مروری کوتاه بر درمان یبوست در مکاتب طب سنتی ایران و چین

چکیده:
سابقه و هدف
یبوست یک مشکل شایع گوارشی است که به شکل قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد تاثیرگذار می باشد. هدف از این مقاله بررسی منابع طب سنتی ایران و چین، و بررسی امکان تطبیق در اتیولوژی، علامت شناسی و تدابیر درمانی آن ها با موارد متناظر خود در طب نوین، و ارائه رویکرد تلفیقی به منظور تحقیقات بالینی مشترک برای ارتقاء دانش ما از اتیولوژی و درمان یبوست می باشد.
مواد و روش ها
این مقاله یک مطالعه مروری است که در آن جمع آوری اطلاعات از مقالات بالینی جستجو شده در پایگاه های داده های علمی جهاد دانشگاهی، سیلویکا، PubMed، Scopus و Google Scholar بدون محدودیت زمانی و کتب طب سنتی با استفاده از کلمات کلیدی صورت گرفته است. سپس داده های جمع آوری شده تحلیل، مقایسه و تطبیق داده شده و در نهایت مطالب جمع بندی و نتیجه گیری شده است.
یافته ها
در مراجع طب سنتی ایران و چین یبوست از سوءمزاج ها و الگوهای تشخیصی متنوعی ناشی می شود که طرح درمانی به تناسب آن ها ارائه می گردد.
استنتاج
توانایی علمی دو مکتب طبی ایران و چین در مدیریت یبوست همراه با استفاده از ظرفیت های تشخیصی درمانی طب کلاسیک می تواند الگوی جدیدی را برای مواجهه با آن طراحی کند. رویکرد تلفیقی در انجام تحقیقات بالینی برای بهبود اثربخشی و ایمنی درمان های یبوست پیشنهاد می گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
224 تا 231
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1416487 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!