به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تبلیغ و قرآن » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «تبلیغ و قرآن» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • حسن سبیلان اردستانی*
    «تبلیغات اسلامی: بهره گیری کم و بیش عمدی، نظام مند و طراحی شده از نمادها به تاسی از رفتارهای منبع ارتباطی که توسط فنون ارتباطی مناسب با هدف ایجاد، تحکیم و تغییر عقاید، ارزش ها و در نهایت رفتار دینی افراد انجام می شود.» به تاسی از رفتارهای منبع ارتباطی» مهم ترین رکن و تفاوت تبلیغات اسلامی با دیگر تبلیغات در «همسویی و یکسانی عمل مبلغ با محتوای تبلیغ شده» است. به عبارت دیگر شاید در تبلیغات های دیگر (تجاری و سیاسی) مبلغین با محتوای تبلیغات ارتباطی نداشته باشند و هیچ خللی نیز در تبلیغات آنها ایجاد ننماید اما در تبلیغات اسلامی مخاطبان با توجه به اعمال و رفتار مبلغین در صدد درونی سازی پیام های تبلیغی بر می آیند. این مقوله در ادبیات ارتباطی تحت عنوان «اعتبار» آورده می شود. استفاده از «فنون ارتباطی» به جای «تلقین و تکنیک های روانی»؛ وجه ممیز دیگر تبلیغات اسلامی است. علت استفاده از فنون ارتباطی، حوزه و گستره وسیع تر آن به نسبت «فنون تبلیغات» است. در خیلی از مواقع مبلغ اسلامی نیاز به تبلیغ ندارد بلکه با اطلاع رسانی و آموزش نیز می تواند دانش، عقیده و رفتار دینی مورد نظر را در مخاطبان خود ایجاد نماید و هیچ نیازی به «تلقین پیام های دینی» خود نیز ندارد. مضاف بر این که آیات و احادیث نیز تلقین را توصیه نمی کنند.
    کلید واژگان: تبلیغات دینی, تبلیغات اسلامی, تبلیغ و قرآن, تبلیغ و احادیث, تبلیغ و سیره}
    Hassan Sabilan Ardestani *
    Islamic Tabligh: intention systematic and designed benefiting form of the symbols, flowing the behavior of communicating source Which is done by appropriate communicative skills, aims to make, strengthen and change the ideas values and ultimately the religious behavior of individuals. Aspect definition varies, from the behavior and lifestyle of the prophet with definitions of religious advertising, is the source of communication in Islamic advertising. In other words, speech and the expression of the prophet of Islam or Islamic teachings are not only the audience stretching tool, But they behavior was the most important factor in attracting followers and a coordination of speech and behavior can be seen in them. Keywords
    Keywords: Religious advertising, Islamic Tabligh, advertising, the Koran}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال