به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « نانوسلولز » در نشریات گروه « مهندسی شیمی، نفت و پلیمر »

تکرار جستجوی کلیدواژه «نانوسلولز» در نشریات گروه «فنی و مهندسی»
  • سمیرا کرباسی زاده، مهدی رزاقی کاشانی*، افسانه فخار

    تحقیق و توسعه نانوسلولز ومواد کامپوزیتی تقویت شده با نانوسلولز در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این امر تا حد زیادی به ویژگی ها و عملکردهای منحصر به فرد آن از جمله تجدیدپذیری، پایداری، برخورداری از استحکام مکانیکی بالا، وزن و هزینه کم نانوسلولز نسبت داده می شود. هدف از این مطالعه، برجسته کردن پیشرفت های اخیر در ترکیب نانوسلولز در زمینه های لاستیکی به عنوان یک ماده پرکننده تقویت کننده است. این مطالعه شامل مقدمه ای بر لاستیک های طبیعی و مصنوعی به عنوان یک زمینه پلیمری حاوی پرکننده های معمول مانند دوده وسیلیکا است که امروزه آمیزه سازی لاستیک مورد استفاده قرار می گیرند. متعاقبا، آنواع مختلف نانوسلولز ، ازجمله منابع رایج، ابعاد و خواص مکانیکی آن، و به دنبال آن روش های ساخت نانوکامپوزیت های الاستومری و کاربرد نانوسلولز در تقویت لاستیک و پرکننده های هیبریدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این بررسی همچنین به مطالعات اخیر و یافته های کیفی درمورد ادغام انواعی از نانوسلولز در انواع مختلف زمینه های لاستیکی با هدف اصلی بهبود خواص مکانیکی آن و حذف تدریجی پرکننده های لاستیکی معمولی، می پردازد. این مقاله با زیست تخریب پذیری و کاربردهای صنعتی بالقوه کامپوزیت های لاستیکی تقویت شده با نانوسلولز و راه پیش روی این فناوری به پایان می رسد.

    کلید واژگان: نانوسلولز, نانوکامپوزیت لاستیکی, تقویت کنندگی, پرکننده هیبریدی, زیست تخریب پذیری}
  • الهام پیری، محمد هادی آریایی منفرد *
    سلولز، فراوان ترین پلیمر زیستی، حاصلبیوسنتزگیاهان،حیواناتوباکتری هااست، نانوسلولز نیز یک ماده طبیعی و زیست تخریب پذیر است،که از سلولز خام به دست می آید. وبه دلیل ویژگی های مطلوب مورد توجه قرار گرفته است. همچنین نانوسلولزانواع مختلفی مانند: نانوکریستال سلولز، نانوفیبرسلولز، سلولزباکتریایی دارد.نانوسلولزباکتریایی(BNC)،یا سلولز میکروبی،یکپلیمرزیستیاستکهتوسطباکتری هایمتعلقبهجنس های استوباکتر،گلوکوناستوباکتر،ریزوبیوم وسرسینا سنتزشدهاست،BCدارایخلوصبسیاربالااستوهیچمادهدیگریازجملهلیگنین،پکتینوهمی-سلولزکهدرسلولزگیاهیاست،ندارد. سلولز باکتریایی(BC) به دلیل زیست سازگاری، ساختار شبکه سه بعدی فیبرها، خواص مکانیکی و نوری خوب، سطح ویژه بالا و ظرفیت جذب آب و همچنین درجه کریستالی بالا و غیر سمی بودن به عنوان ماده بیولوژیکی مطلوب در زیست پزشکی، مانندپوستمصنوعی،رگ-هایخونیمصنوعیومیکرو ارگانیسم ها،پانسمانزخم،و...استفاده می شود. علاوه بر اینBCمی-تواندبهآسانیاصلاحشود،تاویژگی هایآنبهبودیابدودرنتیجهچندیننانوکامپوزیتبرپایهBCایجادشود.
    کلید واژگان: نانوسلولز, ن, انوسلولز باکتریایی, زیست پزشکی, بیوپلیمر, زیست سازگاری}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال