به جمع مشترکان مگیران بپیوندید!

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید.

برای پرداخت حق اشتراک اگر عضو هستید وارد شوید در غیر این صورت حساب کاربری جدید ایجاد کنید

عضویت

جستجوی مقالات مرتبط با کلیدواژه « عناصر فرسایشی » در نشریات گروه « مهندسی الکترونیک »

تکرار جستجوی کلیدواژه «عناصر فرسایشی» در نشریات گروه «فنی مهندسی»
  • مجید محمدی نژاد
    نظر به این که یکی از نتایج مهم استفاده از آنالیز روغن عیب یابی سامانه های مکانیکی است. به همین منظور با مطالعه دقیق نتایج آنالیز روغن موتورهای دیزل که به عنوان سامانه های احتراق داخلی هستند، این نتیجه حاصل گردید که با بررسی دقیق مقادیر خواص فیزیکی و شیمیایی روغن که شامل شاخص گرانروی، TBN، گرانروی در دمای 40 درجه (Vis 40) است و همچنین مطالعه تغییرات و نوسانات آنها درطول زمان می توان بخش مهمی از عیوب موتور را پیش بینی نمود که به عنوان مثال می توان به مواردی همچون عملکرد سوزنهای انژکتور، کمپرس موتور و... اشاره نمود. در این مقاله سعی گردیده است چگونگی تشخیص عیوب موتور از طریق بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی روغن ارائه گردد. همچنین در پایان به روشی ابداعی برای کاهش اسیدی شدن محیط روغن اشاره خواهد گردید. این مقاله با مطالعه میدانی بر روی بیش از 75 دستگاه موتور دیزل صورت پذیرفته است.
    کلید واژگان: مراقبت وضعیت, خواص فیزیکی و شیمیایی, عناصر فرسایشی, لزجت, عدد بازی روغن (TBN)}
نکته
  • نتایج بر اساس تاریخ انتشار مرتب شده‌اند.
  • کلیدواژه مورد نظر شما تنها در فیلد کلیدواژگان مقالات جستجو شده‌است. به منظور حذف نتایج غیر مرتبط، جستجو تنها در مقالات مجلاتی انجام شده که با مجله ماخذ هم موضوع هستند.
  • در صورتی که می‌خواهید جستجو را در همه موضوعات و با شرایط دیگر تکرار کنید به صفحه جستجوی پیشرفته مجلات مراجعه کنید.
درخواست پشتیبانی - گزارش اشکال