت ها با یک پیروزی دلچسب است.

آخرین بازی ایران و آلمان به انتخابی المپیک سال گذشته برمی گردد که ملی پوشان کشورمان نتیجه را به حریف واگذار کردند. تیم ملی والیبال آلمان، سابقه پنج بار حضور در المپیک را دارد که بهترین دستاورد آن ها، کسب مدال نقره المپیک مونیخ در سال 1972 است که به میزبانی آلمانی ها برگزار شد. ژرمن ها در حال حاضر با چهار برد در رتبه دوازدهم جدول لیگ ملت ها قرار دارند و در دیدار پیشین خود با آمریکا نیز سه بر یک مغلوب شدند. تیم ملی کشورمان نیز در حال حاضر با کسب 2 امتیاز از یازده بازی انجام داده در جایگاه پانزدهم جدول جا خوش کرده است.

نتایج 10 رویارویی ایران با آلمان

تیم ملی والیبال ایران و آلمان در طول تاریخ 10 بار در رقابت های بین المللی به مصاف هم رفتند که 6 بار آلمان و 4 بار ملی پوشان کشورمان پیروز میدان شدند و حال باید دید در یازدهمین مسابقه کدام تیم به برتری خواهد رسید؟ فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و آلمان در طول تاریخ به قرار زیر است:

1991 (جام جهانی)... ایران (صفر) - آلمان (3)

2012 (جام واگنر)... ایران (صفر) - آلمان (3)

2013 (لیگ جهانی)... ایران (3) - آلمان (صفر)

2013 (لیگ جهانی)... ایران (صفر) - آلمان (3)

2014 (قهرمانی جهان)... ایران (صفر) - آلمان (3)

2018 (لیگ ملت ها)... ایران (3) - آلمان (2)

2019 (لیگ ملت ها)... ایران (3) - آلمان (صفر)

2021 (لیگ ملت ها)... ایران (2) - آلمان (3)

2023 (لیگ ملت ها)... ایران (3) - آلمان (صفر)

2023 (انتخابی المپیک)... ایران (یک) - آلمان (3)

رقابت صربستان و کوبا برای رسیدن به المپیک

بررسی جدول رده بندی تیم ها در لیگ ملت های والیبال 2024 نشان می دهد تیم ملی والیبال ایران شانسی برای صعود به المپیک ندارد، اما از سوی دیگر از بین تیم های صربستان و کوبا یک تیم جواز حضور در المپیک پاریس را کسب خواهد کرد. تنها یک سهمیه برای حضور در بازی های المپیک در رشته والیبال مردان باقی مانده است. رقابت بین دو تیم صربستان و کوبا است و یکی از این دو تیم راهی پاریس خواهند شد. در شرایط فعلی تیم ایگور کولاکوویچ شرایط بهتری دارد. پیروزی 3-1 مقابل ترکیه باعث شده است تا سرنوشت صعود به المپیک در دستان صربستان باشد.

صربستان هنوز دو بازی در لیگ ملت ها در پیش دارد و کوبا فقط یک بازی دارد. نکته جالب اینکه این تیم ها برای صعود به مرحله نهائی لیگ ملت ها نیز رقابت دارند. صرب ها باید با لهستان و اسلوونی در لیوبلیانا رقابت کنند و کوبا نیز در آخرین بازی برای حضور در المپیک با لهستان رو به رو می شود. فهرست یازده تیمی که صعودشان به المپیک قطعی شده است:

- فرانسه (میزبان)، آلمان (صعود از مسابقات جهانی)، برزیل (صعود از مسابقات جهانی)، ژاپن (صعود از مسابقات جهانی)، آمریکا (صعود از مسابقات جهانی)، لهستان (صعود از مسابقات جهانی)،کانادا (صعود از مسابقات جهانی)، ایتالیا (صعود از رده بندی)، مصر (بهترین تیم آفریقا) ، اسلوونی (صعود از رده بندی)، آرژانتین (صعود از رده بندی).