به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « میزان آنژیوژنز » در نشریات گروه « پزشکی »

  • الهه کیهانی
    مقدمه واهداف
    مطالعات مربوط به میزان بقاء در سرطان پستان نشان میدهد، شانس بقاء 5 ساله در زنان مسن،، بناتتراز زننان جنوان بنوده و تندرت تهاجمی سلولهای سرطانی در زنان جوان مبتلا به سرطان پستان باتتر میباشد. هدف از ای، مطالعه، یافت، رابطه بی، س، بیمار با برخی از عوامل پیشآگهی بافتی در سرطان پستان است
    مواد و روش کار
    از بلوک پارافینی 09 بیمار با سابقه سرطان اولیه پستان و بدون در نظر گرفت، درجهبندی و مرحلهبندی تومور، اسنلایدهای IHC بنا نشانگرهای CD34)ارزیابی میزان آنژیوژنر بافتی(، Ki-67)ارزیابی ضریب پرولیفراسیون بافتی(و Annexin V)ارزیابی ضریب آپوپتنوز بنافتی(تهینه شد و نتایج آن در بی، دو گروه از زنان زیر 59 سال و باتی 59 سال مقایسه گردید. 56 % از بیماران را گروه زیر 59 ساله تشکیل میدادند. میزان آنژیوژنز در گروه زیر 59 سناله بطنور معننی داری /
    یافته ها
    6 (P < 0.02) ب ناتتر از زننان باتی 59 ساله بوده و از طرفی در زنان جوانتر، ضریب پرولیفراسیون نیز باتتر بود. بنی، ضنریب آپوپتنوز در بنی، دو گنروه، اخنتلاف آمناری معننی داری مشاهده نشد.
    نتیجه گیری
    نتایج ای، مطالعه نشان میدهد که آنژیوژنز و پرولیفراسیون توموری یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشآگهی سرطان پستان منی باشنند. بنات بودن آنژیوژنز توموری در افراد جوان، به توانائی مغز استخوان در تکثیر و تولید پیشسازهای اندوتلیالی نسبت داده شده و با بات رفت، آنژینوژنز تومنوری، تدرت تکثیر سلولهای بدخیم نیز افزایش می یابد. در زنان جوانتر، احتمال سرطان پستان فامیلی مطنر بنوده و جهنش هنای ژننی ناشنی از آن بنر روی ضریب آپوپتوز تاثیرگذار است. بنابرای، عدم اختلاف آپوپتوز در بی، ای، دو گروه با ای، فرضیه تابل توجیه است. از آنجا که در ایران س، رخنداد سنرطان پستان یک دهه زودتر از کشورهای غربی است، لذا پیشنهاد می شود در صورت تکرارپذیر بودن نتایج ای، مطالعه، داروهای آنتیآنژیوژنینک نینز بنه رژینم شیمیدرمانی اضافه و کارآزمائی های بالینی انجام شود.
    کلید واژگان: سرطان پستان, میزان آنژیوژنز, ضریب پرولیفراسیون, ضریب آپوپتوز}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال