شاخص های جداسازی از ونتیلاتور: مروری یکپارچه بر مقالات داخلی منتشرشده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

یکی از اساسی ترین اقدامات حمایتی در بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه استفاده از تهویه مکانیکی می باشد. طولانی شدن مدت تهویه مکانیکی می تواند موجب وابستگی و مشکلات و عوارض مختلفی برای بیماران شود. به همین دلیل یکی از مراحل مهم فرایند درمان بیماران تحت تهویه مکانیکی، جداسازی مطلوب و به موقع بیماران از دستگاه تهویه مکانیکی می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی شاخص های جداسازی از ونتیلاتور به صورت مروری یکپارچه و سیستماتیک انجام شد.

مواد و روش ها

در این مطالعه جستجوی مقالات با استفاده از کلیدواژه های فارسی جداسازی، وینینگ و جداسازی از ونتیلاتور و کلیدواژه های انگلیسی معادل آن ها، weaning  و ventilator weaning در پایگاه های اطلاعاتی داخلی و خارجی SID، Magiran, Iran Medex, web of science، Science Direct، PubMed،Google Scholar و Scopus بدون محدودیت زمانی انجام شد. در نهایت 15 مقاله وارد مطالعه شدند.

یافته ها

مرور 15 مقاله مرتبط نشان داد که شاخص های متعددی از جمله RSBI، IWI، P0.1، NIF و CROP جهت پیش بینی زمان مناسب جداسازی وجود دارد و مزایا و معایب هر یک از شاخص های جداسازی به صورت پراکنده در مطالعات مختلف گزارش شده است.

نتیجه گیری

با توجه به نتایج مطالعه می توان دریافت یک شاخص واحد و مورد توافق همگان به منظور جداسازی بهینه بیماران از تهویه مکانیکی وجود ندارد، لذا جمع بندی یافته های موجود در رابطه با تعیین شاخص های دقیق و موثر جهت جداسازی موفق بیماران تحت تهویه مکانیکی ضروری به نظر می رسد.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 13
لینک کوتاه:
magiran.com/p2053705 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!