به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "prevalent disaster" در نشریات گروه "فلسفه و کلام"

تکرار جستجوی کلیدواژه «prevalent disaster» در نشریات گروه «علوم انسانی»
جستجوی prevalent disaster در مقالات مجلات علمی
  • امین قائمی، میثم سفیدخوش*

    همانگونه که کیرکگور تصریح کرده است، رنج آدمی را با فردیت آن می شناسیم. ولی این رنج متفرد در هنگام ظهور یک بلای فراگیر چگونه می شود و چه تحولاتی را از سر می گذراند؟. آیا عمومیت بلا همیشه زمینه ای برای تاب آوری بیشتر رنج بلا برای فرد است؟ مگر آیا عمومیت بلا مجالی برای یاری رسانی به کسانی که همه درگیر رنج اند باقی می گذارد؟ آیا میان انواع بلایای فراگیر از حیث اقتضایات آنها برای تاب آوری یا غلبه بر رنج متفرد تفاوتی نیست؟ پرسش هایی از این دست ما را به بازخوانی نسبت فردیت رنج و عمومیت بلا وا می دارد زیرا خود کیرکگور به تحلیل رنج آدمی در وضعیت عمومیت بلا نپرداخته است. کیرکگور در کتاب بیماری تا سرحد مرگ از زبان شخصیتی به نام آنتی کلیماکوس، به عنوان نماینده ای از یک وضعیت اگزیستانسیل آدمی، نظرگاهی درباره مفهوم رنج پیش می اندازد که نسبت تنگاتنگی با مفهوم نومیدی دارد و دستمایه تحلیل ما برای بررسی مسئله فردیت رنج در عمومیت بلاست. در این تحلیل از رویکردی در این مقاله که آن را آنتی کلیماکوسی می نامیم یاری گرفته می شود تا پرسش های مذکور پاسخی یابند. اجمالا در این نوشتار گفته خواهد شد که فردیت رنج در شرایط عمومیت بلا شاید انسان تنهاشده را از پیگیری همنهاد در یک دیالکتیک سه سطحی برای رهایی از نومیدی باز دارد، ولی حضور امرابدی الهی در بستر امورزمانمند می تواند در این زمینه گره گشا باشد.

    کلید واژگان: فردیت, رنج وجودی, سورن کیرکگور, آنتی کلیماکوس, عناصر اگزیستانسیل, بلای همه گیر
    Amin Ghaemi, Meisam Sefidkhosh *

    As Kierkegaard has explained, humankind’s pain is recognized with its individuality. But, what happens for the pain during a prevalent disaster, and what changes does it go through? Is generality of a disaster can always help anyone to endure the pain? Does the generality leave any room for help to those who are all affected? Is there no difference among all kinds of pains in terms of their requirements for enduring or overcoming the individual pain? Such questions lead us to reconsider the relationship between the individuality of pain and the generality of calamity based on Kierkegaard’s meditations, especially because he himself did not engage this issue exactly. In his book, Sickness unto death, signed by a pseudonym called Anti-Climacus, as a representative of a special existential condition, he take a look on the meaning of pain that is deeply related to concept of despair, which is the basis of our analysis. In this article, by using an approach we call it as “Anti-Climacian”, we conclude that the individuality of pain in the context of a general disaster may prevent the alone person form pursuing a three-staged dialectical movement to set free from despair

    Keywords: Individuality, existential suffering, Soren Kierkegaard, Anti-Climacus, Existential Elements, Prevalent Disaster
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال