به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « قوم مداری » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «قوم مداری» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • محمدمهدی واعظ موسوی، مجید فولادیان*، علیرضا ذاکری، مهدی کرمانی
    در این اثر با هدف روشن شدن معنای «شخصیت متعصب» در علوم اجتماعی، مفاهیم مرتبط با آن مورد مطالعه و مرور اسنادی نظام‎مند قرار می گیرند.در این مقاله از روش تحلیل اسنادی به مرور نظریات و دیدگاه های این حوزه تیوریک پرداختیم. در نهایت با بررسی مفهوم محوری «افراط گرایی»، عناصر مفهومی تشکیل دهنده ی آن («قوم مداری»، «جزم‎ اندیشی»، «خودشیفتگی جمعی»، «بیگانه هراسی»، «کینه توزی»، «خشونت عملی»، «پیروی از اقتدار» و «مبلغ مآبی» که جمعا حول مواضع «رادیکال» و «محافظه کار» شکل می گیرند) بررسی و از یکدیگر تفکیک می شوند. در نهایت «شخصیت متعصب» به عنوان کلان مفهومی که «افراط گرایی» را در ساحت خرد و در عرصه ی سیاسی-اجتماعی (با نمودهایی چون «اقتدارگرایی» و «بنیادگرایی») و نیز در عرصه ی مصرف و سرگرمی بازنمایی می کند، معرفی می شود. این اثر تلاشی نظری در جهت ابهام زدایی و سامان مند کردن مفاهیم حوزه ی «خشونت ایدیولوژیک» به حساب می آید که در نهایت، چهارچوبی مفهومی را برای طبقه بندی مفاهیم این حوزه، ذیل چتر مفهومی «تعصب» ارایه می دهد. همچنین موقعیت این مفهوم را در منظومه نظری مفاهیم مشابه تعیین می کند.
    کلید واژگان: تعصب, افراط گرایی, اقتدارگرایی, بنیادگرایی, قوم مداری}
    Mohammad Mahdi Vaez Mousavi, Majid Foladian *, Alireza Zakeri, Mahdi Kermani
    In this work, with the aim of clarifying the meaning of "fanatical character" in social sciences, the concepts related to it are studied and systematically reviewed. In this article, we reviewed the theories and perspectives of this theoretical field using the method of document analysis. Finally, by examining the central concept of "extremism", its constituent conceptual elements ("ethnocentrism", "dogmatism", "collective narcissism", "xenophobia", "grudge", "practical violence", "following authority" and " "Mabbi" which are collectively formed around "radical" and "conservative" positions) are examined and separated from each other. Finally, "fanatic character" is introduced as a macro-concept that represents "extremism" in the intellectual field and in the socio-political field (with manifestations such as "authoritarianism" and "fundamentalism") as well as in the field of consumption and entertainment. This work is considered a theoretical effort to disambiguate and organize the concepts of the field of "ideological violence", which ultimately provides a conceptual framework for classifying the concepts of this field under the conceptual umbrella of "prejudice". It also determines the position of this concept in the theoretical system of similar concepts.
    Keywords: Prejudice, Extremism, authoritarianism, Fundamentalism, Ethnocentrism}
  • عابدین عابدی زاده، سید یعقوب موسوی*، حسن محدثی گیلوائی، مجید کفاشی

    پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مولفه های قوم گرایی بر روی مشارکت سیاسی شهروندان استان بوشهر انجام شده است. در این تحقیق مولفه های قوم گرایی شامل ترجیح قومی، گرایش قومی و قوم مداری است که در چارچوب هدف کاربردی و از نظر نوع تحلیل، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق کلیه شهروندان استان بوشهر در نظر گرفته شده اند. مطابق سرشماری سال 1395تعداد آن ها 1163400 نفر برآورد شده است. حجم نمونه تحقیق با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر استخراج گردید . هم چنین با کاربرد روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای و تصادفی پرسشنامه محقق ساخته به اجرا درآمد. یافته های پژوهش نشان می دهد تاثیر مولفه های متغیر قوم گرایی شامل ترجیح قومی، گرایش قومی و قوم مداری بر مشارکت سیاسی شهروندان استان بوشهر به ترتیب به میزان 25.3 % ، 26.8% ، 14.5% و تاثیر متغیر اصلی تحقیق یعنی قوم گرایی بر مشارکت سیاسی 36.8% به دست آمده است. این پژوهش در راستای اهمیت استان های مرزی کشور به لحاظ مشارکت سیاسی انجام شده است.

    کلید واژگان: قوم گرایی, مشارکت سیاسی, ترجیح قومی, گرایش قومی, قوم مداری}
    Abedin Abedizadeh, Yaghoub Mousavi *, Mohaddesi Gilvaei, Majid Kaffashi

    The aim of this study was to investigate the effect of ethnic components on the political participation of citizens of Bushehr province. In this research, the components of ethnocentrism include ethnic preference, ethnic orientation and ethnocentrism, which are applied in the framework of the goal and descriptive-survey in terms of type of analysis. The statistical population of the study is all citizens of Bushehr province. According to the 2016 census, their number is estimated at 1163400 people. The sample size of the study was 384 using Cochran's formula. Also, a researcher-made questionnaire was administered using multi-stage and random cluster sampling method. Findings show that the effect of ethnic variables including ethnic preference, ethnic orientation and ethnocentrism on the political participation of citizens of Bushehr province by 25.3%, 26.8%, 14.5% and the effect of the main research variable namely ethnicity on Political participation is 36.8%. This research has been conducted in line with the importance of the border provinces of the country in terms of political participation.

    Keywords: ethnicity, political participation, ethnic preference, ethnic orientation, Ethnocentrism}
  • ایمان عرفان منش*

    در سنت و میراث جامعه شناسی تفسیری «ماکس وبر»، به موضوعات معرفتی و روشی برجسته ای حاصل از تلایم ذهن و واقعیت تجربی توجه شده است. با بازخوانی آرای وبر، اصلی منکشف می شود که می توان آن را به عنوان اصل «قوم مداری روش شناختی» صورت بندی کرد. این اصل واجد ظرفیت های مهمی هم برای زایش و هم برای تحول علوم اجتماعی (فرهنگی) است. این مقاله تلاش کرده است تا با استفاده از روش پژوهش اسنادی و رویکرد نظری «دنی کوش»، مولفه های اصل مذکور را در پنج محور استخراج و تحلیل کند که آن محورها عبارت اند از: «خوانشی دیگر از ربط ارزشی و علاقه فرهنگی»، «تجربی-واقعی بودن علوم فرهنگی»، «عزیمت از ارزش فرهنگی به ارزش های فرهنگی»، «جهان شمول گریزی علوم اجتماعی» و «عقلانی شدن های گوناگون در بستر فرهنگ ها». نتایج نیز شامل سه محور «مفروضات جهان شناختی»، «مخاطره معرفتی» و «سلطه علمی برآمده از خطای روش شناختی» هستند.

    کلید واژگان: جامعه شناسی بومی, قوم مداری, تمدن, فرهنگ, تحول علوم انسانی, معرفت و روش, ماکس وبر}
    Iman Erfanmanesh *

    In Max Weber’s tradition and legacy of interpretative sociology, the tremendous epistemological and methodological issues from the mutuality of mind and empirical reality have been considered. Through revising Weber’s ideas, the principle is revealed witch one can generate that as the principle of the Methodological Ethnocentrism. This principle is of the significant capacities for both emergence and evolution of social (cultural) sciences. Applying the documentary research method and Denys Cuche’s theoretical approach, this article seeks to elicit and analyze the elements of the forenamed principle in five axes; as follow: “the different revising of the value relevance and cultural interest”, “cultural sciences as empirical and real sciences”, “departure from the cultural value to cultural values”, “social sciences as non-universal sciences”, and “the hetero-rationalizing in the context of cultures”. Furthermore, three axes of results are “the cosmological assumption”, “the epistemological peril”, and “the scientific dominance from the methodological mistake”. 1 1

    Keywords: Native Sociology, Ethnocentrism, Civilization, Culture, Evolution of Humanities, Knowledge, Method, Max Weber}
  • صلاح الدین قادری، سید حسین نبوی*، احمدرضا سالمیان

    مطالعه حاضر، به مسئله تفکرات قالبی گروه های قومی کرد از همدیگر و پیامدهای آن -با روش نظریه زمینه ای- می پردازد. جامعه مورد مطالعه، زنان و مردان گروه های قومی کرد شهر کرمانشاه و نمونه تحقیق، از میان گویش های سه گانه هورام، سوران و کلهر، 28 نفر به روش نمونه گیری هدفمند، انتخاب شدند. محتوای مصاحبه ها طی سه مرحله کدگذاری و تحلیل شد. در کدگذاری باز، 115 کد به دست آمد که پس از ادغام ، در مرحله دوم به هشت کد محوری تقلیل یافت. در مرحله آخر-کدگذاری گزینشی- نیز دو کد قوم مداری و فاصله بین قومی استخراج گردید. نتایج نشان داد که تلقی و توصیف گروه ها از یکدیگر تحت تاثیر قوم مداری و برترپنداری گروه خودی است و در تلقی از دیگری، بر پای بندی و عدم پای بندی به هویت کردی تاکید می شود. شدت عقاید قالبی و فاصله قومی میان دو قوم هورام و سوران با قوم کلهر بیش تر از فاصله هورام و سوران با یکدیگراست.

    کلید واژگان: عقیده قالبی, قوم مداری, کرد, هورام, کلهر, سوران}
    Salahedin Ghaderi, Seyed Hosein Nabavi*, Ahmadreza Salemian

    The present study addresses the stereotyped attitudes and perceptions of the Kurdish ethnic groups (Huram, Soran, and Kalhor) and their consequences using grounded theory. The statistical population consisted of men and women of Kurdish ethnic groups, living in Kermanshah city and a sample of 28 people were selected from the three dialects by the use of purposeful sampling. The content of the interviews was coded and analyzed in three stages. In the open coding, 115 codes were obtained. Next, the codes were reduced to eight axial codes in the second step. The results showed that the perception and description of the groups were influenced by ethnicity and the superiority of one's own group. Moreover, the intensity of the stereotypes and the ethnic distance between the two groups of Huram and Soran with Kalhor is greater than that of Huram and Soran.

    Keywords: Grounded Theory, Stereotype, Ethnicity, Kurd, Huram, Kalhor, Soran}
  • شهاب دلیلی، حبیب رضازاده
    یکی از محل های ظهور هویت طلبی انسان ها موقعیت انتخاب نام فرزندان است. بررسی "نام" ها می تواند حاکی از علایق و گرایش های فرهنگی، سیاسی و قومی افراد نیز باشد. انتخاب انواع نام ها، تحت تاثیر خرده فرهنگ های مختلف در طول زمان تغییر می کند و از قوت و ضعف روندهای فرهنگی گوناگون در جامعه نشان دارد. اگر تحول نام گذاری افراد را از زاویه دغدغه مسائل هویت ملی و قومی هدف واکاوی و بررسی قرار دهیم، سیر تحول نام گذاری در مناطقی از کشور ایران که اقوام غیرفارس در آن متمرکزند، در درازمدت، با مسائلی چون امنیت ملی و درصورت تمایل به نام گزینی خاص و هدف دار، با یک پارچگی جغرافیایی همراه است. در این تحقیق، به بررسی تحول در نام گذاری فرزندان در استان کردستان از 1382 تا 1392 می پردازیم. نتایج این پژوهش نشان می دهد که سلسله عواملی سبب تحول در نام گذاری فرزندان در استان کردستان شده است. این علل شامل کژکارکردی نظام سیاسی، گسترش ارتباطات و ابزار ارتباطی، بی توجهی به گفتمان های قومی، تضعیف گفتمان ملی، ناکارآمدی نظام آموزشی، تفاوت مذهبی و وجود گفتمان قوم گرا در این استان در میانه سال های 1382 تا 1392 است که به ایجاد تحول در نام گذاری انجامیده است.
    کلید واژگان: هویت, نام گذاری, قومیت, قوم مداری, کردستان}
    Shahab Dalili, Habib Rezazade
    The name of the children indicates the identity and traits of parents in most places. The selected names for children can be indicative of cultural, political, and ethnic orientations of individuals. The selection of different names, and their changes over time are influenced by different subcultures and indicate the strength and weakness of different ideational traits in different societies. Evolution of name selecting for children from the view point of national and ethnic identities shows the tendency towards integration in society. Therefore, this study investigates the changes of the names during 2003-2013 and explain the factors causing these changes
    The results of the study indicate that a series of factors have changed the naming of children in Kurdistan province. These factors include the dysfunctions of the political system, the expansion of communication and communication tools, the weakening of national discourse, the ineffectiveness of the educational system, religious differences, and the existence of ethnic discourse in this province
    Keywords: Identity, Nomination, Name, Ethnicity, Kurdistan}
  • سید مصطفی مناقب *، احمدرضا بسیج
    یکی از جنبه های مهم و عام در دوران پست مدرنیسم نگاه نسبی گرایانه به هر چیز از جمله فرهنگ است. از این رو بررسی مفهوم فرهنگ و سرنوشت تاریخی و عقاید و نظریات پیرامون آن هماره از دل مشغولی های اصلی اندیشمندان جامعه شناسی بوده است. نسبی گرایی فرهنگی به معنای ارزشمند بودن همه فرهنگ ها و قوم مداری به معنای برتر دانستن فرهنگ جامعه و گروه خود، موافقان و مخالفان زیادی همراه با نظریات و نقدهای گوناگون به دنبال داشته است. این مقاله در پی آن است که با تحلیل نظریه نسبیت فرهنگی و مفهوم مقابل آن، اطلاق یا نسبیت فرهنگ مبتنی بر اصول دینی را مورد ارزیابی و سنجش و تحقیق قرار داده و با توجه به آموزه ها و تعالیم قرآنی، نگاه و منظر سومی را تحت عنوان حق محوری پیش رو نهد.
    کلید واژگان: فرهنگ, نسبی گرایی فرهنگی, قوم مداری, آموزه های قرآنی, حق محوری}
    Sayyed Mostafa Managheb *, Ahmad Reza Basij
    One of important aspects of post modernism period is relativist view to everything including culture. Therefore consideration of culture concept and historical destiny and opinions about that, has Preoccupied the mind of Sociology experts. The relativity theory considering all culture worthy and its opposite ethnicity supporting self society have their own advocators and disagrees. Along with vatiey of criticizm. The purpose of this essay is –by analysis of cultural relativism and ethnocentrism- consider the absoluteness or relativity of the culture based on religious doctrine and present a third view and attitude under the title of "right-orientation".
    Keywords: culture, relativity, cultural relativism, ethnocentrism, quranic teachings, right, orientation}
  • سید حسین سراج زاده*، جمال ادهمی، یونس اکبری
    مقاله ی حاضر به مطالعه ی اعتماد بین قومی و سنجش عوامل اجتماعی موثر بر آن می پردازد. اعتماد به عنوان یکی از مولفه های کانونی سرمایه ی اجتماعی و از موضوعات اصلی مورد توجه علمای اجتماعی در جهان معاصر است. در ایران نیز با توجه به شرایط زیست چند قومی بحث درباره عوامل و موانع اعتماد بین اقوام و اقلیت ها از یک طرف و اقوام و دولت مرکزی از طرف دیگر همواره از دغدغه های دولتمردان و محققان بوده است. درمقاله حاضر بعد از مرور دیدگاه ها و منابع تجربی موجود یک چارچوب نظری تنظیم گردید و در قالب آن فرضیه های اصلی مطرح شده است. پژوهش به روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه در مورد 400 نفر نمونه از دانشجویان آذری، فارس، کرد و لر دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم سابق) تهران انجام شد. یافته ها نشان می دهد میانگین فرهنگ اعتماد بین قومی دانشجویان آذری، فارس و لر نسبت به یکدیگر بالاتر از حد متوسط است اما میانگین فرهنگ اعتماد بین قومی کردها نسبت به اقوام دیگر پایین تر از حد متوسط است و میانگین اعتماد همه اقوام نیز به استثنای آذری ها نسبت به کردها پایین تر از حد متوسط است. نتیجه تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که ضریب همبستگی چندگانه فرهنگ اعتماد بین قومی 55/0 می باشد و در مجموع به ترتیب متغیر های تصورات قالبی، اعتماد درون قومی، قوم مداری، اعتماد عام و اعتماد سیاسی 28 درصد تغییرات فرهنگ اعتماد بین قومی را تبیین می کنند.
    کلید واژگان: اعتماد بین قومی, اعتماد سیاسی, اعتماد عام, تصورات کلیشه ای, قوم مداری, هویت قومی}
    Hossien Serajzadeh*, Jamal Adhami, Yonens Akbari
    This paper studies the culture of trust among ethnic groups and measures its effective social factors. To do so, after reviewing the theoretical perspectives and empirical sources, an appropriate framework was prepared in which the basic assumptions are discussed and tested. The research was conducted based on multiple research methods (survey and documentation methods) in which 400 students from four ethnic groups including, Azeri, Persian, Kurd and Lor were sampled and tested by using a questionnaire at the Tarbiat Moallem University. Results show the average level of culture of trust among ethnic Azeri, Persian and Lor students, is higher than the average. But the average of culture of trust between Kurds is less than the moderate level and the mean of trust in other three ethnic groups excepting the Azeries is lower than moderate level. Regression analysis showed that the subsequent multiple correlation co-efficient regarding the culture of trust among the ethnic groups is 0.55. Also, there are some factors influencing the inter-ethnic trust including: the variables stereotyping 36%, inter-ethnic confidence 27%, general confidence or trust 10%, political trust 10% and ethnicity is 14%. The result showed that such variables as the sense of ethnic identity, ethnocentrism, and perceived discrimination, ethnic and inter-ethnic interaction are not effective in reducing or increasing the trust between ethnic groups.
    Keywords: trust among ethnic groups (cultural, empirical), sense of ethnic identity, ethnocentrism, political trust, general trust, stereotype interactions, inter, ethnic orientation}
  • سید صمد بهشتی، یاسر رستگار
    برقراری ارتباط با انسان های دیگر از نیازهای ذاتی و فطری انسان هاست و ازآنجاکه تفاوت های عمیقی به لحاظ زبانی، قومی، نژادی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین انسان ها وجود دارد، یگانه راه برقراری ارتباط سالم وجود مدارای اجتماعی بین آنهاست. هدف اساسی پژوهش حاضر مطالعه مدارای اجتماعی و ابعاد آن دربین اقوام گوناگون شهر اصفهان بوده است. بدین منظور، با انجام پیمایشی در این زمینه و مصاحبه با 398 نفر از شهروندان اصفهانی بالای 18 سال مشخص شد متغیر قومیت، جامعه پذیری قومی، قوم مداری و سرمایه فرهنگی مدارای اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. قوم مداری و نیز جامعه پذیری قومی ارتباطی معنادار و منفی با مدارای اجتماعی دارند. میزان مدارای اجتماعی دربین اقوام ایرانی، به مقدار 76/2، کمی بالاتر از سطح میانگین (در دامنه 1 تا 5) است. میزان قوم مداری در بین اقوام تحت مطالعه بالاتر از سطح میانگین است و اقوام در مدارا و پذیرش یکدیگر تفاوت معناداری ندارند.
    کلید واژگان: قومیت, مدارای اجتماعی, قوم مداری, جامعه پذیری قومی}
  • محمد عباس زاده، رحیم بشیرپور
    داستان های دده قورقود را می توان بخشی از یادداشتهای تاریخی فرهنگی شاخه ای از اقوام بزرگ ترک (قبایل اوغوز) دانست. این داستان ها انعکاسی از شرایط اجتماعی جامعه ای است که به جهت حاکمیت «سنت» بر مناسبات اجتماعی، در ردیف اجتماعات ابتدایی با همبستگی مکانیکی و به تعبیر دیگر، جز اجتماعی با «اراده طبیعی» است. داستان های دده قورقود در خود مضامین و مفاهیمی دارد که می توان آنها را بخشی از حلقه های فرهنگ مشترک و جهانی انسان قلمداد کرد. مطالعه جامعه شناختی داستان های کتاب دده قورقود ضمن آنکه نوع سازمان اجتماعی قبایل اوغوز را می نمایاند، ما را با ریشه های تاریخی اجتماعی ساختارهای فکری یعنی، باورها، اعتقادات، ارزش ها و شیوه های رفتار عرفی و غیر عرفی( دنیوی و دینی) ترکان بخشی از جامعه انسان جهانی آشنا می کند. در این مقاله، در کنار شناخت ساخت اجتماعی قبایل اوغوز، وضعیت فرهنگی، پویایی و ایستایی آن؛ نوع روابط خویشاوندی و حاکمیت سنت پیر سالاری؛ قوم مداری و برخی دیگر از پدیده های اجتماعی موجود در اجتماع قبایلی اوغوز، بینشی حاصل می شود.
    کلید واژگان: ساخت اجتماعی, پیرسالاری, سکون فرهنگی, قوم مداری}
    Mohammad Abaszadeh, Rahim Bashirpoor
    Dada Gorgood stories can be considered as parts of cultural history of the great tribes, Turks (Oghooz). These stories generally reflects the social situation of society in which as the result of tradition dominance on social affairs, it is located among the Primitive societies with mechanical solidarity and in other words, among the communities with the natural will Government. Dada Gorgood stories include some meanings and concepts which can be used as part of the same universal cultural circles. Sociological study of Dada Gorgood stories in this book not only shows the type of social institutions in Oghooz tribes but also makes us familiar with social- historical roots of though structures (believes, values and common and uncommon behaviors) of Turks as a part of human society in the world. In this paper, along with being familiar with social structure of Oghooz tribes in comparison with cultural and dynamic or static situation , the relative view about the relative relations and dominance of old democracy, ethnocentrism, and other social phenomena in Oghooz tribes has been studied.
    Keywords: Social Construction, Old Democracy, Cultural Stagnation, Ethnocentrism}
  • علی یوسفی، احمدرضا اصغرپور ماسوله
    قوم مداری، نوعی تلقی فرهنگی است که براساس آن اعضای یک قوم ارزش ها، هنجارها و شیوه زندگی قوم خود را برتر از دیگر اقوام می دانند و براساس دیدگاه های قالبی درباره دیگر اقوام قضاوت می کند. به همین جهت در جوامع چندقومی، قوم مداری، یک مانع فرهنگی برای شکل گیری و گسترش روابط بین قومی است. تحلیل ثانویه ی داده های یک تحقیق در بین هشت قوم ایرانی شامل ترک، کرد، لر، عرب، فارس، بلوچ، ترکمن و طالش نشان می دهد که اولا قوم مداری در نزد همه اقوام ایرانی بالاست، در عین حال کمترین قوم مداری از آن عرب ها و بیشترین قوم مداری از آن قوم بلوچ است. ثانیا قوم مداری از یک سو سبب تضعیف روابط همزیستانه ی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از سوی دیگر باعث تشدید روابط تعارضی در بین اقوام می گردد و ثالثا قوم مداری مانع از شکل گیری تنوع هویت جمعی(قومی) در شبکه روابط بین قومی می گرد
    کلید واژگان: روابط بین قومی, قوم مداری, قومیت}
    Ali - Yousofi_Ahmadreza - Asgharpoor Masole
    Ethnocentrism is a kind of cultural belief, according to which an indivivalues, norms and life style of his/her own ethnic group superior to the other ones. Eethnocentrism is based on some stereotypes and in multiethnic societies, it hinders the development of interethnic social relationships. In this paper a secondary analysis of available data about eight Iranian ethnic groups of Azari, Kord, Lor, Arab, Fars, Balooch, Torkman and Talesh is done and the results indicate that ethnocentric attitude is high among all of the mentioned groups. The lowest and highest rates of ethnocentrism can be attributed to Arabs and Balooch ethnic groups respectively. Considering the effect of ethnocentrism on interethnic relations, our findings show that ethnocentrism weakens intensity, quantity and generality of communal, cultural and political interethnic relationships and increases conflict interethnic relationships. In addition ethnocentrism is an impediment to the formation of collective identity among the investigated ethnic groups.
نمایش نتایج بیشتر...
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال