آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، شماره ۶۷۹۸
حوادث
۱۹

کوتاه از حوادث

ادعا درقتل مرد عتیقه فروش

تنها مظنون قتل پیرمرد عتیقه فروش در جریان تحقیقات مدعی شد با چکش به سر دوستش ضربه زده اما یک نفر بعد از او وارد خانه شده و با چاقو کار را تمام کرده است.

به گزارش خبرنگار جام جم، سیزدهم فروردین امسال مردی 60 ساله که خانواده اش در خارج از کشور زندگی می کردند و خودش در طبقه پنجم خانه ای در سعادت آباد تهران سکونت داشت به قتل رسید. آثار ضربه به سر و 9 ضربه چاقو روی بدنش بود. دست ها و پاهایش نیز با طناب بسته شده بود. در تحقیقات از اقوامش معلوم شد که او در زمینه خرید و فروش وسایل آنتیک و عتیقه فعالیت داشته و تعدادی از این اموال هم سرقت شده است. همچنین معلوم شد شیر فلکه گاز خانه هم باز بوده و قاتل می خواسته مرگ او را گازگرفتگی نشان دهد. بعد از گذشت بیش از سه ماه از این ماجرا رد مردی جوان به دست آمد و او چند روز پیش بازداشت شد و اظهارات ضدونقیضی را مطرح کرد، اما در بازرسی از خانه اش اموال سرقتی از خانه مقتول کشف شد. متهم سرانجام در تحقیقات پلیسی گفت: یک سال قبل با مقتول آشنا شدم. چند مرتبه با هم کار کردیم. آخرین بار به او چند قلم وسایل آنتیک و قدیمی دادم تا آنها را قیمت گذاری کند و برایم بفروشد اما سر کارم گذاشته بود. نه اموال را پس می داد نه پولش را. آن روز سر همین موضوع دعوای مان شد و درگیری بالاگرفت. با شدت گرفتن درگیری او چکشی برداشت و سمتم پرت کرد. چکش را برداشتم و ضربه ای به سرش زدم؛ زخمی شد و افتاد. وسایلم را برداشتم و به خانه ام رفتم. بعد از چند روز بازداشت شدم. من فقط یک ضربه چکش به سر او زدم و چکش را هم در خانه انداختم. نمی دانم بعد از رفتنم چه کسی آنجا رفته و ضربه های چاقو را به او زده است.

سالار صنعتگر، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام جم گفت: با توجه به گفته های او ماموران متوجه شدند چکشی در خانه مقتول پیدا نشده و تحقیقات از متهم ادامه دارد.

مرگ 7نفر با منوکسیدکربن

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان در خصوص نتایج بررسی اجساد آتش سوزی بیمارستان قائم رشت، گفت: آزمایش سم شناسی ابتدایی از نظر مسمومیت با گاز منوکسید هفت فوتی آتش سوزی بیمارستان مثبت شد و یک مورد منفی بود.

علی سلیمانپور اظهار کرد: علت اصلی فوت بعد از بررسی نهایی پرونده پزشکی و تحقیقات قضایی و اعلام نظر کارشناسی و همچنین آزمایش های تکمیلی بافت شناسی اعلام می شود که حدود یک ماه زمان لازم دارد. یک مورد از مصدومان هم در بیمارستان فوت کرد که آزمایش ها و بررسی های لازم در این مورد انجام گرفت. هشت مورد فوتی در صحنه یا بعد از انتقال به مرکز درمانی داشتیم که اجساد به فاصله چند ساعت بعد از آتش سوزی به پزشکی قانونی منتقل شدند.