به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "اعجاز تاثیری" در نشریات گروه "علوم قرآن و حدیث"

تکرار جستجوی کلیدواژه «اعجاز تاثیری» در نشریات گروه «علوم انسانی»
جستجوی اعجاز تاثیری در مقالات مجلات علمی
  • محمد عشایری منفرد*
    تاثیر سخن بر جان مخاطب و ایجاد تغییراتی مشخص در باطن او، چنانکه یکی از ساحت های فایده سخن است، یکی از سنجه هایی است که با آن، زیبایی کلام نیز سنجیده می شود. بلاغیان متقدم و متاخر، از معیار بودگی این سنجه برای زیبایی سنجی کلام، به اشاره یا تصریح سخن گفته اند. امیرالمومنین علیه السلام به اقرار دوست و دشمن یکی از سخن پردازان تاریخ است. کلمات ایشان افزون بر ساحت اندیشه، ساحت های باطنی مخاطبان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. این تحقیق با روش کتابخانه ای و با جستجو در منابع تاریخی، ادبی و حدیثی برای بررسی این مساله که "کلام امیرالمومنین علیه السلام بویژه سخنانی که در نهج البلاغه گرد آمده، چه تاثیر باطنی بر جان مخاطبان نهاده است"، سامان یافته و با تحلیل داده ها و دسته بندی مخاطبانی که تحت تاثیر کلام حضرت امیر علیه السلام قرار گرفته اند، به این نتیجه رسیده است که از نظر زیبایی شناسی تاثیری، کلام امیرالمومنین علیه السلام در اوج است چرا که باطن مخاطبان باواسطه و مخاطبان بی واسطه را حتی اگر در حالی بوده اند که آمادگی باطنی کافی نداشته اند، به طرز شگفت آوری مورد تاثیر قرار داده است.
    کلید واژگان: امیرالمومنین علیه السلام, نهج البلاغه, زیبایی شناسی, اعجاز تاثیری, بلاغت
    Mohammad Ashayerimonfared *
    The impact of speech on the listener's soul and the creation of specific changes in his inner being is one of the criteria by which the beauty of speech is also measured. Early and late rhetoricians have pointedly and explicitly discussed this criterion for measuring the beauty of words. According to friends and enemies, Amir al-Mu'minin, peace be upon him, is one of the great talkers of history. His words, in addition to the realm of thought, have also affected the inner realms of the audience. This research has been organized with the library method and by searching historical, literary, and hadith sources to investigate what effect the words of Amir al-Mu'minin, particularly those collected in Nahj al-Balaghah, have on the lives of the audience. By analyzing the data and categorizing the audiences who were influenced by the words of Imam, it was concluded that in terms of the effective aesthetic, the words of Amir al-Mu'minin (PBUH) are at their peak because they can influence both the indirect and direct audiences, even if they have not sufficient inner preparatio.
    Keywords: Amir Al-Mu'minin, Nahj Al-Balaghah, Aesthetics, Effective Miracle, Rhetoric
  • زهرا ابراهیمی محمدیه، سید محمدعلی ایازی*، جعفر نکونام

    قدرت نرم قرآن در تاثیرگذاری بر جان آدمیان، که از وجوه اعجازی مستقل قرآن یا زیرمجموعه اعجاز بیانی آن است، بیانگر تاثیری خارق‌العاده بر روح و جسم انسان است تا حدی که بنا بر حکایات منقول‌ سبب گریاندن بسیار شدید، مدهوش ساختن و کشتن مستمعان شده است. این مقاله با روشی توصیفی تحلیلی و با تاکید بر قتلی القرآن ثعلبی ‌که حکایات آن، ارتباط مستقیم با قدرت نرم تاثیرگذارانه قرآن دارد این قدرت نرم قرآن را بررسی کرده است. نتیجه آنکه مولفه‌های «تاثیر ذاتی آیات قرآن»، «تلاوت آهنگین و خلوص نفس تالی» و «ظرفیت و قابلیت مستمع»، در این قدرت نرم نقش ایفا می‌کنند، اما موٴلفه‌های تلاوت آهنگین، خلوص نفس و ظرفیت مستمع، در حکم تقویت‌کننده عنصر اصلی یعنی قرآن‌ هستند که بدون آن‌ها نیز تاثیر قرآن می‌تواند به قوت خود باقی باشد؛ چرا که قرآن ساختار آهنگینی دارد که با صدای حزین یا زیبا، از بعد جلالی و جمالی بر مستمعان و تالیان خود تاثیر می‌گذارد؛ آن هم تاثیری که با قدرت موثرات مشابه آن قابل مقایسه نیست و این تاثیر نیز بیشتر در بعد جلالی و افکندن خوف و خشیت نمود دارد و تاثیر جمالی علاوه بر آنکه خود مستقلا عمل می‌کند، زمینه را برای تدبر در قرآن و تاثیرگذاری از بعد جلالی نیز آماده می‌سازد.

    کلید واژگان: قدرت نرم قرآن, اعجاز تاثیری, قتلی القرآن, ثعلبی
    Zahra Ebrahimi Muhammadieh, Sayyed Muhammad Ali Ayazi *, Jafar Nekounam

    The soft power of the holy Quran in his impact on men’s soul which is of the independent miracle aspect of the holy Quran or a subset of its rhetorical miracle shows a phenomenal impact on human soul and body that according to the narrative anecdotes it has caused to shed tear intensely, dumbfounded and killing the listeners. This paper with analytic-descriptive method and with emphasizing al-Thaʿlabī’s Qatlā al-Quran (قتلی القرآن ثعلبی) which has a direct relationship with the effective (influential) soft power of the holy Quran has studied the soft power of the holy Quran. The result is the components of the essential effect of the holy Quran, recitation of the holy Qur'an according to melodic modes and purity in reciters’ self (nafs) and the capacity and capability of the listener in this soft power have role in this soft power. But the components of the melodic recitation of the holy Quran, purity in reciters’ self (nafs) and the capacity and capability of the listener are to strengthen the main element i.e. the holy Quran that without them the influence of the holy Quran can still remain in effect because the holy Quran has a melodic structure that with the mournful voice or beautiful voice from the majestic and beautiful dimension influences on the listeners and reciters that it is incomparable with the power of the similar effects and this effect appears from the side of the majestic dimension and stablishing fearing and in awe of Allah and the beautiful effect besides acting independently prepares back ground for thinking carefully and deeply about the holy Quran and its effectiveness from the majestic dimension, too.

    Keywords: The soft power of the holy Quran, Effective miracle, al-Thaʿlabī(ثعلبی), (قتلی القرآن ثعلبی) Qatlā al-Qurʾān
  • سید محمدعلی ایازی، جعفر نکونام، زهرا ابراهیمی محمدیه*

    در سده های نخستین اسلامی- به اقرار کتابهایی چون «قتلی القرآن» ابواسحاق ثعلبی (م 427ق)- قرآن، چنان کشش و جذبه ای در مخاطبان برمی انگیخت و چنان در آنان اثر می گذاشت که مدهوششان می ساخت، اشک از چشمان شان جاری می کرد و در بسیاری از مواقع، اثرگذاری اش در حدی بود که سامعان و تالیان قرآن، جان به جان آفرین تسلیم می کردند. این مقاله با روشی توصیفی- تحلیلی و با تاکید بر کتاب قتلی القرآن ثعلبی- که حکایات آن ارتباط مستقیم با تاثیرگذاری های شگرف قرآن دارد-، این مسئله را بررسی کرده است نتیجه آنکه: سه عنصر «قرآن»، «تالی» و «سامع» در این مسئله نقش ایفا می کنند اما هر دو عنصر اخیر، بر عنصر اصلی- یعنی قرآن- استوارند. قرآن، خود ساختار آهنگین و آهنگ پذیری دارد که با عناصر عارضی «صدای حزن آلود»، «صدای برخاسته از خلوص نفس» و نیز « صدای آهنگین»، از بعد جلالی و جمالی بر سامعان و تالیان خود تاثیر می گذارد؛ آن هم تاثیری که مراتبش با موارد مشابه قابل مقایسه نیست و این تاثیر نیز بیشتر در بعد جلالی و خوف و خشیت افکنی به سامع یا تالی نمود دارد و تاثیر جمالی نیز علاوه بر آنکه خود مستقلا عمل می کند، زمینه را برای بعد جلالی نیز آماده می سازد، به گونه ای که، این تاثیرگذاری را در حیطه معنایی بسیار پرقدرت جلوه می دهد.

    کلید واژگان: جاذبه قرآن, ثعلبی, قتلی القرآن, سده های نخستین, اعجاز تاثیری
    Sayyed MohammadAli Ayazi, Jafar Nekoonam, Zahra Ebrahimimohammadiyeh *

    In the first centuries of Islam - according to books such as "The Murder of the Qur'an" by Abu Ishaq Tha'labi (d. 427 AH) - the Qur'an aroused so much attraction in the audience and affected them so much that it made them drunk, tears. It flowed from their eyes, and in many cases, its impact was so great that the Samanids and the Talians of the Qur'an surrendered to the Creator. This article examines this issue in a descriptive-analytical way and with emphasis on the book Qatliya al-Quran Thalabi - whose anecdotes are directly related to the tremendous influences of the Qur'an - concluding that: "Same" plays a role in this, but both recent elements are based on the main element - the Qur'an. The Qur'an itself has a melodic and melodic structure that, with the transient elements of "sad voice", "voice arising from the purity of the soul" and "melodious voice", influences Saman and Talian from the glorious and beautiful dimension; It has an effect that is not comparable to similar cases, and this effect is more in the aspect of glory and fear and fearlessness, and the effect of beauty, in addition to acting independently, paves the way for the glorious dimension. It also prepares, in a way, this effect in a very powerful sense.

    Keywords: Quran attraction, Tha'labi, The murder of the Qur'an, The first centuries, Miracle effect
  • سیدمحمود محقق، محمدحسن صانعی پور*، شهاب الدین ذوفقاری، محمدرضا ضمیری

    از جمله نظریه های جدید در حوزه اندیشه های معاصر نظریه «قدرت نرم» است. «قدرت نرم» که نخستین بار توسط «جوزف نای» مطرح شد به معنی «توانایی به دست آوردن خواسته ها از طریق مجذوب کردن به جای اجبار و امتیاز و توانایی به دست آوردن خواسته ها از طریق مجذوب کردن به جای اجبار و امتیاز و توانایی شکل دهی به ترجیحات دیگران» تعریف شده است که این توانایی از طریق جذابیت های فرهنگی و ایده های سیاسی صورت می گیرد. یکی از جلوه های قدرت نرم قرآن، «اعجاز تاثیری قرآن» است که در منابع مختلف با عناوین متفاوتی مثل اعجاز نفسانی، اعجاز وجدانی، جذبات روحی، روعه قرآنی، موسیقی باطنی و مانند آن مطرح شده است. اعجاز تاثیری قرآن، کششی وجدانی و فرازبانی بوده و ماهیتی فرا بشری دارد که در هیچ اثر بشری مانند آن یافت نمی شود و با ربایش های شناخته شده در جهان مادی متفاوت است. براساس منابع موجود، این اعجاز اولین بار توسط «خطابی» مطرح شده است. این پژوهش با استفاده از روش تحلیلی- توصیفی از نوع کتابخانه ای درصدد آن است که اعجاز تاثیری را جلوه ای از قدرت نرم قرآن معرفی نماید.

    کلید واژگان: قرآن, تاثیر, اعجاز تاثیری, قدرت نرم
    Mohammad Hasan Sanei Poor *, Shahab Ul, Din Zufaqari, Mohammadreza Zamiri, Sayed Mahmoud Motlagh

    Soft Power Theory is among the latest theories in the field of contemporary thoughts. First introduced by Joseph Nye, "Soft Power" means "the ability to obtain preferred outcomes through attraction rather than coercion and payment”. This ability is accomplished through cultural attractions and political ideas, and shapes the preferences of others. One of the soft power manifestations of the Qur'an is " Effective Miracle of the Qur'an" ,which is presented in various sources with different titles such as “Sensual Miracle”, “Conscience Miracle”, “Spiritual Attractions”, “Glory of Quran”, “Inner Harmony” and the like. Effective miracle of the Qur'an is a conscientious and transcendental attractiveness, and has a transhuman nature which is not found in any human works. It is also different from the well-known raptures of the material world. According to available sources, this miracle was first introduced by "Khatabi".  This research uses a type of library-analytical-descriptive method to introduce “Effective Miracle” as a manifestation of the “soft power” of the Qur'an.

    Keywords: Quran, Effect, Effective Miracle, Soft Power
  • سهیلا جلالی کندری، فرشته معتمد لنگرودی *
    اعجاز قرآن از جمله مسایل محوری در مباحث اندیشمندان است. ابوسلیمان خطابی و عبدالقاهر جرجانی از صاحب نظران در این عرصه هستند که وجه اعجاز قرآن را در نظم آن مطمح نظر قرار داده اند. جستار حاضر، با روش توصیفی تحلیلی و با رویکرد مقایسه و نقد، به بررسی آرای خطابی و جرجانی در زمینه اعجاز قرآن کریم پرداخته است. خطابی معتقد است که اساس بلاغت در قرآن به گونه ای است که اگر لفظی از جای خود برداشته شود و لفظ دیگری به جای آن قرار گیرد، سخن تباه می گردد یا شکوه و جلوه ای که داشته، از میان می رود و در نتیجه، بلاغت رخت برمی بندد. لیکن نظریه نظم از منظر جرجانی با نحو مرتبط است. از دیدگاه وی، نظم از طریق ادراک معانی نحوی محقق می گردد و این ادراک از طریق گزینش نیکو میسر است. وی معتقد است که لفظ در نظم، تابع معناست. همچنین، ارتباط میان الفاظ، مانند ارتباط های نحوی، به خودی خود، به نظم منجر نمی شود، بلکه ترتیب معانی و ساختار آن در ذهن متکلم است که موجب نظم می شود. خطابی و جرجانی هر دو اعجاز تاثیری قرآن را می پذیرند، ولی تحدی قرآن را در نظم آن دانسته اند. تامل در نظرات این دو اندیشمند نشان می دهد که رویکرد خطابی در البیان بلاغی است، اما جرجانی در دلائل الإعجاز رویکردی نحوی بلاغی و در عین حال، هنری دارد. در حقیقت، جرجانی اندیشه نظم را به کمال رساند، به گونه ای که اکنون از نظر بسیاری، مهم ترین وجه اعجاز محسوب می شود.
    کلید واژگان: خطابی, جرجانی, نظم, اعجاز قرآن, اعجاز تاثیری
    Soheila Jalali Kondori, Fereshteh Motamed Langarodi *
    Miracles of the Quran are those of the key issues disscused by the thinkers. Abusoleiman Khataei and Abdolghaher Jorjani are considered as the leading figures of the field that have paid close attention to the miracle aspect of the Quran in terms of poetry. The present study is meant to examine Khataei and Jorjani s views on the miracles of the Quran based on a descriptive-analytic approach and through comparing and critiquing. Khataei holds that the nature of the Quran is in a way that if a word of it is replaced with another word, the word will lose its intended meaning or its glory, and therefore, its rhetoric will go away. On the other hand, Jorjani holds that the structure of the Quran is related to the poetic aspect of it. He believes that the poetic aspect can be understood through the structural meanings, and this understanding is possible through a nice selection. He also believes that a word in the poetry is a function of semantic. Moreover, the relation between the words, unlike structural relations, does not lead to poetry, yet it is the order of the meaning and their structures in the mind of the speaker that makes poetry. Both Khataei and Jorjani accept the effect of the miracle of the Quran, but they see its uniqueness in its poetry. Considering these two thinkers’ ideas, we can understand that Khataei’s approach in Albayan is rhetoric, but that of Jorjani in Dalaelolejaz is structural and rhetoric as well as artistic. In fact, Jorjani has perfected the poetic thought in a way that, at present, many consider it as the most important aspect of the miracle.
    Keywords: Khataei, Jorjani, Poetry, the Quranic Miracle, the Effective Miracle
  • سید محمدحسن جواهری
    مساله «تحدی» یکی از اصلی ترین مسائل حوزه اعجاز و به ویژه اعجاز قرآن کریم است که در تعریف معجزه نقشی بنیادی دارد. قرآن در آیات متعددی به صراحت همگان را بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی به مبارزه طلبیده است، لیکن در مراتب و دامنه تحدی و اوصاف کیفی و کمی متن معارض، اختلاف نظرهای اساسی رخ داده و شبهاتی طرح شده که لازم است با رفع برخی ابهام ها و اتخاذ مبانی دقیق بر پایه مفاهیم آیات تحدی، شبهات رفع و دفع شود.
    نگارنده در پژوهشی تازه در آیات تحدی می کوشد با تحلیلی بر پایه قراین پیوسته آیات، مراتب و دامنه تحدی را باز شناسد. با این رویکرد پرسش های زیر تعقیب می شود:1. کمیت مورد نظر قرآن در تحدی ثابت یا متغیر و در هر فرض چگونه است؟
    2. با توجه به قراین پیوسته آیات تحدی، آیا منطق تنزلی قابل طرح است؟
    3. نسبت سیر تنزیلی آیات تحدی با منطق تنزلی مراتب تحدی چیست؟
    4. آیا ملاک مورد نظر در تحدی با گذر زمان تغییر می پذیرد یا خیر، و بر پایه هر یک، چه نتایجی به دست می آید؟
    5. دلیل استفاده از ملاک های متفاوت برای تحدی در آیات تحدی چیست؟
    کلید واژگان: تحدی, اعجاز, معجزه, ترتیب نزول, اعجاز بیانی, اعجاز تاثیری
    Sayyid Muhammad Jawaheri
    Taḥaddī (challenge) is one of the most essential issues concerning miracles, particularly the miracle of the Qur’ān, which has a fundamental role in definition of miracle. The Qur’ān has challenged everyone without any limitation in various āyas; however, there have come up basic discrepancies in terms of the stages and scope of taḥaddī and the qualitative and quantitative properties of the differing text, and certain misconceptions have been raised that need to be resolved by resolving some ambiguities and adopting accurate principles on the basis of the concepts of the āyas of taḥaddī.
    The writer is trying in a new research on the āyas of taḥaddī to recognize the stages and scope of taḥaddī with an analysis based on the interrelated evidences of the āyas. With this approach, the following questions are pursued: 1. How is the quality intended by the Qur’ān in constant or variable taḥaddī and in each supposition?
    2. With regard to the interrelated evidences of the āyas of taḥaddī, is the revelatory logic apt to come up with?
    3. What is the relation of the Revelation course of the āyas of taḥaddī with the revelatory logic of the stages of taḥaddī?
    4. Does the intended criterion in taḥaddī change over time or not? And based on each one, what conclusions can be drawn?
    5. What is the reason for using different criteria for taḥaddī in āyas?
  • سید محمدحسین جواهری*، عزت الله مولایی نیا، مریم مظفری
    اعجاز تاثیری، یکی از وجوه اعجاز قرآن است که در قدیمی ترین آثار قرآن پژوهان تا جدیدترین آن ها حضوری جدی لیکن خاموش داشته است. اعجاز تاثیری در معنای کلی خود دامنهٔ وسیعی دارد و از ابعاد گوناگون روحی، معنوی، ادبی، فیزیکی مورد توجه قرار گرفته است که البته برخی از این گونه ها از حوزهٔ بحث اعجاز خارج اند، هرچند بر فضایل بی شمار قرآن می افزایند. بررسی دیدگاه های دانشمندان از قرن چهارم به بعد ما را به نظریه هایی در تبیین ماهیت و ساختار اعجاز تاثیری قرآن کریم، این میراث بزرگ و دست نخوردهٔ رسول گرامی اسلام’، راهنمایی می کند. نوشته پیش رو به بررسی و تحلیل اثباتی اعجاز تاثیری قرآن کریم در پژوهش های فریقین پرداخته و ضمن توضیح و تبیین اعجاز تاثیری، ادله ثبوت آن را در قرآن و روایات و گزاره های تاریخی بررسی می نماید. روشن شد گرچه هیچ کدام از دلیل ها به گونهٔ قاطع به اعجاز تاثیری دلالت ندارند، لیکن از مجموع آن ها، به ویژه اگر در کنار قراین و شواهد فراوان ملاحظه شوند، به علمی قطعی در خصوص اعجاز تاثیری می توان دست یافت.
    کلید واژگان: اعجاز تاثیری, تحلیل اثباتی, قرآن کریم, پژوهش فریقین
    Sayyid Muhammad Hussein Jawaheri*, 'Izzatullah Mowlayi Nia, Maryam Muzaffari
    The reverential miracle is one of the miracles of the Quran that has serious but silent presence in the works authored by ancient and modern writers. In its general sense, reverential miracle has a vast scope and has been the focus of attention from various psychological, spiritual, literary and physical dimensions. In fact, some of those dimensions have no relevance to miracle, though they do add to the numerous merits of the Quran. A study of the views of scholars from the fourth century onward leads to perceptions in explaining the nature and structures of the reverential miracle of the Holy Quran, the great and untouched legacy of the Great Prophet of Islam.
    The present study seeks to examine and positively analyze the reverential miracle of the Holy Quran in the research of the Two Sects (Shia and Sunni schools). The writer explaining reverential miracle examines the proofs and indications of such miracle in the Quran, narrations and historical reports. Although none of them decisively signify reverential miracle, by relying on numerous signs and proofs one can on the whole reach decisive knowledge about reverential miracle.
    Keywords: reverential miracle, positive analysis, Holy Quran, research, Two Sects
  • عزت الله مولایی نیا، مریم مظفری، علی احمد ناصح
    یکی از راه های کارآمدی که ادیبان مسلمان و غیر مسلمان برای شیوایی و ماندگاری سخن خود از آن بهره جسته اند، بهره مندی از واژگان ساختارها و مفاهیم قرآن کریم در واژگان و معانی اسالیب آثار ادبی خویش است، و این امر موجب شده تا اثر ارزنده ای از خود به یادگار بگذارند.
    مقاله ی پیش رو، با عنوان «تاثیر قرآن کریم بر اشعار ابوالفتح بستی» یکی از شاعران قرن چهارم هجری است، که تاثیر پذیری این شاعر از قرآن کریم و چگونگی آن و نیز اغراض شعری وی را بررسی می کند. در این پژوهش به شیوه ی تحلیلی- کتابخانه ای، انواع تاثیر گذاری قرآن کریم بر اشعار ابوالفتح بستی شاعر پر آوازه عصر غزنوی و چگونگی تاثیر پذیری وی از قرآن کریم مورد تحلیل، بررسی قرار گرفته و دست آورد آن این است، که به صورت های لفظی و معنوی ساختاری از قرآن کریم تاثیر پذیرفته و ابیات برگرفته از قرآن در پنج عنوان کلی دسته بندی گردیده است، که عبارتند از: حکمت، غزل، ذم و هجا و عتاب، فخر و مدح. شاعر از حکمت نسبت به سایر عناوین بیشترین تاثیر پذیری را داشته است و این یکی از نشانه های اعجاز تاثیری قرآن کریم بر همه شئونات مسلمانان در همه اعصار اسلامی از آغاز تاکنون می باشد.
    کلید واژگان: قرآن کریم, ابوالفتح بستی, شعر, اعجاز تاثیری, اقتباس, تضمین
    Ezatollah Molaei, Niya, Maryam Mozaffari, Ali Ahmad Naseh
    One of the effective procedures that Muslim and non-Muslim littérateurs have adopted to speak eloquently and with lasting impacts is the use of words and concepts from the Holy Quran as part of stylistic structures of their valuable works, leading to the perpetuation of them. This article reviews al-Basti's poetic intentions and how this famous poet, who lived in the fourth century AH in Qaznavids, was inspired and influenced by the Holy Quran. To this end, an analytical library research method has been implemented to study different types of Quranic influences on his poetry. Results show that al-Basti has been influenced formally and semantically by the Holy Quran and the influencing verses can be categorized into five topics: wisdom, sonnet, satire and blame, honor, and praise. Among these, wisdom has had the greatest influence on the poetry of al-Basti. This indicates one of the signs of the miracle-specific effects of the Holy Quran on all wakes of Muslim's life in all Islamic ages since the beginning of Islam.
    Keywords: The Holy Quran, Abol, fath al Basti, poetry, impact, adaptation
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال