جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « إلی ان نعود » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »
تکرار جستجوی کلیدواژه «إلی ان نعود» در نشریات گروه «علوم انسانی»-
در آغاز قرن بیستم همراه با نظریات فروید و یونگ در مورد انسان، رویکرد جدیدی نسبت به انسان و ذهن شکل گرفت که تاثیر آن در ادبیات، به پیدایش جریان سیال ذهن منجر شد. در این سبک به - عنوان شورشی در داستان نویسی نویسنده بر خلاف داستان های کلاسیک به جای پرداختن به ظاهر - شخصیت ها سعی می کند در اعماق ذهن آن ها نفوذ کرده و از دریچه ی ذهن شخصیت ها، داستان را روایت کند. غسان کنفانی یکی از نخستین پیشگامان این سبک در ادبیات عربی، داستان "إلی ان نعود" را در سال 7591 به رشته ی تحریر در آورد که در آن روح رنج دیده ی یک فلسطینی را در سال 7591 به تصویر می کشد که با نفوذ در اعماق ناخودآگاه خویش در طول داستان سیر خودآگاهی را می پیماید و تصمیم می گیرد مخازن آب صهیونیست ها در زمین های اشغالی را منفجر سازد. کل این داستان در ذهن شخصیت و در سطح ما قبل کلام در جریان است و ذهن شخصیت در میان خاطرات خوشایند و ناخوشایند گذشته در سیلان است. این مقاله سعی دارد تا با روشی توصیفی تحلیلی به بررسی جریان سیال ذهن در - این داستان بپردازد و نتایج نشان دهد که غسان از گفت و گوی درونی، زمان ذهنی، تداعی آزاد ، تکنیک های سینمایی و زبان شعری و... را برای انعکاس زخم های روحی انسان فلسطینی برگزیده است.
کلید واژگان: جریان سیال ذهن, غسان کنفانی, داستان کوتاه, إلی ان نعود}At the beginning of the twentieth century, along with Freud and Jung's theories about human as well as World War, a new approach was formed about human and his mind, effect of which in literature can be considered as emergence of mind fluid flow. In this style - as a rebel in story writing - the author, unlike classical stories, tries to penetrate deep into their minds instead of addressing the appearance of characters, and narrate the story through the minds of characters. Ghassan Kanfani is one of the first pioneers of this genre in Arabic literature. Ghassan wrote the story Ela An Naoud "إلی ان نعود" in 1957, which penetrates deep into the unconscious during the course of self-awareness. The whole story is in progress in the minds of character and on the surface before word, and character mind is flowing between pleasant and unpleasant memories of past. This paper tries to investigate the fluid flow of mind in a descriptive-analytical way and show that Ghassan has selected the components of this genre, including internal dialogue, mental time, free thinking, cinematic techniques, and poetic language, etc., to reflect social realities.
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.