تازه های علمی کرونا ویروس ها در سازمان بهداشت جهانی؛ (8) گروه اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و کرمان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

مطالب علمی و اخبار از سایت سازمان جهانی بهداشت سخنرانی رییس سازمان بهداشت جهانی در نشست خبری رسانه ای درباره کورونا ویروس مارس 2020 امروز تولد من است، و من، هدیه ای بسیار ارزشمندی را از کنگو دریافت نموده ام. اکنون دو هفته است که هیچ موردی از گزارش ابولا نداشته ایم، و در حال حاضر هیچ بیمار تحت درمانی وجود ندارد. این خبر نه فقط برای من بلکه برای کل جهان بسیار خوب است، به یاد دارم که چگونه کل جهان نگران ابولا بودند. به ویژه برای هزاران نفر از کارکنان بهداشتی که در مبارزه با ابولا بسیار فداکاری کرده اند، برای اطمینان خاطر، ما اینجا هستیم اما هرچه یک اپیدمی رو به پایان می رود تنها یک جبهه از مبارزه بسته می شود و از سویی دیگری پیچیده تر می گردد. در حال حاضر در کل 90893 مورد ابتلا از کورونا ویروس در سطح جهان و 3110 مورد مرگ گزارش شده است. در 24 ساعت گذشته، چین 129 مورد جدید را گزارش کرده است که کمترین تعداد ابتلا از تاریخ 20 ژانویه تا به امروز است. در خارج از چین، 1848 مورد از 48 کشور جهان گزارش شده است. 80 % از این موارد فقط از سه کشور است: جمهوری کره، جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا می باشد. 12 کشور جدید اولین موارد ابتلا خود را گزارش کرده اند و هم اکنون 21 کشور با یک مورد ابتلا وجود دارد و122 کشور هیچ موردی را هنوز گزارش نکرده اند. اقدامات کشورهایی که به تازگی درگیر کووید19 شده اند، بر اساس اینکه تعدادی از بیماری و یا خوشه بزرگی از بیماران مبتلا شدند متفاوت خواهد بود. بنابراین نحوه واکنش این کشور ها در برابر کورونا ویروس بسیار تعیین کننده و حیاتی است.

زبان:
فارسی
در صفحه:
23
لینک کوتاه:
magiran.com/p2106653 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!