آرشیو یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳، شماره ۲۳۶۰۸
اخبار کشور
۱۱

خبر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان: امسال 170طرح آبرسانی روستایی در زنجان به بهره برداری می رسد

زنجان _ خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال 270 پروژه آبرسانی روستایی در استان زنجان در برنامه اجرا قرار دارد که 170 پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

«علی محمد نادرخانی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: در دولت سیزدهم آبرسانی به 510 روستا در استان زنجان در برنامه قرار گرفت که تاکنون 230 روستا آبرسانی شده و 280 روستا نیز در نوبت آبرسانی قرار دارند.

وی افزود: به دلیل تغییر وضعیت بارش ها و کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری تعداد 50 روستا نیز به 280 روستای نیازمند آبرسانی در استان افزوده شده که با برنامه ریزی های انجام شده در کوتاه مدت و میان مدت مشکل آب آشامیدنی این روستاها حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان بیان کرد: این 330 روستا در چهار اولویت روستاهای دارای مشکل دائمی، فصلی، روستاهای فاقد تاسیسات و روستاهای دارای شبکه فرسوده، آبرسانی می شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه از مجموع 21 شهر استان 8 شهر دارای تنش آبی بودند، گفت: با حفر و تجهیز 35 حلقه چاه طی سال گذشته و امسال، مشکل تنش آبی در این شهرها برطرف شد.

نادرخانی گفت: علی رغم کاهش ورودی آب به سدهای استان با مدیریت تقاضا به جای مدیریت تامین، بخش عمده ای از مشکل کم آبی در شهرها و روستاهای استان رفع شده که با استمرار این روند شاهد کاهش بیشتر مشکلات در این بخش خواهیم بود. وی یادآور شد: اصلاح رفتار مشترکین، استفاده از تجهیزات کاهنده، شناسایی انشعابات غیرمجاز و تحقق مصرف بهینه آب از جمله مصادیق مدیریت مصرف است.

مدیرعامل آبفای شیراز: حجم مخازن در مدار شهرستان شیراز 448هزار مترمکعب است

شیراز- خبرنگار کیهان: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: هم اکنون در شهرستان شیراز 448هزار مترمکعب مخزن در مدار بهره برداری قرار دارد.

بهمن بهروزی افزود: 426هزار مترمکعب مخزن در بخش شهری و 22هزار مترمکعب در بخش روستایی وجود دارد. وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم حدود 35هزار مترمکعب مخزن وارد مدار بهره برداری شده و 30هزار مترمکعب مخزن نیز در حال ساخت است.

داخلی سازی ورق های مورد نیاز خودروسازان توسط گروه فولاد مبارکه اصفهان

اصفهان- خبرنگار کیهان: مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه طی چند سال اخیر داخلی سازی بخش زیادی از ورق های مورد مصرف در صنعت خودروسازی و قطعه سازی انجام شد، تصریح کرد: این دستاورد حاصل فعالیت تیم های مشترک بین فولادسازان، قطعه سازان و خودروسازان بود، ورق هایی که قبلا وارداتی بود، شناسایی شدند، برای طراحی و تولید آنها در فولاد مبارکه برنامه ریزی شد و بخش زیادی از ورق هایی که قبلا وارد می شد در این حوزه توسط گروه فولاد مبارکه طراحی و تولید شده و امروز کشور بی نیاز از واردات این ورق ها است.

یونس حمزوی ادامه داد: ورق های سرد، گالوانیزه و اسیدشویی بیشترین مصرف را در صنعت خودروسازی دارند، مواد اولیه نیمه ساخته ورق های گالوانیزه در فولاد مبارکه تولید و محصول نهائی آن در شرکت ورق خودرو تولید و تحویل مشتریان می شود.