به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « hero journey » در نشریات گروه « علوم اجتماعی »

تکرار جستجوی کلیدواژه «hero journey» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • راضیه حق شناس*، فتانه محمودی

    اگرچه در همه ی روایت ها؛ سعی بر وفادار ماندن به موضوع داستان و انتقال درونمایه آن به جهان تصویر است، اما در روند این باز تولید خاصه در جهان بازی ها ما با تغییر روایت در دو رسانه ی متفاوت (جهان متن و دیگری جهان تصویر) روبه رو هستیم؛ و ازاین رو همه ی ابعاد روایت، جز به جز و کامل به بازیکن نشان داده نمی شود. هدف از این پژوهش مطالعه ی تطبیقی نقش قهرمان در بازی رایانه ای میرمهنا مبارزی از خطه جنوب ایران و بازی ندای وظیفه (نسخه ی جنگ جهانی دوم) مبارزی از آن سوی مرزها ست. پژوهش حاضر، توصیفی- تحلیلی بوده و به روش تطبیقی انجام گرفته، الگوی پیشنهاد داده شده برای آن الگوی سفر قهرمان جوزف کمبل است. این مقاله در نهایت نشان می دهد این الگو می تواند در تحلیل شخصیت ها در بازی های رایانه ای مخصوصا ژانر اول شخص و زیر مجموعه های آن بکار گرفته شود.

    کلید واژگان: سفر قهرمان, نقش قهرمان, بازی میرمهنا, بازی ندای وظیفه, جوزف کمبل}
    Razieh Haghshenas *, Fataneh Mahmoudi

    Although in all narratives tries is to remain faithful to the principle and subject of the story and convey the underlying theme of that text to the world of imagery, But in the process of this reproduction in the world of games, we are faced with a change of narrative in two different media ) the text world and the other is the image world), therefore all aspects of the narrative are not shown to the player completely. The aim of this study was to comparatively study the role of the hero in the computer game MirMehna, a fighter from the south line and a call of duty (World War II version) of a fighter from across borders.The present study is descriptive-analytical and has been carried out by comparative method, the proposed model for which is Campbell's hero's travel pattern. this article finally shows that this pattern can be used in analyzing various characters and genres of computer games, especially all of first-person genres and its subsets.

    Keywords: Hero Journey, Hero Role, Mirmahna Game, Call of Duty Game, Joseph Campbell}
  • اکبر کشتکار، مسعود نقاش زاده، منیژه پورنوروز، علی کروالیان
    در چند دهه گذشته، برخی صاحبنظران حوزه فیلمنامه نویسی تلاش کرده اند الگوهای مختلفی را برای شخصیت پردازی قهرمان در سینما و تلویزیون طراحی کنند. الگوی سفر قهرمان وگلر، به دلیل تاکید بر مراحل رشد شخصیت قهرمان، رویکردی نو در حوزه فیلمنامه نویسی ایجاد کرده است. این پژوهش، سفر قهرمان نوجوان را بر اساس الگوی سفر قهرمان وگلر، مورد بازخوانی قرار داده است. در این بازخوانی که به شیوه اسنادی و کتابخانه ای صورت پذیرفته، مراحل سفر قهرمان نوجوان در حیطه کهن الگویی با در نظر گرفتن اقتضائات فرهنگ و هویت ایرانی، مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مطالعه، یک مرحله از الگوی سفر قهرمان وگلر حذف و سه مرحله به آن اضافه شد و در نتیجه سفر قهرمان نوجوان در چهارده مرحله پی ریزی گردید. این پژوهش تلاش می کند با ارائه و بررسی مراحل سفر قهرمان نوجوان، نشان دهد چگونه فیلمنامه-نویس تلویزیونی و سینمایی می تواند با بهره گیری از این مراحل، قهرمان نوجوان را خلق کند. به عنوان نمونه مطالعاتی، ساختار روایی دو فیلم سینمایی «کودکی ایوان» و «کودک و فرشته»، بر اساس مدل پیشنهادی بررسی شده اند.
    کلید واژگان: قهرمان, نوجوان, سفر قهرمان, خلق قهرمان, فیلمنامه نویسی}
    Akbar Keshtkar_M.A._Masud Naqqashzadeh _Manizheh Pournowrooz_M.A._Ali K. O Rvaliyan_M.A
    In the last decades some scholars in the field of script-writing have tried to design different patterns for characterization of the hero in cinema and television. Wiggler's Journey of Hero Pattern has created a new approach in script-writing due to its emphasis on hero development stages. The present study has reviewed adolescent journey pattern based on that of Wiggler. In this research which was carried out by a documentary methodology, the stages of hero journey within an archetypal realm and by considering Iranian culture and identity. In this study one stage was removed from Wiggler's pattern and three new stages were added, hence, the journey of adolescent hero was established within fourteen stages. This research tries to illustrate how cinema and television script-writing could create adolescent heros. As a case study, the narrative structures of two movies, i.e. "Ivan's Childhood" and "the Child and the Angel" were examined based on the proposed model.
    Keywords: Hero, Adolescent, Hero Journey, Creating Hero, Script, writing}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال