به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « علم اندوزی » در نشریات گروه « فقه و حقوق »

تکرار جستجوی کلیدواژه «علم اندوزی» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • هدایت تاری

    امام علی(علیه السلام) در حکمت 205 «نهج البلاغه» درباره اهمیت «علم و دانش» می فرماید: هر ظرفی بر اثر قرار دادن چیزی در آن از وسعتش کاسته می شود؛ مگر پیمانه علم که هرقدر از دانش در آن جای گیرد وسعتش افزون می گردد!از همان ابتدا که بشر آفریده شد، شروع به یادگیری کرد. ولی روح و فکر و قوه عاقله انسان کاملا با آن متفاوت است؛ هرقدر علوم تازه در آن قرار دهند گویی گنجایش بیشتری پیدا می کند، هر علمی سرچشمه علم دیگری می شود و هر تجربه ای تجربه دیگری با خود می آورد و به یک معنا تا بی نهایت پیش می رود و این دلیل اهمیت فوق العاده آن را می رساند و اشاره است به این که ما از فراگیری علوم هرگز خسته نشویم؛ زیرا که واقعا خسته کننده نیست، بلکه نشاط آور و روح پرور است. هنگامی که انسان می بیند در کنار نهالی که - از یک مسیله علمی در سرزمین مغز خود - کاشته نهال های دیگری جوانه می زند و می روید و اطراف خود را زیبا می کند، قطعا به شوق و نشاط می آید. با توجه به اهمیت موضوع در این مقاله قصد داریم به بررسی جایگاه علم و دانش در کلام امام علی و نهج البلاغه بپردازیم

    کلید واژگان: نهج البلاغه, دانش, علوم آموزی, امام علی (ع), علم اندوزی, دانشمند}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال