سنتز نانوساختار BiFeO3 به روش سنتز احتراقی با کمک مایکروویو و بررسی فعالیت فتوکاتالیزگری آن در تخریب نارنجی متیل

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
انواع متفاوتی ازآلاینده ها درآب، خاک و هوا وجوددارند که اثرات زیان آوری برسلامت انسان، گیاهان و جانوران داشته و محیط زیست طبیعی را تحت تاثیر قرار می دهند. آلودگی آب در اثر مواد مختلف شیمیایی که در واحد های صنعتی مختلف تولید و به آب های سطحی و یا زیر زمینی و یا هوا وارد می شود یکی از تهدیدهای عمده محیط زیست به شمار می رود و رفع آنها یکی از چالش های مهمی است که در زندگی امروز انسان مطرح است. . از این رو فعالیت های وسیعی صورت می گیرد تا پساب های صنعتی قبل از ورود به محیط زیست تصفیه شده و مواد آلاینده آن حذف گردد. بیسموت فریت BiFeO3 از مواد مهم چند فروئیک است که بالاتر از دمای محیط دارای هر دو خاصیت فروالکتریکی و مغناطیسی می باشد. کاربردهای این ماده در زمینه های ذخیره اطلاعات، سنسور ها و حافظه های مگنتو الکتریک سبب شده تا مطالعات زیادی در سراسر دنیا برای بهبود کارایی و رفع مشکلات موجود در کاربردی شدن این ماده (خواص مغناطیسی ضعیف و مقاومت ویژه پایین) صورت بگیرد. در این پژوهش، نانوساختارهای BiFeO3 با روش خوداحتراقی با کمک مایکروویو سنتز شده و ساختار آن تکنیک های پراش پرتو X (XRD) ، آنالیزعنصری EDX ، FT-IR، DRS و میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) مورد شناسایی قرار گرفت. همچنین مشخصه یابی مغناطیسی نمونه سنتز شده توسط دستگاه VSM انجام گرفت. در ادامه، خواص فوتوکاتالیزگری BiFeO3 سنتز شده برای تخریب رنگ نارنجی متیل تحت لامپ LED مورد مطالعه قرارگرفت.
زبان:
فارسی
صفحات:
492 تا 498
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p1841105 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!