به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « جهان بینی » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «جهان بینی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • غلامرضا جمشیدیها، زینب نادی*
    مقوله عقلانیت به همراه موضوعات فراورده آن، از فراخ ترین چالشگاه فکری عصر مدرن است. بنا به قول نظریه پردازان، تمامی هم عقلانیت که از ویژگی های برجسته دنیای نوین است یر حسن تدبیر حیات استوار است. آن چه مسلم است بر سر بحث عقلانیت اتفاق آرا وجود نداشته و هر متفکری از ظن خود نوع یا انواعی از آن را یار بی مثل و مانند و تدبیر برای حسن جریان حیات آدمی می پندارد. از جمله متفکرانی که در مبحث عقلانیت نظریه پردازی کرده است ماکس وبر است که بیش از از پیش با مبحث عقلانیت ابزاری شناخته شده، در حالی که وبر به حق یکی از جمله نظریه پردازان معرفی عقلانیت ارزش شناختی است. مقاله حاضر با استفاده از روش پژوهش اسنادی به بررسی دیدگاه وبر در خصوص عقل و ارتباط آن با ارزش یا همان عقلانیت ارزش شناختی پرداخته و چگونگی حصول آن را مورد واکاوی قرار داده. نتایج حکایت از آن دارد که از نظر وبر هنگامی که جهت گیری های ارزشی درون یک عقلانیت ذاتی خواه در قلمرو اخلاقی باشد و خواه در قلمروهای دیگر، شانیت عقلانیت نظری را پیدا می کند و جامعیت و یکپارچگی درونیشان افزایش می یابد. در نهایت عقلانی شده و به تدریج ارتباطی منسجم با یکدیگر می یابند و به طور سلسله مراتبی در ذیل ارزشی نهایی قرار گرفته و تبدیل به جهانبینی های عرفی یا دینی می شوند. در چنین شرایطی عقلانیت ارزش شناختی محقق شده و عمل و کنش بر این مبنا صورت میگیرد، از نظر وبر، در حقیقت تنش میان قلمروهای مختلف تحت الشعاع تضاد و ستیزه بین دو نوع عقلانیت ابزاری و ارزش شناختی و در نهایت تقابل میان دین و دنیاست.
    کلید واژگان: تقابل دین و دنیا, جهت گیرهای ارزشی, جهان بینی, عقلانیت ارزش شناختی, عقلانیت ذاتی و نظری, قلمرو ارزش ها}
    GH. R. Jamshidi, Z. Nadi *
    The notion of rationality and its related issues are some of the broadest intellectual challenges in the modern age. For most of the social theorists, rationality as one of the main characteristics of the modern world helps to experience a rich and full life. What is certain is that there is no unanimity in the debate of rationality, and every thinker prefers a type of rationality. German scholar, Max Weber, is one of the thinkers who have theorized on the rationality of cognitive value. The present paper examined Weber's ideas on reason and its relation with value and analyzed how to achieve it using the documentary method. Findings show that in Weber's opinion, when the value orientations within intrinsic rationality, whether in the moral realm or in other realms, turns into theoretical rationality and their inner integrity increases. Thus, these orientations become ordinary world view. In this way, the rationality of cognitive value is realized and actions are done based on this rationality. According to Weber, the tension between the different realms is affected by the conflict between instrumental rationality and cognitive value rationality.
