آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، شماره ۵۷۹۷
صفحه آخر
۸
مستند روز

صبح سپید فرهاد

فیلم «صبح سپید فرهاد» روایتگر زندگی و سلوک هنری، فرهنگی و علمی«فرهاد ناظرزاده کرمانی» استاد ممتاز پردیس هنر های زیبای دانشگاه تهران و چهره ماندگار هنر های نمایشی است که هفتم تیرماه 1403 ساعت 19روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

این مستند، نوزدهمین فیلم از مجموعه مستندهای آیینه عمر است که به کوشش گروه فرهنگ واندیشه شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی رضا عباسی پیش روی مخاطبان این شبکه تلویزیونی خواهد بود.

فرهادناظرزاده، متولد 12 آذر سال 1326شمسی، ثمره ازدواج پدر و مادری ادیب است، مادرش فرح انگیز هرمزی، دانش آموخته زبان فرانسه و علوم تربیتی بود و پدرش احمد ناظرزاده کرمانی استاد ادبیات فارسی و شاعر و یکی از نویسندگان نامدار ایران. وی نیز راه پدر و مادر را ادامه داده و مدرک دیپلم خود را در رشته ادبیات فارسی از مدرسه دارالفنون گرفته است و بعد از آن در رشته ادبیات و علوم اجتماعی دانشگاه تهران دانشجو شده و در دانشکده هنر های دراماتیک نیز در رشته تئاتر تحصیل کرده است. دوران دانشجویی ناظرزاده تا سال های بسیار طولانی ادامه داشته است. وی در فرانسه و امریکا درس تئاتر، تاریخ و مدیریت بازرگانی خوانده و مدرک دکترای خود را در رشته سینما تئاتر با تمرکز بر نمایشنامه نویسی از امریکا دریافت کرده است.