به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « تحقیقات » در نشریات گروه « محیط زیست »

تکرار جستجوی کلیدواژه «تحقیقات» در نشریات گروه «علوم پایه»
  • جواد معتمدی*، عادل جلیلی، محمد فیاض، مرتضی خداقلی، حسین ارزانی، فاطمه سفیدکن، مهدی فرح پور

    در این مقاله، به توضیح راهبردها و راهکارهای تحقیقات مرتع در چند دهه گذشته و راهبردها و راهکارهای آینده تحقیقات مرتع پرداخته شده است. مقدمهدر کشوری با این وسعت و تنوع اقلیمی، مستقر در محل تلاقی عرصه های رویشی مختلف و با چین خوردگی های متعدد که کوهستان ها، دره ها، فلات های مرتفع، کویرها و دشت های ساحلی را تشکیل داده است؛ پژوهش در زمینه منابع طبیعی و به طور اخص، جنگل ها و مراتع، نیاز به سازمانی منسجم و برخوردار از گستردگی لازم دارد تا چنین تنوع و گوناگونی را پاسخگو باشد. در این ارتباط، موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع، به عنوان متولی تحقیقات منابع طبیعی در کشور؛ از سال 1366، طرح توسعه تحقیقات منابع طبیعی را در دستورکار قرار دارد و با استفاده از نظریات صاحب نظران، برنامه هایی را برای زمینه های جنگل، مرتع، بیابان، گیاه شناسی، علوم چوب و کاغذ، درختان سریع الرشد و زراعت چوب، گیاهان دارویی و محصولات فرعی، تدوین کرد و متناسب با آن، پهنه سرزمینی کشور را به چندین منطقه برنامه ریزی (منطقه هیرکانی، خلیج و عمانی، ایران و تورانی و زاگرس)، تقسیم و برای هر منطقه، تعدادی ایستگاه، پایگاه و گرایش پژوهشی و در نتیجه، طرح های جامع تحقیقاتی تعریف نمود. بدیهی است...

    کلید واژگان: تحقیقات, مرتع, اکوسیستم, راهبرد, راهکار}
    Javad Motamedi *, Adel Jalili, Mohammad Fayyaz, Morteza Khodagholi, Hossein Arzani, Fatemeh Sefid Kon, Mehdi Farahpour
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال