به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « ایجاد امنیت » در نشریات گروه « علوم قرآن و حدیث »

تکرار جستجوی کلیدواژه «ایجاد امنیت» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • عبدالرضا اصغری، امیر رضا قانع*، الهه قانع

    حجاب، یکی از پیشرفته ترین احکام آیین رهایی بخش اسلام، و نشان دهنده این واقعیت تردیدناپذیر است که اسلام به عنوان آیینی الاهی، در تعالیم خود توجه همه جانبه ای به تمام جهات زندگی انسان ها داشته و در حکمش به همه جوانب توجه داشته است، برای نمونه در قانون پوشش، هم به حقوق عمومی زنان به عنوان نیمی از پیکره اجتماع، و هم به حقوق عمومی خانواده به عنوان واحدی اجتماعی، وهم به نسل آینده توجه شده است. زن افزون بر رسالت و مسئولیت تربیت نسلی مومن، هوشمند، معتقد و متعهد، رسالت حضور در اجتماع را نیز دارد، به دیگر سخن بیداری و هوشمندی زن در گرو قرار گرفتن در گردونه های اجتماع و آگاه شدن از چگونگی مسایل آن است. فساد آفرینی قدرت ها و دگرگون ساختن موضع اجتماعی زن و تبدیل نمودن او به عنصری هوس آفرین، بزرگترین ظلمی بوده که بر زن روا شده است. مع ذلک، با در نظر گرفتن تبعات اخلاقی و فرهنگی حاکم بر اجتماع در صورت عدم رعایت حجاب؛کلیه این امور موجب می شود به این موضوع بپردازیم که آیا با وجوب حجاب می توان از آزار رساندن به زنان جلوگیری کرد یا خیر؟، و مهم ترین اینکه آیا وجوب حجاب برای جنس مونث، به نوعی تهدید است یا فرصت؟.

    کلید واژگان: تبعات اخلاقی, فلسفه حجاب, ایجاد امنیت, فرصت}
    Abdol, Reza Asghari, Amir Reza Qane’*, Elahe Qane’

    Hijab is one of the principles of Islam that shows the full attention of this religion to all aspects of human life. The law of covering considers both women's general rights as half of society, and family's general rights as a social unit, as well as the next generation. Taking into consideration the ethical and cultural consequences of non-observance of hijab in society, all of this leads to the question of whether hijab can prevent harassment of women? And more important, is hijab for female a threat or an opportunity?

نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال