به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « سازمان پلیس » در نشریات گروه « مدیریت »

تکرار جستجوی کلیدواژه «سازمان پلیس» در نشریات گروه «علوم انسانی»
  • مهدی سرابی

    در سازمان‌های پلیس، همواره نیاز به تعیین مرجع تصمیم‌گیری براساس سلسله‌مراتب درجات نظامی وجود داشته و خواهد داشت و رویکرد فرماندهی و کنترل ابزاری مهم برای هدایت سازمان‌های نظامی، فراهم آوردن احساس امنیت، هم برای ماموران پلیس و هم شهروندان جامعه، باقی خواهد ماند. با این وجود، با توجه به پیچیدگی روزافزون مسایل اجتماعی که منجر به جرم می‌شوند و همچنین پیچیده‌تر شدن مدیریت سازمان-های پلیس، تهیه و تدوین رویکردهای متفاوت رهبری از اهمیت حیاتی برخوردار است. پاسخ به پیچیدگی مستلزم نوآوری، آزمایش، استفاده از افکار، ایده‌ها و تجارب افراد است که در سبک رهبری اشتراکی به آن توجه شده است. در سبک رهبری اشتراکی، رهبری فرایندی گروهی با مسئولیت مشترک و تاثیر متقابل است که در آن اعضا تیم یکدیگر را در جهت تحقق اهداف هدایت می‌کنند. چالشی که سازمان‌های پلیس با آن مواجه هستند این است که چگونه سبک رهبری اشتراکی را - که در آن قدرت و تاثیرگذاری در دستان رهبر مافوق متمرکز نشده است- می‌توان در کنار سلسله‌مراتب سنتی امور پلیسی بکار برد. در این مقاله بکارگیری همزمان دو سبک رهبری و اثرگذاری آن در پرداختن به مسایل پیچیده و بغرنج، و چالش‌های پیش‌روی سازمان‌ها و رهبران آنها در اتخاذ چنین رویکردی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    کلید واژگان: سازمان پلیس, سبک رهبری, دو سو توانی سازمانی, رهبری اشتراکی}

    There will always be a need for rank-authority in policing, and command and control will remain an important tool in an organization’s armoury, providing direction, protection, and a sense of safety and security for those inside and outside the organization. But as organizations increasingly grapple with the very real complexity of social problems that lead to crime, as well as the complexity of their own organizations, a better understanding and nurturing of different approaches to leadership is vitally important. Responding to complexity requires innovation, experimentation, and leveraging thoughts, ideas, and experiences from a range of people. This is shared leadership, where leadership is a group process of shared responsibility and mutual influence in which team members lead each other towards their goals. The challenge for police organizations and those who run them is how shared leadership—in which power and influence are not centralized in the hands of a superior leader—can co-exist alongside traditional bureaucratic and hierarchical conceptualizations in policing. To this end, in this article we explore the notion of leadership ambidexterity—that is being effective at the very different leadership required for complicated and complex problems—and the challenges facing organizations and their leaders in achieving this.

    Keywords: Leadership, shared leadership, ambidexterity}
  • دیوید ایتل، استووارت جی دالیسیو، لیسا استولزنبرگ
    مترجم: سید هادی میرواحدی

    این پژوهش رابطه عوامل محیطی و سازمانی پلیس و بد رفتاری پلیس را با استفاده از داده های پژوهشگزارشدهی و آمار بد رفتاری پلیس ملی (2009-2010) تحلیل می کند. استفاده ما از این مجموعه داده به ما فرصت ارزیابی عمیقتر بد رفتاری پلیس را می دهد. تحلیل رگرسیون دو جمله ای منفی 497 اداره پلیس شهری ویژگی های سازمانی را در پیش بینی بد رفتاری پلیس مهم یافته است: اندازه سازمان، وجود یگان دائمی امور داخلی و آموزش ضمن خدمت. میزان جرائم خشن تنها معیار محیطی تاثیرگذار بر بد رفتاری پلیس است. این نتایج نه تنها اهمیت ساختار سازمانی را در تاثیر بر بد رفتاری پلیس برجسته قلمداد می کند بلکه نشان می هد که اداره های پلیس توانایی ایجاد تغییراتی را دارند که می تواند بد رفتاری پلیس را کاهش دهد.

    کلید واژگان: بدرفتاری پلیس, پروژه ملی آمار و گزارش بدرفتاری پلیس, سازمان پلیس}

    Translator: Seyed Hadi Mirvahedi

    This study analyzes the association between police organizational and environmental factors and police misconduct using data derived from the new National Police Misconduct Statistics and Reporting Project (2009–2010). Our use of this data set affords us the opportunity to measure police misconduct with much greater breadth than in previous studies. A negative binomial regression analysis of 497 city police departments shows the following organizational characteristics—organizational size, the presence of a full-time internal affairs unit, and in-service training—salient in predicting police misconduct. The violent crime rate is the only environmental variable that influences police misconduct. These results not only highlight the importance of organizational structure in influencing police officer misconduct but they also suggest that a police department has at its disposal the ability to institute organizational changes that can help attenuate the occurrence of police misconduct.

    Keywords: Police misconduct, National Police Misconduct Statistics, Reporting Project, police organization}
  • شعبان مرادی، محمد جواد کاملی، مهدی خیراندیش
    معناداری زندگی فردی و سازمانی کارکنان از برنامه های راهبردی سازمان ها محسوب می شود. معناداری در زندگی فقط به مفهوم زندگی نمی پردازد، بلکه نگرشی عمیق تر به آن دارد و زندگی را از تمامی ابعاد مورد بازنگری و مشاهده قرار می دهد. درک و آگاهی از معنای زندگی فقط از طریق هوش منطقی و عاطفی حاصل نمی شود و مستلزم استفاده از هوشی ورای دو هوش مزبور است که چنین هوشی، هوش معنوی نامیده می شود. این هوش نه فقط در حل مسایل پیچیده که در حل پیچیده ترین مسایل ارزشی و معنایی که حتی قوی ترین نرم افزارهای موجود قادر به حل آن نیستند، قابل استفاده است. هدف اصلی این نوشتار، شناساندن بیشتر هوش معنوی و بهره-برداری و استفاده هر چه بیشتر از آن در حل مسایل فردی، گروهی و سازمانی پلیس است؛ لذا نیاز به شناخت ساختار تشکیل دهنده و مولفه های این نوع از هوش به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده است تا با تبیین هر چه بیشتر آن بتوان راه کارهای های عملی تر و کاربردی تر آن را در حل مسایل پیچیده به ویژه در مسایل سازمانی دریافت. با این اقدام ضمن آگاهی بخشی و تغییر نگرش مدیران در خصوص این موضوع می توان به ایجاد زمینه های فکری رشد و گسترش هوش معنوی در کارکنان دست یافت. بر این اساس با استفاده از روش تحقیق کتابخانه ای، نسبت به پاسخگویی به سوال اصلی «مولفه های اصلی هوش معنوی در ادبیات موجود کدامند و چگونه می توان هوش معنوی را در سازمان پلیس گسترش و کاربردی کرد؟» پاسخ داده شده است. در پایان مقاله پیشنهادهایی در پاسخگویی به سوال فوق ارایه شده است که می تواند مورد توجه مدیران سازمان قرار گیرد تا با به کار بستن آنها بتوان زمینه های موفقیت و افزایش کارامدی کارکنان سازمان پلیس را بیش ازپیش فراهم کرد.
    کلید واژگان: هوش, هوش معنوی, مولفه های هوش معنوی, سازمان پلیس}
  • صغری ابراهیمی قوام
    در سال های اخیر سازمان های پلیس دستخوش اصلاحات و اجرای نوآوری های متعددی بوده است که اساس بسیاری از آنها توجه به تربیت نیروی انسانی توانمند، آگاه و مسئول است. مفهوم توانمندسازی روان شناختی در طی چند دهه گذشته در سازمان ها زمینه ساز تحول در تربیت نیروی انسانی بوده است از جمله این سازمان ها که می تواند از این حوزه بهره جوید، سازمان پلیس است. نیروهای سازمان پلیس با توجه به ماموریت های مختلف و پیچیده ای که دارا می باشند می بایست از ویژگی های روان شناختی مثبتی بهره مند باشند به نحوی که قادر به انجام بهینه ماموریت ها، گسترش بخشیدن به چشم اندازها و تحقق اهداف سازمان باشند. توانمندسازی روان شناختی مفهومی چند بعدی است که متاثر از عوامل فردی و سازمانی می باشد. مقاله حاضر به بررسی مفهوم توانمندسازی روان شناختی و ابعاد آن در سازمان پلیس می پردازد و رهنمودهایی برای کاربرد این مفهوم در سازمان پلیس ارایه می دهد.
    کلید واژگان: توانمندی روان شناختی, سازمان پلیس, خودتعیین گری, استاندارد و صلاحیت های پلیس}
  • مهدی خیراندیش، محمد جواد کاملی
    در عصر حاضر، بستر عمل سازمان ها متحول گردیده است و به زعم بسیاری از اندیشمندان، در نوعی فرایندهای کاری پیچیده و غیرقابل پیش بینی فعالیت می کنند. در این بستر منبع کلیدی و ارزشمند حصول موفقیت، کسب، خلق و استفاده موثر دانش است. آنچه در این زمان می تواند روند حرکت سازمان ها جهت کسب موفقیت را تسهیل نماید، مکانیزم یادگیری و تکامل به سوی سازمان های یادگیرنده است. این امر معمولا در دستور کار بسیاری از سازمان ها قرار دارد. اما شرایط کنونی، عمدتا فرصت زمانی کمتری برای یادگیری در اختیار می گذارد. بر این اساس، سازمان ها نیازمند رویکردی نوین برای آموزش هستند که امکان همزمان آموزش و عمل را فراهم آورد. رویکرد «یادگیری کنشی» به عنوان یکی از رویکردهای مهم یادگیری سازمانی این مهم را محقق می سازد. این مقاله با استفاده از روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای، درصدد است با معرفی مفهوم، ماهیت و فرایند پروژه های یادگیری کنشی، با آسیب شناسی آن نسبت به آگاهی بخشی و تغییر نگرش مدیران آموزشی سازمان پلیس کشور مسیر حرکت سازمان در فرایند های آموزشی را تسهیل نماید.
    کلید واژگان: یادگیری کنشی, سازمان یادگیرنده, آسیب شناسی, سازمان پلیس}
  • سرهنگ پاسدار علی اکبر قهرمانی، سید حسین ابطحی
    هدف
    این پژوهش به بررسی شناخت عوامل موثر بر رویکرد مدیریت پلیس جامعه محور در جمهوری اسلامی ایران به منظور طراحی الگوی بومی این رویکرد می پردازد.
    روش
    نوع پژوهش کاربردی و روش پژوهش توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه فرماندهان و مدیران عالی ناجا است؛ از بین آنها به روش جدول نمونه گیری کوجیو مورگان 115 نفر انتخاب گردیده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته که روایی آن مورد تایید اساتید و صاحب نظران بوده و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ تعیین شده (8614/0=α) مورد تایید قرار گرفته است. برای تحلیل داده ها از آزمون T (یک طرفه)، آزمون کلموگروف و اسمیرونوف، آزمون همبستگی پیرسون و آزمون کندال تا اوبی با استفاده از نرم افزار SPSS و همچنین برای آزمون الگوی تحلیلی پژوهش از نرم افزار لیزرل تحلیل عاملی صورت گرفته است. در این پژوهش عوامل و متغیرهای درون سازمانی و برون سازمانی نظیر منابع انسانی، ساختار سازمانی، فناوری اطلاعات، حرفه ای بودن پلیس، سبک رهبری، توانمندی های رهبری، فرهنگ سازمانی، انتظارات مردم از پلیس، انتظارات حاکمیت از پلیس، مشارکت اجتماعی، نظارت همگانی، مساله محوری پلیس، اعتماد عمومی، قانون محوری پلیس و اقتدار پلیس به عنوان عوامل تاثیرگذار بر رویکرد پلیس جامعه محور در ایران تعیین شده اند.
    یافته ها
    نتایج پژوهش نشان می دهد که کلیه عوامل و متغیرهای پیش بینی شده در تحقیق با رویکرد پلیس جامعه محور ارتباط معناداری را نشان می دهد و بر آن نیز تاثیرگذار می باشد.
    نتیجه گیری
    الگوی پردازش یافته ها پژوهش نشان می دهد که عوامل برون سازمانی با رویکرد پلیس جامعه محور و عوامل درون سازمانی ارتباط مستقیم داشته و عوامل درون سازمانی با رویکرد پلیس جامعه محور رابطه معکوس را نشان می دهد.
    کلید واژگان: مدیریت پلیس جامعه محور, سازمان پلیس, نظریه پلیس جامعه محور, مشارکت اجتماعی, مدیران و فرماندهان عالی ناجا, مساله محوری پلیس, نظارت همگانی, اعتماد عمومی}
  • آرین قلی پور*، سید علیرضا نقوی حسینی

    سرمایه اجتماعی سازمانی به سازمان کمک می کند تا بتواند علاوه بر حفظ مشروعیت خود به منابع مورد نیاز خود در محیط دست پیدا کند. نیروی انتظامی در محیطی فعالیت دارد که اعتماد عمومی جامعه به آن در کارامدی و اثر بخشی و مهمتر از همه در جلب مشروعیت آن بسیار موثر است. سرمایه اجتماعی سازمانی بیانگر وجود روابط دوجانبه پیوسته، همراه با اعتماد هر سازمان با محیط آن است و نیروی انتظامی به عنوان بازوی عمومی جامعه می تواند از مشارکت و همکاری مردم برای برقراری امنیت استفاده کند. در این مقاله تلاش می شود عوامل سازمانی موثر بر سرمایه اجتماعی سازمانی ناجا شناخته شود. روش تحقیق، نظریه مبنایی بوده و نمونه گیری گلوله برفی تا اشباع داده ها ادامه یافته است. یافته ها نشان می دهد که پنج دسته از عوامل سازمانی بر ایجاد سرمایه اجتماعی برای پلیس تاثیر می گذارد که عبارت است از راه های ارتباطی، عملکرد پلیس، خط مشی های سازمانی، تجهیزات، امکانات بروز، دستیابی به اهداف سازمانی و تصویر پلیس.

    کلید واژگان: سرمایه اجتماعی سازمانی, مشروعیت سازمان, سازمان پلیس, سرمایه اجتماعی پلیس}
    Aryan Gholipour

    The organizational social capital helps the organization, besides maintaining its legitimacy, gain access to its necessary sources in the environment. Police does activities in an environment the public social trust in which profoundly influences its effectiveness and – more importantly – accepting its legitimacy. The organizational social capital represents a steady bilateral relationship with and organizational trust in its environment; and the police, as the public arm of the society, can make use of people's participation and collaboration for establishing security. An attempt has been made in this article to identify the organizational factors affecting the organizational social capital of NAJA. The study employs a fundamental theory as its method, and the snowball sampling continued until the data were complete. Findings indicate that five classes of organizational factors influence creation of social capital for the police, including: communicative channels, police performance, organizational policies, equipment, update facilities, achieving organizational goals, and the image of police.

    Keywords: Organizational Social Capital, Organizational Legitimacy, police organization, Social Capital of Police}
  • دیدگاه مفهومی نظارت و ارزیابی عملکرد دولت الکترونیک در سازمان پلیس (مورد کاوی سازمان پلیس هندوستان)
    پی. کی. میترا، ام.پی گوپتا
    پژوهشهای بسیاری در زمینه ارزیابی عملکرد طرحهای دولت الکترونیک بویژه در مورد معیارهای ارزیابی عملکرد انجام شده است. نکتهای که نویسندگان این مقاله به آن تاکید دارند این است که با وجود اینکه معیارهای متعددی در ارزیابی طرحهای دولت الکترونیک حائز اهمیت است، هدف از خود عملکرد این است که اقدامات پلیس را با کارکردهای دولت الکترونیک ارتباط دهد. بنابراین در کنار توسعه معیارهای ارزیابی عملکرد، نیاز است که از اقدامات پلیس به عنوان هدف نهایی آگاه باشیم. این مقاله با در نظر گرفتن سازمان پلیس هندوستان به عنوان حوزه مورد مطالعه، توضیح میدهد که چگونه ارزیابی عملکرد میتواند به درک تاثیر دولت الکترونیک در کارکردهای دولتی کمک کند.
    کلید واژگان: دولت الکترونیک, سازمان پلیس, پلیس هندوستان, نظارت بر عملکرد}
    A contextual perspective of performance assessment in eGovernment: A study of Indian Police Administration
    P. K. Mitra, M. P. Gupta

    T
    here is considerable research work on the performance assessment of eGovernment projects, especially on performance assessment measures per se. The point that authors in this paper make is that while a variety of performance assessment measures are important for evaluation of eGovernment projects, performance itself is intended to relate governance with eGovernment applications. Thus, while developing performance assessment measures, there is need to be conscious of governance as the ultimate purpose. Taking the Indian Police Administration as its domain, this paper demonstrates how performance assessment can be so conceived as to help capture the impact of eGovernment in regard to implications for governance in the given domain.
    Keywords: eGovernment, performance, Assessment, Police administration, India}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال