طراحی مدل ارتباطات بازاریابی یکپارچه و تاثیر آن بر تصویر ذهنی برند و عملکرد مالی شرکت(مورد مطالعه شرکت خودروسازی زامیاد)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله سعی بر این است که با اولویت بندی و انتخاب ترکیبی از ابزارهای ارتباطات بازاریابی، ضمن تقویت جایگاه برند و افزایش عملکرد مالی شرکت از لحاظ حجم فروش و سهم بازار، به تحقق اهداف بنگاه کمک کند. در تحقیقات گذشته به موضوع اولویت بندی و انتخاب بهینه ابزارهای ارتباطی تاکید شده ولی  به اثر آن بر روی شاخص های کمی مانند حجم فروش و سهم بازار و ارتقاء و تقویت برند شرکت که در نتیجه باعث افزایش سودآوری شرکت خواهد شد، اشاره ای نشده است. لذا در این مدل سعی شده اثر متغیرهای بررسی شده بر روی تقویت ذهنی برند و عملکرد مالی شرکت نیز سنجیده شود. این مقاله از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت گردآوری داده های موردنظر در زمره مقالات توصیفی  به شمار می آید. جامعه آماری مشتریان محصولات شرکت خودروسازی زامیاد بوده که بر اساس فورمول کوکران تعداد نمونه 357 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند، بنابراین جامعه آماری نامحدود می باشد. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه استاندارد بوده است. روایی و پایایی پرسش نامه تایید شده است. جهت بررسی و آزمون فرضیه ها از نرم افزارهای لیزرل استفاده شده است. نتایج مقاله حاضر نشان داد بکارگیری ارتباطات بازاریابی یکپارچه می تواند بر تصویر ذهنی برند شرکت تاثیر مثبت و معناداری داشته باشد. پس از انجام این تحقیق و اعلام نتایج و پیشنهادات و راهکارهای ارائه شده به واحدهای مربوطه، ضرورت بکارگیری ارتباطات بازاریابی یکپارچه و هم چنین تدوین برنامه ارتباطات بازاریابی به طور جدی تر مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
415 تا 438
لینک کوتاه:
magiran.com/p2049698 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!