تولید آنتی بادی مونوکلونال بر ضد پروتئین نوکلئوکپسید ویروس برونشیت عفونی ماکیان (IBV)

چکیده:
ویروس برونشیت عفونی (IBV) طیور یکی از عوامل بیماری زای ویروسی بسیار مهم است که دارای چندین سروتیپ می باشد. کنترل موثر عفونت های ناشی از این ویروس از طریق واکسیناسیون و تشخیص سریع بیماری قابل انجام است. پروتئین نوکلئوکپسید IBV (N) یکی از پروتئین های ساختمانی حفاظت شده این ویروس است که برای طراحی کیت های تشخیصی و تولید آنتی بادی منوکلونال مورد توجه قرار گرفته است. در مطالعه ی حاضر پروتئین N ویروس برونشیت عفونی طیور سویه ی واکسن H120 در باکتری Escherichia coliبیان و سپس خالص گردید تا به عنوان آنتی ژن برای تولید آنتی بادی منوکلونال مورد استفاده قرار گیرد. 2 آنتی بادی منوکلونال (1F9 و 6C3) که پروتئین N نوترکیب را شناسایی می کردند تولید و واکنش آن ها با پروتئین طبیعی ویروس در آزمایش های وسترن بلات و ایمونودات بررسی گردید. هر دو آنتی بادی قادر به شناسایی پروتئین N در مایع آلانتوئیک تخم مرغ تلقیح شده با IBV در آزمایش وسترن بلات بودند اما در آزمایش ایمونودات تنها آنتی بادی 1F9 مثبت بود. آنتی بادی 1F9 همچنین قادر به شناسایی سویه های 4/91 و QX IBV در آزمایش ایمونودات بود. به نظر می رسد این آنتی بادی منوکلونال دارای کاربرد تشخیصی باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
42 تا 50
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1633119 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,490,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!