به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « شیرکۆ بیکەس » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «شیرکۆ بیکەس» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • یدالله پشابادی*

    به پیی لیکۆڵینەوەی یەدەب ناسان و زمان ناسان وشه له دریژایی زەمەندا، به هۆی یەوەی که له سیستم و ڕەوتیکی دیاریکراوی زمانیدا بەکاردەڕوات، دوای ماوەیەک کارتیکەری و وزەی زمانی و واتایی نامینی و تا ڕادەیەکی زۆر یاسایی دەبیتەوه. نووسەر و شاعیر بۆ ژیاندنەوەی وشه و بارگاوی کردنی دەست دەدەنه یاڵ وگۆڕکردن و گویزانەوەی له نیو بنەماڵەیەکی واتاییەوه بۆ نیو بنەماڵەیەکی تری واتایی. یەم گویزانەوەیە کارتیکەری و هیز و وزەیەکی نویی پی دەبەخشی. یەم ڕەوته که به «هیبریدیزاسیۆن» ناسراوه، دیاردەیەکی بەرچاوی یەدەبییه. له یەدەبی کوردیدا شیرکۆ بیکەس به پانتاییەکی زۆرەوه یەم هونەرەی بەکارگرتووه. یەم وتارە به شیوەی تەوسیفی-شیکاری دەپەرژیته سەر لیکدانەوەی لیکیاڵاوی له شیعری شیرکۆدا. یەم شاعیره له چەندین بەستینی واتایی پەیوەندیدار به مروڤ، پیشە و کاری مرۆڤ، یایین، کەرەسه و پیداویستیی ژیان، سروشت، زمان و یەدەب، مۆسیقا، دەرهەست و بەرهەست و شوین-کاتەوه، یەم هونەرەی بەکارهیناوه و زمانیکی بەهیز و پڕوزەی یافراندۆتەوه. شاعیر لەم بوارەدا گرنگایەتییەکی زۆری به مرۆڤ و هەریمی شیعر و سروشت داوه و لە بەستینی یەم چەمکانەدا وینای بەرزی خەیاڵیی وەکوو شوبهاندن و خواستنی نویی یافراندووه.

    کلید واژگان: هیبریدیزاسیۆن, شیعری هاوچەرخی کوردی, شیرکۆ بیکەس, ناتەبایی واتایی, خواستن, پەیکەرەی هونەری}
    Yadollah Pashabadi *

    According to the research conducted by literary scholars and linguists, the word loses its semantic influence and capability over time due to its application within a specific linguistic system, turning into a somewhat routine phenomenon. To resurrect and enrich words, the litterateur or poet allows them to undergo paradigmatic and syntagmatic processes, granting a kind of freshness and new life to them by placing a word from one conceptual family next to one from another. Furthermore, this displacement of words adopts a modern form of power and function. Known as hybridization, this is a prominent process in literature. In the Kurdish literature, Sherko Bekas has employed this art particularly widely. This descriptive-analytical research seeks to analyze hybridization in Sherko Bekas’ poetry. The poet has created art by utilizing the technique in several semantic areas relevant to man, his occupation and conditions, religious, tools and instruments in his life, nature, language and literature, music, abstract and non-abstract concepts and time-space. He has thus granted greater power to his language of poetry and developed a new language. He has also provided man and the domains of poetry and nature with particular significance in that regard.

    Keywords: Hybridization, Contemporary Kurdish Poetry, sherko bekas, Semantic inconsistency, Metaphor, Artistic Device}
  • هریم عثمان*

    شاخ بۆ کورد شوناس و پاریزەری شوناسەکەی بووە. یەمەش هۆکاری دەوڵەمەندیی فەرهەنگی شاخی لە زمان و یەدەبیاتدا پیک هیناوە کە زیاتر لە 200 وشەی بۆ شاخ هەیە. شیرکۆ بیکەس شاعیری هاوچەرخی کورد کە یەزموونی شیعری شاخی هەیە، لە ساڵی 1985 تا کۆتایی 1986 لە شاخ بووە و دژی ڕژیمی بەعس شیعری نووسیوە. لە شیعرەکانیدا فەرهەنگیکی هونەری ڕەمزیی جیاواز لە فەرهەنگی گشتیی شاخ بونیادناوە؛ ڕەمزی شاخی لە زۆر ڕەهەند و پنتی جیاوازدا بە شیوەی هونەری و هەندی جاریش وەک دروشم بەکارهیناوە. لایەنە هونەرییەکەی جوانییەکی بەرز و دروشم بازییەکەش هونەریکی نزمی لیکەوتووەتەوە. ڕەمزیش کە هونەریکی نویی شیعرە، یاویزانی لیڵی و، تەم ومژاوییە. لە شیعریشدا پانتاییەکی هونەرییە بۆ وەستانەوە بە ڕووی نادادیی کۆمەڵایەتی، سیاسی و دیکتاتۆریەتدا. ویڕای یەمانە، شاعیر لە ڕیگەی ڕەمزی شاخەوە سیستمیکی فراوانی مانایی بە ڕەهەندە جیاوازەکانی وەک یازادی، هەژاری، جەستە و دەروون، خەبات، شار و پیرۆزیی بەخشیوە، کە یەمانەش لە مانا و ڕەمزی شاخ لە فەرهەنگی گشتیدا جیاوازن. زاڵیی ڕەگەزی گیڕانەوە لە شیعری شیرکۆدا، بووەتە هۆی گیڕانەوەی میژوو بە شیعر؛ یەمەش لاوازیی شیعرییەت و گوتاری لەشاخدا مانەوە و پیرۆزیی شاخی بەرهەم هیناوە.

    کلید واژگان: شیعری هاوچەرخی کوردی, هیما, واتا, شاخ, شیرکۆ بیکەس}
    Harem Othman *

    Mountain has been regarded as the preserver of identity for Kurds. The Kurdish language and literature are rich in vocabulary regarding mountain, in a way that there are more than 200 words for it in Kurdish language. Living in the mountains from 1985 to 1986, Shirko Bikas, contemporary Kurdish poet, wrote ‘mountain poetry’ against the Baath regime. He has formed a symbolic stock of vocabulary different from the general vocabulary of mountain in his poems. He has used the symbol of mountain in different ways, sometimes in an artistic way and sometimes as a motto. Symbol, as an artistic trope, is intertwined with ambiguity and vagueness. In poetry, a symbol is an artistic arena to oppose social and political injustice and oppression. Using the mountain as a symbol in his poetry, Shirko Bikas has given a wide variety of meanings to it, such as freedom, poverty, body and soul, struggle, city, and sacredness, which are all different from the meaning and symbol of mountain in the general vocabulary. The prominence of narrative in Shirko Bikas’s poetry has led to the narration of history in the form of poetry. This has caused a little weakness in the poetic characteristics, discourse, and sacredness of the mountain.

    Keywords: Modern Kurdish Poetry, symbol, Meaning, Mountain, Shirko Bikas}
  • باخان احمد حمە امین*

    هەر دەقیکی یەدەبی پیکهاتەی دوو بەشی سەرەکییە، یەوانیش: ڕوخسار یا یەو بونیادە ییستاتیکییانەی کە دەقەکەی لە سەر بنیات نراوە، هەروەها لایەنیکی گرنگی تر، کە ناوەرۆک یا تیمە و بابەتی بەرهەمی یەدەبییە، کە لە ڕیگەی زمان و چنینی دەقەکانەوە گوزارشتی لی دەکریت. هەندی تیمە هەن لە میژووی بیری مرۆڤاتیدا، لە بوارەکانی فیکر و فەلسەفە و دەرون ناسیشدا و لە قۆناغی دواتریش لە یەدەب و شیعردا، وەک: پیری و تەنیایی و مردن، بەردەوام جیگەی تیڕامان و بیرلی کردنەوە و پرسیار بوون و هەوڵ دراوە نهینی و دیوە شاراوەکانی لیک بدریتەوە، بەتایبەتی تیمە-چەمکی «مردن» کە چەمکیکی زۆر یاڵۆزە و پڕە لە نادیاری و پرسیار. بوون و نەبوون و چارەنووسی مروڤی لە خۆیدا هەڵگرتووە. لەم باسەی ییمەدا هەوڵمان داوە یەم چەمک و تیمانە لە ناو دەقی شیعریدا شی بکەینەوە و لە لایەکەوە پەیوەندی و بەدوای یەکدا هاتن و قۆناغ بەندیی نیوان هەرسی چەمکەکە و لە لایەکی ترەوە پەیوەندیی یەم بیر و چەمکانە و یاویزان بوونیان بە هونەرەکانی شیعر ڕوون بکریتەوە. هەروەها بە نموونە بەهای یەو بیرانە و ڕۆڵیان لە جووڵاندنی بیری خوینەردا لە دوو دەقی شیعریی شاعیری گەورەی کۆچ کردوو شیرکۆ بیکەس دا لیک دەدەینەوە. لە یەنجامدا گەیشتووین بەوەی کە پەیوەندییەکی زۆر پتەو و لیک دانەبچڕاو لە نیوان یەو سی تیمەیەدا هەیە و گوزارشت لە یەکیکیان لە دەقەکاندا، دووانەکەی تر وەبیر خوینەر دەخاتەوە، بە جۆریک تیمەیەکی گشتگیرتری بە شیعرەکان بەخشیوە، کە یەویش خودی ڕایەڵە و پیوەندیی نیوانیانە.

    کلید واژگان: سه ره ک واتا, مردن, تەنیایی, پیری, شیرکۆ بیکەس, ڕایەڵە}
    BAKHAN AHMAD HAMA AMIN *

    Every literary context is made from two main parts; form or ecstatic structure that the context was constructed on, and the content or theme, which is the text’s subject matter and is expressed through language and order of the words. There exist plots in human historical memory, which later paved their ways into the literature, that concentrate on the concepts of “Aging, Loneliness, and Death” in order to decode the mysterious essence of these concepts. Particularly the concept of Death with is filled with the secrets and complex questions, and takes over thee human lives. In this study, we attempt to investigate these concepts and meanings in art of poetry in order to delineate the connection, sequence, and timing of these three concepts in one hand and on the other hand, to delineate the link between thoughts related to these concepts and the poetry composing. Furthermore, as an instance for value of these thoughts and the role of these thoughts in excitement of the readers’ mind in two poems by Şêrko Bêkes. The conclusion revealed that there is an unbroken connection among these three concepts, which causes each of them to remind reader of two other concepts. In other word, each of these concepts inserts a more general central theme.

    Keywords: Content (Theme), Death, Loneliness, Aging, Şêrko Bêkes, Relationship}
  • سید بختیار سجادی*

    یەم وتارە هەوڵ یەدات لە هەنگاوی یەکەمدا یاوڕ لە دوو قوتابخانەی شیعری هاوچەرخی کوردی لە کوردستانی عیراقدا بداتەوە. بۆ یەم مەبەستەش دوای ناساندنی قوتابخانەکانی ڕوانگە و کفری، دەست دەکات بە یاراستەکردنی بابەتی ناوەندیی تویژینەوەکە کە بریتییە لە دیاری کردنی مۆرک و تایبەتمەندییە شیوازناسانەکانی یەو بەرهەمانە. یەو دوو قوتابخانەیە دوو ڕەوتی گرنگی یەدەبییان لە ماوەی نیوان ساڵەکانی 1970 بۆ 1991دا پیکهینا کە وەکوو قۆناغیکی گرنگی میژووی یەدەبی هاوچەرخی کوردی لە کوردستانی عیراق لە قەڵەم دەدریت. لە پیناو دەستەبەرکردنی چوارچیوەیەکی تیۆریک بۆ دەستنیشان کردنی شیوازناسیی بەرهەمە شیعرییەکان، کەڵک لە ڕوانگەکانی شەمیسا و بە تایبەت کتیبی شیوازناسیی لیکۆڵەری ناوبراو وەرگیراوە کە بایەخ دەداتە سی یاستی جیای زمانی، یەدەبی و هزری لە دیاری کردنی مۆرکی شیوازناسانەی بەرهەمە یەدەبییەکاندا. لەم تویژینەوەی بەردەستدا پەنجە خراوەتە سەر دامەزرینەر و ناسراوترین یەندامی هەرکام لە قوتابخانە شیعرییەکان کە بریتین لە شیرکۆ بیکەس و لەتیف هەڵمەت و پاشان بەرهەمەکانیان بە گویرەی بنەواشە سەرەکییەکانی بۆچوونی ڕەخنەگرانەی ناوبراو لیکدراونەتەوە و جیاوازییەکانیان خراونەتە ڕوو.

    کلید واژگان: شیوازناسی, شیعری کوردی, قوتابخانەی ڕوانگە, قوتابخانەی کفری, شیرکۆ بیکەس, لەتیف هەڵمەت}
    Seyed Bakhtiar Sadjadi *

    The present paper seeks to explore the poetical premises and stylistic features of the works of Ruwange and Kifri, as two major literary schools. Both schools played a highly significant role in the literary development of Kurdish poetry from 1970 to 1991, which is considered as an influential stage in contemporary Kurdish literature. Kurdish Poetry went through several different stages in the 1970s and 1980s. The stylistic approach proposed by Professor Cyrus Shamisa provides the theoretical framework for the present study according to which the triplet lingual, literary and epistemological levels of a given literary work ultimately shape its stylistic feature. In the present research, attention is paid to the poetical works of founders of schools, Sheko Bekas and Latif halmet. They are also considered as two great poets whose works develoed contemporary Kurdish poetry. Their poetry is read in terms of the mentioned stylistic approach through the examination of the triplet levels in Shamisa’a approach.

    Keywords: Stylistics, kurdish poetry, Ruwange, Kifiri, Sheko Bekas, Latif Halmet}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال