مروری بر مراقبت های پرستاری بیماران تحت پایش همودینامیکی غیرتهاجمی و تهاجمی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

این مطالعه با هدف مروری بر مراقبت های پرستاری و آموزش به پرستاران در زمینه معرفی نوآوری های پایش همودینامیک غیرتهاجمی و تهاجمی بیماران با تمرکز بر پایش قلبی عروقی انجام شد.

زمینه

در مدیریت بیماران بدحال، اولویت با بهینه سازی و نظارت بر وضعیت همودینامیک، به ویژه وضعیت سیستم قلبی عروقی است. ارزیابی وضعیت همودینامیکی بیماران به طور جامع، همراه با سایر اطلاعات بالینی، پزشکان و پرستاران را قادر به تصمیم گیری مناسب در زمینه درمان و مراقبت از بیماران می سازد. به دلیل اهمیت پایش همودینامیک در بخش های مراقبت ویژه و یافتن علت بی ثباتی همودینامیک و پاسخ به درمان، همچنین با توجه به پیشرفت روزافزون علم و فناوری در زمینه تولید دستگاه های جدید، آشنایی با تجهیزات پایش همودینامیکی و دانش راجع به چگونگی عملکرد روش های نوین و مراقبت های پرستاری در این زمینه می تواند مفید واقع گردد.

روش کار

 این مطالعه مروری در سال 1397 با جستجو در پایگاه های داده ایGoogle Scholar ،OVID ،Up-to-date ،Springer ،Scopus ، CINAHL،Cochran ،Web of Science ،Magiran ،SID ، و PubMed با استفاده از کلیدواژه های پالس کانتر، پایش هموینامیک تهاجمی و غیر تهاجمی، برون ده قلبی و معادل انگلیسی آنها انجام شد. در مجموع، 65 مقاله بدون محدودیت زمانی یافت شد، که از این تعداد، 15 مقاله تکراری و 10 مقاله که متن کامل آن ها در دسترس نبود حذف شدند و در نهایت 40 مقاله وارد مطالعه شدند.

یافته ها

 در سال های اخیر، پایش همودینامیک، از سیستم های تهاجمی به سیستم های کمتر تهاجمی و غیرتهاجمی و از متناوب به مداوم، تکامل یافته است. نقش پرستاران در پایش همودینامیک بیماران از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نتیجه گیری

 با آشنایی پرستاران در زمینه این نوآوری ها، آموزش مراقبت های پرستاری در پایش هموینامیک بیماران، و همچنین، پیشگیری و مدیریت عوارض می توان تاثیر مهمی بر دانش پرستاران و همچنین، ارتقای بهبودی و کیفیت زندگی بیماران داشت.

زبان:
فارسی
صفحات:
30 تا 39
لینک کوتاه:
magiran.com/p2138001 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!