به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « صادرکننده » در نشریات گروه « اقتصاد »

تکرار جستجوی کلیدواژه «صادرکننده» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • مهدی تلبا، علیرضا ابراهیمی
    اعتبار اسنادی مبتنی بر دو اصل دکترین مطابقت کامل و اصل استقلال می باشد. این دو اصل ویژگی خاصی به اعتبارات اسنادی داده اند و آن را تبدیل به مطمئن ترین و رایج ترین روش پرداخت
    در تجارت بین الملل کرده اند. با این وجود در هر تجارتی به ویژه در عرصه بین الملل، احتمال ایجاد ریسک هایی برای صادرکننده و واردکننده وجود دارد. اعتبار اسنادی هم اگر چه مطمئن ترین روش پرداخت است، اما از این ریسک ها مستثنا نمی باشد. در ریسک هایی که ممکن است برای صادرکننده و واردکننده در فرایند اعتبار اسنادی به وجود آید، گاهی اوقات اصل استقلال و اصل مطابقت کامل اعتبار اسنادی سبب اصلی ایجاد ریسک هستند و گاهی اوقات نیز دخالتی در ایجاد ریسک ندارند. از مهم ترین ریسک هایی که امکان دارد برای صادرکننده به وجود آید این است که واردکننده از عدم آگاهی او سوء استفاده کند و شروطی را در اعتبار اسنادی درج کند که دستیابی به آن ها برای صادرکننده غیرممکن باشد. از سوی دیگر واردکننده نیز با ریسک هایی مواجه است که مهم ترین آن ریسک تقلب است؛ به این صورت که صادرکننده با ارئه اسناد جعلی وجه اعتبار را از بانک دریافت کند، در حالی که کالایی برای واردکننده ارسال نگریده است. هدف از این نوشتار این است که به بررسی و تبیین این ریسک ها بپردازیم و در مواردی که دو اصل استقلال و مطابقت کامل در ایجاد ریسک موثر هستند به تبیین آن بپردازیم و در نهایت نیز راه حل هایی را جهت پیشگیری از این ریسک ها بیان کنیم.
    کلید واژگان: اعتبار اسنادی, اصل استقلال اعتبار اسنادی, اصل مطابقت کامل, ریسک اعتبار اسنادی, صادرکننده, واردکننده}
    M. Talba, A. Ebrahimi
    Letter of Credit is based on the principle of autonomy and doctrine of strict compliance. These two principles give a special feature to the letter of credit and convert it into the safest and most common method of payment in international trade. However, in any business, especially in international trade, there is a possibility of the creation of risks for exporter and importer. Although, The letter of credit is the safest method of payment but it is exposed to different risks. Among credit risks for Exporter and importer, sometimes the principle of autonomy and doctrine of strict compliance are the main cause of the risks. The main credit risks of exporters come from ignorance of exporters about conditions of the letter of credit. The importer also faces with risks such as the risk of fraud. In this way, an exporter gets credit from banks by providing fake documents, while there is not any commodity for exporting. In this paper, we attempt to review and explain these risks and focus on cases that the principle of autonomy and the doctrine of strict compliance are effective in the creation of risks, and eventually we give solutions to managethese risks.
    Keywords: Letter of Credit, Principle of Autonomy, Doctrine of Strict Compliance, Risk of Letter of Credit, Exporter, Importer}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال