به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه "implicit signification" در نشریات گروه "هنر و معماری"

جستجوی implicit signification در مقالات مجلات علمی
  • پژمان دادخواه*، حانیه عابدین زاده

    پدیدارشدن تصاویر بر آن بود که فهم جهان را راحت تر کند، ولی نتیجه چیزی خلاف تصور به شمار رفت. عکسی که در آمریکا ثبت شده بود و با خود جریانی از فرهنگ، زبان، نژاد و... را همراه داشت، برای بیننده ای در آن سوی جهان درکی متفاوت ایجاد می کرد به طوری که لازم بود برای رمزگشایی [i] تصویر به آن جریان فرهنگی اشراف می داشت. رولان بارت با درنظرگرفتن چنین موضوعاتی، روش نشانه شناسی «دلالت صریح» و «دلالت ضمنی» را مطرح کرد و گفت: برای درک هر دو، باید تمامی اطلاعات پیرامونی اثر بررسی شود و سپس به تحلیل آن اثر پرداخت. این پژوهش به تحلیل عکس های دیان آربس پرداخته است. با توجه به عناصر موجود در عکس ها دال ها و مدلول ها مشخص شده و مدلول اولیه یا همان دلالت های صریح و ثانویه یا همان دلالت [ii] های ضمنی را براساس عناصر موجود در عکس مشخص شده است. جمع آوری اطلاعات در این پژوهش به صورت کتابخانه ای بوده و از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده است. عکس های آربس، سیاه سفید هستند و قطعی مربع شکل دارند و در بیشتر عکس ها، سوژه در وسط کادر قرار گرفته و به لنز دوربین چشم دوخته و فریز شده است و بیننده را وارد جهان سرد و بی روح عکس می کند.

    کلید واژگان: رولان بارت, نشانه شناسی, دلالت صریح, دلات ضمنی, دیان آربس
    Pejman Dadkhah*, Haniyeh Abedinzadeh

    Photography was created to make the world easier to understand, but the result was the opposite. A photo that was taken in America and had concepts of culture, language, race and even climate created a different understanding for a viewer on the other side of the world. So that it was necessary for him to understand and decode the image in the details of those cultural and linguistic concepts. Lack of complete knowledge of these concepts leads to misunderstanding.Roland Barthes proposed the method of semiotics of "explicit meaning" and"implicit meaning" and said that in order to understand both of these, all the surrounding information of the work should be understood and then analyze that work. This research analyzed the photos of Dian Arbus. In this way, according to the elements in the photos, gestures, age, culture, etc., the signifiers have been determined and the primary and then the secondary signifiers or the implicit signifiers have been described based on the background of the photo. The research method in this study was analytical-descriptive and based on the library method. The photos of Arbus were black and white and had a definite square shape, and in most of the photos, the subject was placed in the middle of the frame, staring at the camera lens and frozen, bringing the viewer into the cold and soulless world of the photo. What was the purpose of Dian Arbus photography? According to the analysis and interpretation of Arbus's photos and taking into account the historical conditions of America in the 60s, he depicted another world so as not to be forgotten. Despite the flaws and defects of most of the Arbus subjects, they were still beautiful and remarkable. Arbus showed in his photos that humanity, kindness and love exist above everything else in this world.

    Keywords: Roland Barthes, semiotics, explicit signification, implicit signification, Diane Arbus
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال