تحلیل چالش های تجاری سازی تحقیقات از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده های کشاورزی ایران

پیام:
چکیده:
این تحقیق توصیفی- پیمایشی با هدف تحلیل چالش های تجاری سازی تحقیقات در دانشکده های کشاورزی ایران انجام پذیرفت. جامعه آماری آن شامل اعضای هیئت علمی دانشکده های کشاورزی دولتی ایران (1837N=) بود که با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری چندمرحله ای، تعداد 150 نفر برای نمونه انتخاب شدند. این پژوهش با رویکردی کمی انجام پذیرفت. داده ها با استفاده از ابزار پرسشنامه گردآوری شدند و با نرم افزار SPSS نسخه 18 تجزیه وتحلیل شدند. روایی پرسشنامه را پانل متخصصان بررسی کردند و برای تعیین میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد (83/0 تا 92/0). یافته های تحقیق نشان داد که در زمینه رتبه بندی چالش های تجاری سازی از دیدگاه اعضای هیئت علمی مورد بررسی، چالش های آموزشی- اطلاع رسانی و زیرساختی- حمایتی بالاترین رتبه ها را به خود اختصاص داده است؛ همچنین نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که چالش های تجاری سازی تحقیقات دانشکده های کشاورزی هفت عامل مجزای زیرساختی– حمایتی، آموزشی، ارتباطی، فنی- تخصصی، سازمانی، مالی و سیاست گذاری دارد که این عوامل 40/57 درصد از واریانس کل متغیرها را بیان کرده اند.
زبان:
فارسی
صفحات:
555 تا 568
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1296206 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!