آرشیو شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳، شماره ۶۰۴۲
استان ها
۱۸
خبر

روایت میدانی از خرابی های سیل سوادکوه

علی اشرف خلیلی

دنیای اقتصاد - ساری : در پی هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش های رگباری در دامنه های البرز مرکزی و وقوع باران های سنگین غروب روز سه شنبه در این منطقه غول سیلاب دهانه های رودخانه تلار را درنوردید که آسیب به زیرساخت های مسیر رودخانه، برخی از جاده ها تلفات جانی و مصدومیت تعدادی از هموطنان را درپی داشت. به این ترتیب برای پیشبرد امور و بازگشایی مسیر و جلوگیری از آسیب به مسافران و رانندگان جاده ای، محور سوادکوه مسدود شد.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری مازندران و روابط عمومی فرمانداری سوادکوه؛ نامی، معاون وزیر و رئیس مدیریت بحران، غلامی فرماندار سوادکوه، عباسی نماینده مجلس شورای اسلامی، محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، کریمی دادستان کل مازندران، باقری دادستان سوادکوه، جهانیان مدیرکل راهداری مازندران، صالح تبری رئیس اورژانس 115 استان، فخاری مدیرعامل هلال احمر مازندران و مدیران ادارات و نهادها در ساعات اولیه اعلام حالت بحرانی از سوی فرماندار سوادکوه، ستاد بحران را در شهرستان سوادکوه تشکیل دادند.

در این ستاد، فرماندار سوادکوه گفت: در اثر سیل شدیدی که حوالی ساعت 20 روز سه شنبه پنجم تیرماه رخ داده است، بخش هایی از شهرستان سوادکوه و برخی از روستاها دچار آب گرفتگی و برخی از جاده ها نیز مسدود شدند.

ستاد بحران، پس از وقوع سیل در سوادکوه، از خسارات ناشی از این پدیده طبیعی در ساعات اولیه بازدید و دستورات لازم را به دستگاه های متولی و واحدهای ستادی استانداری صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران؛ حسینعلی محمدی شیرکلایی مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران اظهار کرد: اکنون 600 نیروی انسانی در قالب 44 تیم امدادی و خدمات رسان با به کارگیری 36 دستگاه ماشین آلات سنگین در منطقه حضور دارند و در حال بازگشایی جاده سوادکوه و جمع آوری ضایعات ناشی از آورده سیلاب هستند که بازگشایی این محور قطعا به طول خواهد انجامید.

مشاهدات عینی خبرنگار دنیای اقتصاد حاکی از آن است که آسیب فراوانی به زیرساخت های راه، مسکونی، خدماتی، شهری، روستایی، کشاورزی، حمل ونقل، بستر رودخانه، آب، برق، تجاری، صنعتی و ماشین آلات وارد شده است. به گفته روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان سوادکوه میزان خسارات در حال بررسی است.