جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "gamification in the in training" در نشریات گروه "صنایع"
تکرار جستجوی کلیدواژه «gamification in the in training» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»-
امروزه اداره سازمانها دیگر با مهارتهای سنتی امکانپذیر نیست. لذا روشهای آموزش این مهارتها نیز با روشهای آموزشی پیشین تفاوت اساسی یافته است. امروزه برای اثرگذاری و ارتقای کیفیت در آموزشهای ضمن خدمت به ابداع روشهای نوآورانه بهعنوان یک ضرورت نگاه میشود. یکی از این روشهای نوین «فن بازیوارسازی» در آموزش است. مقاله حاضر ضمن توجه به مزایای بازیوارسازی در آموزش به بررسی جایگاه این فن در آموزشهای ضمن خدمت سازمان صدا و سیما براساس چارچوب پژوهش سرجیوجیمنز میپردازد. روش پژوهش در این تحقیق از نوع اکتشافی و دادههای پژوهش براساس مشاهده هفت دوره آموزش الکترونیکی (از آموزشهای ضمن خدمت سازمان صدا و سیما) و مصاحبه با ده نفر از مدیران، مسیولان و کارشناسان اداره کل آموزش سازمان صدا و سیما گردآوری و نهایتا براساس کدگذاری سه مرحلهای (کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی) تحلیل شده است. یافتههای این پژوهش نشان میدهد در آموزشهای ضمن خدمت سازمان صدا و سیما عناصر بازیوارسازی به صورت آگاهانه و هدفمند استفاده نمیشود و بازیوارسازی در آموزشهای سازمان جایگاه مناسبی ندارد. ولی چنانچه طراحی مناسبی در این خصوص صورت گیرد، زمینهها و انگیزههای لازم برای بهبود آموزشهای ضمن خدمت کاملا مهیا است.
کلید واژگان: بازی وارسازی, آموزش ضمن خدمت, بازی وارسازی در آموزش, بازی وارسازی در آموزش های ضمن خدمت سازمان صدا و سیماnvironmental change, competition, and technology are among the factors that force organizations to continually learn and improve In response to this issue, "gamification" with a new concept and approach tries to attract the attention of businesses and various educational areas in organizations while emphasizing increasing participation and motivation of learners. In this research, to answer the questions and achieve the research goals, a qualitative method with an exploratory approach and using observation and in-depth interview techniques have been used. Also, for collecting research information, seven e-learning courses (from the in-service training series of the IRIB) have been observed by the purposive sampling method. In-depth interviews were also conducted with ten managers, officials, and experts of the General Directorate of Education of the IRIB. This study reviews the status of the possibility of entering gamification techniques in the in-service training IRIB and concluded that gamification in the in-service training IRIB doesn't have any proper place, due to the structure, conditions, Possibilities, benefits, and existence challenges in the General Directorate of Education of the IRIB, the proper design, and implementation of the technique gamification can increase the benefits and reduce the challenges of in-service training in the IRIB.
Keywords: Gamification, In-Service Training, Gamification in the in Training, Gamification in the in-service Training
- نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شدهاند.
- کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شدهاست. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
- در صورتی که میخواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.