    Keywords: the rationality of cognitive value, intrinsic, theoretical rationality, the realm of values, value orientations, worldviews}
  • محمد مجید شهبازی*، محمد امین بهزادنسب، محمدرضا برزویی
    در عصر اطلاعاتی امروز که زندگی فردی با رسانه ها عجین شده، یکی از جذاب ترین و سرگرم کننده ترین تفریحات، تماشای تولیدات انیمیشنی است. در دهه های اخیر انیمیشن های سه بعدی، به سبب ویژگی های تکنیکی منحصربه فرد و جذابیت های ظاهری و همچنین فراهم آوردن بستری مناسب برای انتقال محتواهای متنوع، منجر شده است که این فرم (قالب) رسانه ای به سرعت طیف گسترده ای از کودکان، نوجوانان و حتی رده سنی بزرگ سالان را به خود جذب نماید. آنچه در این میان حائز اهمیت است، اهتمام سازندگان انیمیشن، به جنبه های تربیتی و آموزشی در کنار ابعاد سرگرم کننده این نوع از رسانه است. از سوی دیگر، عجین شدن مضامین ناسالم و غیراخلاقی با این محتواها، و آموزش و انتقال آن ها به مخاطب، حوزه عفاف عمومی و اجتماعی را، با تهدیدهای جدی مواجه می کند. این پژوهش به دنبال آن است که برخی از پیام های موجود در انیمیشن سه بعدی مهمانی سوسیس ها، ساخت شرکت هالیوودی کلمبیا پیکچرز را استخراج نموده و محتوای موردنظر را با رویکرد تربیتی و استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی، موردبررسی و واکاوی قرار دهد. در این روش مضامین موجود در این انیمیشن استخراج و مفاهیم مربوط به آن ها احصا شد؛ سپس مفاهیم به دست آمده، منجر به شکل گیری دوگانه ای در سه سطح «جهان بینی»، «باورها» و «رفتارها» شد. در پایان نیز مدلی ارائه گردید که نشان می دهد هر نوع جهان بینی، باورهای جنسی و به تبع، رفتار عفیفانه منحصر به خود را در حوزه مسائل جنسی تولید می کند.
    کلید واژگان: جهان بینی, مسائل جنسی, عفاف, انیمیشن, تعلیم و تربیت, تربیت جنسی}
    Mohammad Majid Shahbazi *, Mohammad Amin Behzadnasab, Mohammad Reza Borzouee
    In today's information age our individual lives are combined with the media, hence one of the most attractive amusements is watching animations. In recent decades, 3D animations, due to their unique technical specifications, attractiveness, and offering suitable grounds for transmitting diverse contents, have appealed to a vast number of people at different age levels. What counts here is the efforts made to provide educational products side by side with entertainment. Meanwhile, some included immoral contents have threatened the society's norms of modesty. This research has extracted some messages from the 3D Sausage Party animation (2016) produced by Hollywood's Columbia Pictures and analyzed it with an educational approach and use of quality content analysis. The obtained concepts led to the development of a duality at three levels, namely worldview, beliefs, and behaviors. Finally, a model is presented that shows each worldview can create its own sexual beliefs and consequently its unique chaste behavior in sexual domains.
    Keywords: Worldview, Sexual Matters, Chastity, Animation, Education, Sexual Training}
  • اعظم میرزمانی*
    بی توجهی به ماهیت فرهنگی علوم اجتماعی، مسئله مزمن جامعه معاصر ایران است. بسیاری از علوم اجتماعی معاصر در مفروضات لیبرالی ریشه داشته و لیبرالیسم را ترویج فرهنگ می کند و ماهیت فرهنگی علوم اجتماعی، فرهنگ بومی و به تبع آن انسجام اجتماعی جامعه ایران را به چالش می کشد. این مقاله تلاش می کند به این پرسش پاسخ دهد که چگونه می توان در عین توجه و تقید به ویژگی های فرهنگی جامعه ایران، از علوم اجتماعی معاصر بهره گرفت. برای این منظور ابتدا با استفاده از روش هرمنوتیک نشان می دهد که دلایل بنیادین خط مشی گذاری عمومی در جهان بینی لیبرال (اصول منفعت و ضرر) از باورهای فایده گرایانه در مورد انسان و حکومت استنتاج شده است. سپس با استفاده از تحلیل محتوای کیفی جهت دار، باورهای اسلامی در مورد انسان و حکومت را آشکار می کند. در پایان با استفاده از باورهای اسلامی و الگوبرداری از مکانیسم استنتاج دلیل بنیادین خط مشی گذاری عمومی در جهان بینی لیبرال، نتیجه می گیرد که دلیل بنیادین خط مشی گذاری عمومی در جهان بینی اسلامی، اصل حق/ عدل است.
    کلید واژگان: خط مشی گذاری عمومی, فرهنگ, جهان بینی, لیبرالیسم و اسلام}
  • احمد شه گلی
    فلسفه در طول علوم قرار دارد و اصول موضوعه آنها را اثبات می کند. این دانش به اشکال گوناگون با علم طب تعامل دارد و بر آن تاثیر می گذارد. فلسفه از یک طرف مبادی علم طب را اثبات می کند، از طرف دیگر موضوع علم طب بدن است و فلسفه نیز از رابطه نفس با بدن بحث می کند و دستاورد فیلسوفان درباره نفس، می تواند مبنای مطالعات تجربی قرار گیرد. طب ابن سینا متاثر از مبانی فلسفی وی است. تاثیر مبانی فلسفی ابن سینا بر طب سنتی نیز مشهود است. بحث عناصر، قوا، مزاج، طبیعت، اخلاط و ارواح، قوانین و مبانی فلسفی مانند: اصل علیت، سنخیت و تناهی قوای جسمانی، عدم دوام قسر، رویکرد غایت انگاری، ذات گرایی، نگرش تشکیکی، رویکرد کیفی، نگرش کلی به انسان، اعتقاد به حکیمانه بودن نظام جهان، پیوند با معنویت، با اینکه موضوع و مسائل علم طب نیست در عین حال پیش فرض های فرا تجربی طب ابن سینا را تشکیل می دهند که در این پژوهش مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند.
    کلید واژگان: فلسفه, فلسفه طب, طب ابن سینا, جهان بینی, مبادی تصوری و تصدیقی}
    Philosophy is located in the higher order than the science and proves their postulates. This knowledge is interacting whit medicine in variety of ways and affect on it. In one side philosophy is proving the bases of medicine and in the other side medicine’s subject is the human body and philosophy is discussioning about relation between souls and body and philosophers achievement about souls can be used as a base of empirical studies. Avicenna's medicine is affected by principles of his philosophy. Discussion of elements, forces, Temper, Nature, Humors of the body, Souls and philosophy’s principles and foundations as: Principle of Causality, Principle of cognation, limitation of body forces, Finiteness of constraint, Teleological approach, Noumenalism, Gradational attitude, Qualitative approach, The general attitude to the man, Believing that System of The world Being wise, Connection with spirituality, Make up the superemprical defaults of Avicenna's medicine that are analyzed and examined in this study.
    Keywords: philosophy, medicine philosophy, Avicenna's medicine, worldview}
  • محمد تقی ایمان، احمد کلاته ساداتی
    مقاله حاضر تلاش دارد تا ابتدا به تشریح مبانی توسعه معرفت علمی و سپس بر اساس آن به آسیب شناسی توسعه معرفت علمی در حوزه علوم انسانی ایران بپردازد. تولید و توسعه معرفت علمی در علوم انسانی مبتنی بر مفاهیم انتزاعی، معرفت شناختی، هستی شناختی و روش شناختی شکل می گیرد. بدون توجه به این مبانی که تعیین کننده اسلوب معرفتی می باشند، علم شکل نمی گیرد و توسعه معرفت ایجاد نمی شود. بر اساس این مبانی، جهان بینی در دیدگاه اسلامی متفاوت از پارادایم در اندیشه غربی است. حاصل این تفاوت، تمایز ماهوی علم دینی (اسلامی) از علم غیردینی (غربی) خواهد بود. توسعه علوم انسانی در ایران دچار کاستی هایی است که سه نمونه برجسته آن عبارت است از: فقدان مبانی معرفتی مشخص و مبتنی بر جهان بینی اسلامی، ضعف نظریه پردازی و ایجاد نوعی از توسعه معرفت علمی که عمدتا مشکل مدار است تا مسئله محور، در نهایت اینکه این نوع توسعه معرفت عمدتا برون زا است تا درون زا. مقاله حاضر با نگاهی به آراء اندیشمندان، مختصات فوق را بررسی می کند.
    کلید واژگان: علوم انسانی, توسعه معرفت علمی, جهان بینی, پارادایم, روش شناسی, اثباتی, تفسیری, انتقادی}
    Mohammad Taghi Iman, Ahmad Kalateh Sadati
    This Paper attempts to define the basis of development of scientific Knowledge and then based on that explanation to ponder on the pathology of the development of scientific knowledge in the field of humanities in Iran. Production and development of scientific knowledge in humanities takes shape based on abstract concepts, epistemology, ontology and methodology. Science will not be formed and knowledge will not develop without taking these elements which form the method of knowledge into account. On these Bases, world view from Islamic perspective differs from paradigm in the western thinking. The outcome of this difference is the essential distinction of religious (Islamic) science from non-religious (western) science. Development of humanities in Iran suffers some shortcomings including the following three prominent cases: lack of specific knowledge foundations based on Islamic world view, theorization weakness and creating a form of development of scientific knowledge which is mainly difficulty-oriented rather than problem-oriented and finally this type of development of knowledge is largely exogenous thanendogenous. This paper examines the above features from the perspectives of various scholars.
    Keywords: Humanities, Development of Scientific Knowledge, World View, Paradigm, methodology, Positive, Interpre-tive, Critical}
  • ابراهیم آزادگان
    در این مقاله ابتدا نشان می دهیم که در مقام پردازش، انتخاب و بررسی نظریه های علمی، دانشمندان تحت تاثیر جهان بینی خود عمل می کنند و این تاثیر هم در بعد نظری یعنی در شکل گیری و تنظیم نظریه و هم در بعد عملی یعنی در کاربرد نظریه در ایجاد فناوری و یا کاربرد آن در شکل دهی نظام فکری فرد و جامعه، بروز و ظهور دارد. در قدم بعدی به رابطهی دوجهان بینی اصلی رقیب، یعنی جهان بینی طبیعت گرایانه و جهان بینی دینی(جهان بینی توحیدی)با علم می پردازیم. در این بخش با تاکید بر آرای پلانتینگا و گلشنی، نشان داده خواهد شد که هم از نظر قدرت تایید و توجیه نمودن نظریه های علمی و هم از نظر تایید شدن توسط داده های علمی، جهان بینی دینی بر جهان بینی طبیعت گرایانه برتری دارد. مآلا به این نتیجه خواهیم رسید که علم دینی نه تنها ممکن است بلکه تلاش در راستای ایجاد و پیش برد آن تلاشی معقول است.
    کلید واژگان: جهان بینی, طبیعت گرایی, توحید, پلانتینگا, گلشنی}
    Ebrahim Azadegan
    طIn the first part of this paper it has been shown that choosing a worldview has effects on the process of development and selection between competitive theories in science and also has practical consequences in the development and application of scientific theories. In the next part, the relation between two main combatant and influential worldviews, namely the theistic and naturalistic ones will be examined. In this part, by focusing on Plantinga’s and Golshani’s views it has been stressed that theism has scored more against naturalism in providing a foundation for explanation of our scientific inquiries and theories, and also in showing to be more compatible with existing accepted scientific theories. It will be concluded that not only theistic science, that is a science based on theistic worldview, is conceptually possible but also it is rational to be pursued and developed.
    Keywords: Naturalism, Theism, Alvin Plantinga, Mehdi Golshani}
  • عبدالحسین خسروپناه
    مقصود دکتر نصر از علم، علوم تجربی رایج در غرب است که از سوی تفکر غربی اداره می شود. به اعتقاد وی، باید علوم تجربی با هویت سنتی تولید شوند. راه نقد غرب و مدرنیسم، در دست داشتن مبانی حکمت خالده و جایگزین کردن آن به جای تجدد غربی است. علم جدید مایه بحران های مختلف نظیر بحران زیست محیطی بوده است. علوم سنتی بر اصولی ماورای طبیعی بنا شده اند و عمیقا با پیش فرض های فلسفی علوم جدید تفاوت دارند. علوم جدید نه تنها ادراک دینی و فلسفی از نظام طبیعت را در غرب به افول کشانید، بلکه علوم سنتی را به کلی از میان برد. علم جدید باید در جایگاه شایسته ای که مابعدالطبیعه و حکمت جاویدان مشخص ساخته، قرار گیرد. علم قدسی، تابعی از «امر قدسی» به شمار می آید و امر قدسی با عالم روح کلی در ارتباط است، نه با نفس. حکمت خالده، مهم ترین مبنای علم قدسی است. مهم ترین تکیه گاه علوم مقدس، وحی است. هدف نهائی علوم سنتی هدف متعالی سنت یعنی «بازتاب سیمای معشوق کل» است.
    کلید واژگان: علم قدسی, علم سنتی, علم سکولار, حکمت خالده, جهان بینی}
  • محمد تقی ایمان، احمد کلاته ساداتی
    هدف این مقاله طرح مؤلفه های اساسی روش شناسی علوم اجتماعی در اسلام است. به این منظور، با بهره گیری از روش اسنادی و در قالب مقایسه تطبیقی، دیدگاه های اندیشمندان غرب (کوهن و پوپر) و مسلمان (چودهاری) مقایسه می شود تا بتوان به چگونگی سلسله مراتب معرفتی، بر اساس جهان بینی اسلامی دست یافت. نتایج تحقیق نشان می دهد که جهان بینی اسلامی ماهیتا توحیدی است؛ در حالی که اندیشه غربی مبانی دوگانه انگارانه دارد. انسان در جهان بینی اسلامی، بر اساس دانش الهی (لوح محفوظ) و با تکیه بر دو جنبه از توانایی های خود، یعنی عقلانیت و خلاقیت، جهان اجتماعی را می سازد. نظریه ای در این مسیر «اسلامی» است که جهان بینی آن را بازبینی و تایید کند. بنابراین، نظریه پردازی، در جهان بینی اسلامی، با تکیه بر سطح جهان بینی انجام و واقعیت جامعه اسلامی، بر اساس نظرهای بنیادین در لوح محفوظ، تبیین و اداره می شود. این مطلب بر خلاف منطق اثباتی و دوگانه انگارانه غرب و به ویژه دیدگاه پوپر است که در آن، پارادایم و فلسفه به واقعیت اجتماعی توجه دارند و تغییر در واقعیت به تغییر پارادایم و فلسفه می انجامد.
    کلید واژگان: روش شناسی, جهان بینی, پارادایم, وحدانیت, دوگانه انگاری, استقرای خلاقانه, قیاس عقلانی}
    Dr. Mohammad Taghi Iman, Ahmad Kalateh Sadati
    The aim of this article is to introduce the concept of social science methodology in Islam. Documentary method in the frame of comparative study has been used to compare the views of Western scholars (Kuhn and Popper) with the Islamic Scholar (Choudhury). Results show that Islamic worldview is basically unified, while the Western view is dualistic. Mankind in the Islamic worldview creates his/her social world based on divine knowledge through rationality and creativity. In Islam, theory should be confirmed by worldview. Therefore, theory construction in Islam is done based on worldview and Islamic society is governed based on rationality and creativity. This idea is opposite to positivistic logic (e.g. Popper’s idea) in which paradigm and philosophy are directed to social reality. In this condition, change in reality causes change in paradigm and philosophy.
  • مهدی عامری، اصغر عسگری خانقاه
    امنیت، به مثابه یکی از پدیده های اساسی و بنیادین درزندگی اجتماعی است وازجمله نیازهای فردی و اجتماعی به شمار می رود. امروزه امنیت درتوسعه همه جانبه کشورنقش بسزایی داشته و احساس امنیت رشد وشکوفایی فعالیت های ارزشمند جامعه را در پی خواهد داشت. در دوره گذر و انتقال، قوانین، آداب و رسوم و مناسبت ها دستخوش تغییر و تحولاتی می گردد، به تبع آن سطح انتظارات مردم نیزتغییر می کند. به همین خاطر نحوه برقراری وارتباط و روابط اجتماعی نیز می بایست متناسب با تغییرات تحول یابد، سوال اصلی ما این است که آیا نحوه بر خورد پلیس بامردم می تواند در مشارکت آنان وبرقراری امنیت و کاهش جرائم نقش داشته باشد یا خیر؟ شهرستان گرمسار بعنوان جامعه آماری این پژوهش می باشد واز روش مشاهده مستقیم ومصاحبه استفاده شده و ابزارجمع آوری اطلاعات پرسشنامه دوربین فیلمبرداری وعکاسی می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. نتایج مطالعه حاکی از آن است که رمز موفقیت پلیس درکاهش جرائم وارتقاء سطح مشارکت مردم در برخورد مناسب باشهروندان می باشد. پلیس میتواند با نظم صحیح و بانزاکت و بارفتار خردمندانه اش درتقویت فرهنگ خودکنترلی و اگر کنترلی مردم نقش داشته باشد بگونه ای که شهروندان در نبود پلیس طبق ارزش ها، هنجارها وقوانین عمل نمایند.
    کلید واژگان: امنیت, پلیس, جامعه, جمعیت شناسی, جهان بینی, خویشتن داری}
    Mahdi Ameri, Asghar Asgari Khaneghah
    Security consider as the one of the basic phenomena in social life and part of individual and social needs. Security plays an important role in development. In transition period, some of the rules and social relations face with many changes so the levels of expectation of people change too. The basic question is that how can police behavior help to creation of security and reduction of crimes. The population society is Garmsar citizens who were selected through simple random sampling also direct observation, interview, questionnaiaire and camera are used to collect data. The findings show that police can be successful in reduction of crimes and improvement of participation due to the appropriate behavior with citizens. Police can behave based on rationality and orderly as people act according to their norms and rules in the absence of police, the matter that reinforce self-control in the society.
  • عذرا باباکریمی
    در این مقاله سعی شده است با مطالعه شیوه ها و رفتارهای سیاسی حضرت فاطمه (ع) بینش سیاسی ایشان مورد بررسی و تبیین قرار گیرد. خطبه های حضرت (ع) با توجه به مضامین و زمینه های تحقق آن و دیگر رفتارهای سیاسی ایشان در مواجهه با حکومت غاصب، که بیانگر نوع بینش سیاسی حضرت زهرا (ع) می باشد، از جمله مواردی هستند که در این مقاله مورد توجه قرار گرفته اند.
    کلید واژگان: حضرت زهرا (ع), سیاست, بینش, حکومت, مبارزه, حق, عدالت, اجرای حدود الهی, قانون, امامت, ایدئولوژی, رفتار, جهان بینی, خطبه}
    Cuzrā Bābā-KarĪmĪ
    Studying the political manner and behaviour of Zahrā (peace be with her), Prophet Muhammad’s daughter, the author tries to explain her political attitude. Zahrā’s lectures and their contexts and her manner vis-à-vis usurping rulers are examined in this paper.
  • همسرگزینی در اندیشه دینی
    محمدرضا سالاری فر
    جهان بینی و نگرش های هر فرد، تاثیر مستقیمی در همسرگزینی دارد؛ چرا که معیارهای گزینش همسر، برخاسته از باورها، عقاید و خصوصیات شخصی و فردی است. از میان این باورها، اعتقاد یا عدم اعتقاد به دین، نقش مهمی را ایفا می کند که بر حسب آن ملاک های گزینش تغییر می یابد. نوشتار حاضر در راستای تبیین ملاک های گزینش همسر در جهان بینی اسلامی، ابتدا به بررسی این ملاک ها در جامعه شناسی خانواده پرداخته و سپس صفات و شرایط لازم همسر را از منظر متون دینی (قرآن و کلمات معصومین(ع)) بیان می کند. از این منظر، ایمان و باورهای دینی در حد مناسب، تقوا و دوری از گناهان، اخلاق نیک و سازگاری و سلامت جسمانی و روانی، صفات لازم برای یک همسر مناسب است. سایر ملاک ها، از جمله کفویت و جذابیت جسمانی به طور نسبی و متناسب با اوضاع و احوال زمانی و مکانی هر فرد و جامعه در نظر گرفته می شود.
    کلید واژگان: همسان همسری, ایمان, اخلاق, جهان بینی, همسرگزینی, کفویت, زن}
    Spouse selection in religious thoughts
    Mohammad, Reza Salarifar
    An individual's worldview and attitudes have a direct impact on spouse selection because the criteria for selecting a spouse arises from his/her beliefs, opinions, and personal qualities. Among these beliefs, believing or not believing in a religion plays a pivotal role on basis of which the criteria of selection may vary. To explain the criteria of spouse selection in the Islamic worldview, the present paper first elaborates on these criteria in the sociology of family and then presents the qualities and conditions of the spouse according to the religious texts (the Koran and the words of the immaculate Imams). According to these texts, the necessary qualities a spouse should have include religious beliefs and faith to an appropriate extent, piety and avoiding sins, good manners, compatibility, physical and psychological healthfulness. Other characteristics such as matching each other and physical attractiveness are brought into consideration according to place and time circumstances of any individual and society.
    Keywords: Matching spouse, faith, morality, worldview, spouse selection, woman}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال