به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « شرکت نوپا » در نشریات گروه « فقه و حقوق »

تکرار جستجوی کلیدواژه «شرکت نوپا» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • ندا عبداللهی لاشکی*، سولماز جراحی

    استارتاپ ها در اصطلاح و در رویه و عرف کنونی، آن دسته از شرکت های نوپا را می نامند که پس از طی مراحل خاص و قانونی، تاسیس و به فعالیتهای مشروع و قانونی می پردازند. با بررسی پیشینه تاسیس این شرکت ها، مشخص می گردد که طول عمر استارتاپ ها تقریبا 2 الی3 دهه می باشد و ماهیت آنها نیز در قانون و عرف کشور ایران نیز کاملا مشروعیت دارد و در راستای مقررات و قوانین نیز باید بیان داشت که قانون مستقل که مختص استارتاپ‌ها یا شرکت‌های نوپا و فعالیت‌های آنها باشد وجود ندارد و خلاء قانونی در این راستا حس می گردد ولیکن وجود برخی از قوانین از جمله قانون تجارت بخش شرکت‌ها، قانون تجارت الکترونیک، قانون ثبت اختراعات و غیره به کسب و کار استارتاپی کمک می‌کند و قواعد و مقررات مندرج در این قوانین قابل تسری به استارتاپ ها، نحوه تاسیس، انحلال و فعالیت آنها بوده و در راستای فعالیت استارتاپ می‌توان از این قوانین بهره جست.

    کلید واژگان: استارتاپ, شرکت نوپا, نوآفرینی, ثبت شرکت ها, ایده و نوآوری, اختراع}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال