آرشیو پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، شماره ۶۷۹۸
صفحه آخر
۲۰

پرتره

چهره/ ناسزای کیلیان امباپه به بازیکن لهستان جنجالی شد: فحاشی نینجا

کیلیان امباپه واژه زشتی را در اعتراض به حرکت روبرت لواندوفسکی به کار برد. جدال تیم های فرانسه و لهستان در هفته سوم مرحله گروهی یورو 2024 برنده نداشت و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در این بازی ابتدا کیلیان امباپه از روی نقطه پنالتی برای فرانسه گلزنی کرد اما داور یک پنالتی هم به سود لهستان گرفت که روبرت لواندوفسکی آن را تبدیل به گل کرد تا تیم ها به تساوی رضایت دهند. در دقیقه 88 روبرت لواندوفسکی خطای غیر عمدی را روی بینی آسیب دیده امباپه انجام داد که باعث خشم این بازیکن فرانسوی شد. شبکه مونت کارلو فرانسه از توهین زشت امباپه به روبرت لواندوفسکی خبر داد و اعلام کرد که ستاره فرانسوی ها با لفظ زشتی اعتراض خود را به لواندوفسکی نشان داد. البته هر دو بازیکن بعد از بازی همدیگر را در آغوش گرفتند.

نکته/ حضور نواک جوکوویچ در آلمان برای تیم صربستان بدیمن بود: پاقدم صربیناتور

نواک جوکوویچ روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد. پس از مصدومیتش در پاریس و جراحی در کشور آلمان به دیدار بازی تیم کشورش نشست اما پاقدم خوبی نداشت و صربستان از یورو حذف شد. قهرمان هفت دوره ویمبلدون اما در محل برگزاری این رقابت ها حاضر شده و به تمرین پرداخت. اسطوره 37 ساله صرب در حالی خود را برای سومین گرند اسلم فصل آماده می کند که از جراحی زانوی او کمتر از سه هفته می گذرد.البته حضور جوکوویچ در ویمبلدون هنوز قطعی نیست و او تصمیم نهایی خود را طی روزهای آتی بعد از ارزیابی شرایط اعلام خواهد کرد.

خبر/ حراج نامه آلبرت اینشتین در رابطه با بمب هسته ای!: پدر قلب اتم!

نامه ای به امضای آلبرت انیشتین که در آن در آستانه جنگ جهانی دوم به آمریکا توصیه کرد بمب هسته ای بسازد، قرار است در حراج فروخته شود. ارزش این نامه بین چهار تا شش میلیون دلار تخمین زده شده است. در این نامه که سال 1939 میلادی به فرانکلین دلانو روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا فرستاده شد، هشدار داده شده بود که هیتلر در تلاش برای ساخت سلاح اتمی است و آمریکا باید زودتر از آلمان نازی به چنین سلاحی دست یابد. گمان می رود این نامه در راه اندازی پروژه منهتن که به ساخت اولین بمب هسته ای منجر شد تاثیر داشته است. نخستین بمب اتم را آمریکا علیه ژاپن استفاده کرد. انیشتین بعدا گفته بود از امضای این نامه که سیلارد، فیزیکدان مجار نوشته بود پشیمان است. این نامه که بخشی از مجموعه پل آلن، بنیان گذار شرکت مایکروسافت است، قرار است در ماه سپتامبر در حراجی کریستی در نیویورک به فروش برسد.