تاثیر آلفا لیپوئیک اسید بر توانائی تکوین فولیکول های پره آنترال منجمد شده موش در مقایسه با گروهی که از تخمدان منجمد جدا شده اند

پیام:
چکیده:
مقدمه
انجماد بافت تخمدان و فولیکول پره آنترال، چشم اندازی امیدبخش برای حفظ باروری زنان است.
هدف
هدف از مطالعه حاضر، ارزیابی توانائی تکوین فولیکول پره آنترال منجمد شده موش در مقایسه با فولیکول های پره آنترال جدا شده از تخمدان منجمد شده در حضور آلفا لیپوئیک اسید بود.
مواد و روش ها
فولیکول های پره آنترال منجمد-ذوب شده و فولیکول های پره آنترال مشتق شده از تخمدان تازه و تخمدان منجمد- ذوب شده به طور جداگانه ای با و یا بدون آلفا لیپوئیک اسید کشت داده شدند و سپس با اضافه کردن hCG تخمک گذاری القاء شد. رشد فولیکول، بلوغ تخمک و تکوین جنین ارزیابی شد.
نتایج
اندازه و میزان تکوین فولیکول، بلوغ تخمک و تکوین جنین در گروه های در مان شده با آلفا لیپوئیک اسید در مقایسه با گروه های مرتبط درمان نشده به طور معنی داری بیشتر بود. پارامتر های مذبور به طور معنی داری در فولیکول های منجمد-ذوب شده در مقایسه با فولیکول های جدا شده از تخمدان منجمد-ذوب شده بیشتر بود.
نتیجه گیری
این یافته ها با توجه به افزایش نرخ پارامترهای تکوین از عملکرد برتر فولیکول های پره آنترال منجمدشده در مقایسه با زمانی که از تخمدان منجمد شده جدا شوند، حمایت می کند. بعلاوه آلفا لیپوئیک اسید، بلوغ آزمایشگاهی فولیکول های پره آنترال را در نمونه های انجمادی و غیر انجمادی بهبود بخشید.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
57 تا 64
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1237060 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!