جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "نو بر واژه گرایی" در نشریات گروه "فلسفه و کلام"
تکرار جستجوی کلیدواژه «نو بر واژه گرایی» در نشریات گروه «علوم انسانی»-
همواره یکی از نکته های مهمی که در رویکردهای هنری امروزه کاربرد بسیار یافته است، نقد زیست محیطی می باشد که پژوهشگران در این حیطه کوشیده اند تا از ظواهر طبیعت و هنر در تاریخ به جست وجوی اشتراکاتی خصوصا با نمودهای بیرونی بپردازند که برای بازسازی ها علمی و جدی با هم میسر می باشند؛ به طور مثال، در این راستا اگر در شعری کهن از یک شاعر فرضا درباره یکی از استان های ایران شعری بیان شده که آنجا پوشش گیاهی خاصی داشته و امروزه این پوشش گیاهی کم شده است، با این روش بیرون پی ابتدا میتوان مقدارش را در زمان معاصر؛ تطبیق نزدیک داد و سپس به این مسئله پی برد که اگر این مهم (به فرض درخت کاج) اکنون در آنجا کم شده است؛ دلیل وقوع سیل زیاد این استان می باشد یا بلعکس چرا در فلان منطقه طبع شاعری کم شده است؟ ولی از آنجایی که انسان (به ویژه شرقی) امیال و حالاتی انفسی/درونی دارد نگارنده در این تحقیق به رویکردی تازه تر دست یافت تا ببینیم از بررسی این بازسازی محیطی که حال به در درون هر فرد با ساختاری مجزا مربوط است، تئوری نو چگونه داده هایی در بر خواهد داشت؛ همچنین از بخش های نسبتا فرعی در این مقاله، با این رویکردها: شناخت شناسی جدید با واکاوی اشعاری از بصیری شیرازی است که نشان می دهد، ادبیات مهرپرستی در دوران معاصر به چه جلوه هایی سوق یافته و اصطلاحا چه تناسبی با درونیات بشر دارد. شیوه پژوهش، توصیفی-تحلیلی است و با دید کیفی-کاربردی تحاصل و گردآوری منابع نیز از روش کتابخانه ای و میدانی است، هدف این تحقیق آن است که با چنین بررسی و پژوهشی، جو هنرهای زیبا، فارغ از شعار؛ جنبه کاربردی تری به خود گیرند.
کلید واژگان: اسطوره, روح هنر, نقد پست زیست محیطی, نو بر واژه گرایی, وحیدنامه.Journal of Theosophical-philosophical foundations of Iranian art, Volume:2 Issue: 4, 2024, PP 319 -340Statement of question:
One crucial aspect of contemporary art analysis lies in the widespread adoption of environmental criticism. This approach consistently seeks to identify historical connections between the appearances of nature and art, contributing to their mutual enhancement. For instance, consider a poem by the poet Basir al-Din Shirazi that describes a province in Iran with a once distinctive vegetation cover, now diminished. Through this method, we can ascertain the contemporary adaptations and discern that the reduction of a particular element (such as a pine tree) may be linked to the increased occurrence of floods in the region. However, this study aims to delve deeper, fostering a more profound understanding of our ecological impact.
PurposeBeyond environmental correlations, this research endeavors to introduce a new creative dimension to the realm of art. It explores a specific sub-part, employing an alternative approach to the literature and mystical conduct of Zahabiyeh. Research
methodThis study employs a descriptive-analytical method, combining qualitative and practical information gathered from both library and field resources.
ConclusionFinally, our research reveals that, despite a human-centered epistemological focus, our understanding of mythology and its symbolism is integral. This comprehension serves as the key to connecting and applying previously acquired knowledge, contributing to a more concrete understanding.
Keywords: Myth, Post-Environmental Criticism, Post-Wordism, Soul Of Art, Vahid Nameh
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.