تخمین قابلیت اطمینان مکانیزم مجموعه روتور در ماسوره مکانیکی F232G با استفاده از شبکه های بیزین فازی

پیام:
چکیده:

روند فعلی موجود در صنایع مختلف این نکته را اذعان میدارد که بر قراری سیستمی با قابلیت ارجاع سریع میزان خرابی های محصول و یا برآورد قابلیت اطمینان آن، از ضروریات هر صنعت است. قابلیت اطمینان در صنایع نظامی دارای اهمیت دو چندان میشود.
یکی از محصولات صنایع نظامی گلوله های ضدهوایی است که در برابر تهدیدات دشمن مورد استفاده قرار میگیرد و عمل نکردن یا به موقع عمل نکردن این محصول میتواند خسارت های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد و این بر اهمیت این محصول میافزاید. در این تحقیق چون ماسوره مکانیکی F232G در مرحله طراحی است و هیچ داده قبلی یا آزمایشی در دست نیست، کمبود داده ها اصلیترین مشکل به حساب میآید و برای رفع این مشکل از شبکه های بیزین استفاده میکنیم و با توجه به عدم شناخت از قابلیت اطمینان اجزا در مرحله طراحی و نبود آگاهی کافی و دقیق خبرگان از قابلیت اطمینان اجزا، برای قابلیت اطمینان هر عضو بازهای در نظر گرفته میشود و از تئوری فازی برای بدست آوردن قابلیت اطمینان استفاده میشود. برای بدست آوردن قابلیت اطمینان با استفاده از
شبکه های بیزین فازی ابتدا درخت خطای محصول را رسم میکنیم و با تبدیل درخت خطا به صورت شبکه های بیزین قابلیت اطمینان محصول برآورد میشود.

زبان:
فارسی
صفحات:
45 تا 51
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1546536 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!