به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « content creation » در نشریات گروه « ادبیات و زبان ها »

تکرار جستجوی کلیدواژه «content creation» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • علی قائم پناه تاج آبادی، مریم غلامرضابیگی*، مجید حاجی زاده عسکری

    زیان، پدیده ای پویا و زنده است که در طول زمان، تحول می یابد و در وسعت و دامنه آن، دگرگونی های زیادی رخ می دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های آن، وام گیری از سایر زبان هاست که در دوره مشروطه، این مساله در اشعار شاعرانی چون ایرج میرزا، بر اثر عواملی مانند رواج صنعت چاپ در ایران، آشنایی ایرانیان با ادبیات اروپایی، نهضت ترجمه و نشر آثار اروپایی و غیره صورت گرفته است. نویسندگان در این پژوهش به روش توصیفی - تحلیلی و با ابزار کتابخانه ای به «بررسی واژگان و اصطلاحات غربی در تصویرسازی و مضمون-آفرینی اشعار ایرج میرزا» پرداخته اند. یافته های پژوهش، بیانگر این است که ایرج، در اشعار خود به وفور از واژگان غربی استفاده نموده و بسامد واژگان فرانسوی در اشعار او در رابطه با اصطلاحات اداری، بیشترین واژگان غربی را به خود اختصاص داده است و اصطلاحات اجتماعی و سیاسی، نظامی، وسایل غربی در زندگی روزمره، مکان های مدرن، فرهنگی و ادبی، علمی، به ترتیب در رتبه بعدی قرار دارند. شاعر در این راستا، بیشتر به شیوه طنز، از صنایع بدیعی و بیانی استفاده نموده تا از این طریق بتواند مردم را با اوضاع زمانه اش بهتر آشنا سازد.

    کلید واژگان: ایرج میرزا, تصویرسازی, مضمون آفرینی, واژگان فرانسوی, واژگان روسی
    Ali Ghaempanah Tajabadi, Maryam Gholamreza Beigi *, Majid Hajizadeh Askari

    Loss is a dynamic and living phenomenon that changes over time and in its extent, many changes occur. One of its most important features is borrowing from other languages. In the constitutional period, this issue was done in the poems of poets such as Iraj Mirza, due to factors such as the prevalence of printing industry in Iran, familiarity of Iranians with European literature, translation and publication of European works, etc. Is. In this research, the authors have used a descriptive-analytical method and with the help of library tools to "study Western words and expressions in the illustration and thematic creation of Iraj Mirza's poems". The findings of the study indicate that Iraj used Western words in his poems and the frequency of French words in his poems in relation to administrative terms is the most Western words and social and political terms, military, Western tools. In everyday life, modern, cultural, literary, and scientific places are next in order. In this regard, the poet, more in a humorous way, has used novel and expressive industries in order to be able to acquaint people better with the situation of his time.

    Keywords: : Iraj Mirza, Illustration, content creation, French words, Russian words
  • سید مهدی رحیمی*، سامره شاهگلی

    علاقه به گل ها و گیاهان و استفاده از عناصر طبیعی در شعر به دوره خاصی تعلق ندارد. اغلب شاعران کوشیده اند تا با استفاده از پدیده های طبیعی و ترکیبات تازه ای که خلق می کنند به مفاهیم و اندیشه های مورد نظرشان بپردازند اما گرایش به طبیعت و گل ها و گیاهان در شعر کلاسیک با شعر معاصر تا حدودی متفاوت است؛ در شعر معاصر تجلی طبیعت و گل ها و گیاهان با خصوصیات متعددی از جمله: سنت شکنی، زبان جدید، جهان بینی ویژه و... همراه است. حسین منزوی (1383-1325ه.ش) از شاعران پر مخاطب معاصر، با نگرش تازه و با زبانی نو به طبیعت و پدیده های آن پرداخته است. وی از شاعران رمانتیک و تاثیرگذار دوره معاصر است که برخوردی عینی و هوشمندانه با انسان، اجتماع و طبیعت اطرافش دارد و هر چه از دوران آغازین شعر او فاصله می گیریم نوع بهره مندی او از طبیعت و عناصر طبیعی، ژرف تر و ساختارمندتر می شود و شعر احساساتی و عاشقانه آغازین شاعر به سوی اشعار اجتماعی و سیاسی ارتقا می یابد و از این رو واژگان، تصاویر و ترکیبات جدیدی را خلق می کند. هدف از این پژوهش توصیفی- تحلیلی، بررسی کارکردهای گل ها و گیاهان در اشعار حسین منزوی است. نتیجه تحقیق نشان می دهد که منزوی با نگرش و بیان خلاقانه و بسامد قابل توجهی از گل ها و گیاهان به عنوان نقش مایه و نماد چند معنایی و محور ساختاری تصاویر بلاغی در جهت بیان اندیشه های شاعرانه، زیبایی شعر، هماهنگی و تناسب بخشیدن به اجزای کلام استفاده نموده که این امر توسعه زبانی و محتوایی را برای شاعر فراهم ساخته است.

    کلید واژگان: شعر معاصر, بلاغت, مضمون آفرینی, تصویرسازی, گل و گیاه, حسین منزوی
    Seyyed Mahdi Rahimi *, Samere Shahgoli

    The interest in flowers and plants and the use of natural elements in poetry do not belong to a particular period. Most poets have tried to use natural phenomena and new combinations to address their favorite concepts and ideas. However, the tendency in classical poetry to nature, flowers and plants is somewhat different from that of contemporary poetry. In contemporary poetry, nature, flowers, and plants are represented through several characteristics such as breaking tradition, new language, and special worldview. Hossein Manzavi (1325-1383 AH) is one of the romantic and influential poets of the contemporary period who has an objective and clever approach to man, society and nature around him. And as we move away from the early period of his poetry, his pleasure from nature and natural elements becomes deeper and more structured. Furthermore, the poet's early emotional and romantic poetry rises to social and political one leading to invention of new words, images, and combinations. The purpose of this descriptive-analytical study is to investigate the functions of flowers and plants in Hossein Manzavi’s poetry. The result of the research suggests that the poet, with creative attitude and expression, has used significant frequency of flowers and plants to express poetic ideas, poetic beauty, harmony, and to create balance among the components of speech use. This has enhanced his poetry thematically and linguistically.

    Keywords: Contemporary Poetry, Rhetorics, Content Creation, Poetic Imagery, Flowers, Plants, Hossein Monzavi
  • فریدون طهماسبی، فروغ میرزایی
    کلیم همدانی شاعر پرآوازه سبک هندی (اصفهانی) است که در سده یازدهم هجری در عصر صفوی می زیست. وی به سبب سرودن غزل هایی شیوا شهرتی خاص یافته است. شیوه خاص او مضمون بندی است و نیروی تخیل وی در اوج است. وی از هر چیز ساده و گذرا در قالب موتیف، تصویری ناب می آفریند و به راستی، موتیف ها مرکز ثقل خیال او هستند. گزینش ماهرانه موتیف ها و ترکیب استادانه تصویرها که به آفرینش مضمون هایی نغز می انجامد از شاخصه های بی همتای شعری او است. اشعار او دربردارنده مضامین عرفانی، اجتماعی و تعلیمی است. مفاهیم عرفانی در جای جای دیوان وی پدیدارند. وی با بهره جستن از موتیف ها، مضمون های عرفانی را بر پرده تصویر ترسیم می کند و تامل در نازک اندیشی های عرفانی او، دریچه ای است تا آدمی را به درنگ در این مضمون ها و کشف قلمرو عرفان بپردازد. در دیوان او اصطلاحات عرفانی چون استغنا، توحید، صبر، فقر، می، همت و... در قالب موتیف ارائه شده است.
    کلید واژگان: سبک هندی, عرفان, موتیف, مضمون آفرینی
    Fereidoon Tahmasbi, Foroogh Mirzaei
    Kalim Hamedani was an eminent Hindistyle (Isfahani) poet who lived at safavi era in eleventh century. He has been nominated specially, for his eloquent sonnets. His special style was themed packing and had imaginations in its climax. Using simple and transient materials in a motif style, he had created pure images and in fact motifs are at the center of his vision. Choosing motifs skillfully and mixing portrayals created a mot themed, it was one of his poetic unique characteristics. His poets are containing mystical, social and didactic contents. The mysticism is apparent in his court poetry. By using motifs, he has been drawing mystical portrait and thinking in his mystical thoughts brings human to pause on its content and to discover the mystical realm. In his court, mystical terminologies like disdain, monotheism, patience, poverty, wine, effort are themes in motif style.
    Keywords: Hindi Style, Mysticism, Motif, Content Creation
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال