یک ساختار یکپارچه برای اتوانکدر چندلایه به منظور آموزش ماشین یادگیری سریع عمیق

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

اخیرا تعداد زیادی الگوریتم بر پایه ی ماشین یادگیری سریع برای آموزش دادن ساختار های شبکه های عصبی عمیق معرفی شده اند .اتوانکدر مبتنی بر ماشین یادگیری سریع یکی از این الگوریتم هاست که برای ایجاد ساختار چندلایه و تعیین پارامترهای هر لایه از مدل معرفی شده است. در الگوریتم آموزش اتوانکدر مبتنی بر یادگیری سریع، وزنها در لایه اول به صورت تصادفی مقدار دهی می شوند که باعث ایجاد خطای بازسازی می شود. فرایند تکراری استفاده از این اتوانکدر ها منجر به پخش خطا درساختار عمیق شده و منجر به کاهش کارایی کل مدل خواهد شد. در این مقاله یک اتوانکدرچندلایه برای تعیین پارامترهای یک شبکه عصبی عمیق ارایه شده است. همچنین یک الگوریتم نوین برای آموزش این مدل معرفی می شود که از پخش خطا جلوگیری می کند. به منظور افزایش کارایی مدل به جای مقداردهی تصادفی پارامترهای اولین از یک اتوانکدر تکرار شونده بهره می بریم که در یک فرایند تکراری پارامترهای اولین لایه را به بهترین حالت تعیین می کند. برای طبقه بندی داده ها به کمک ویژگی های استخراج شده، از یک ماشین یادگیری سریع تک لایه استفاده شده است. آزمایش ها برای طبقه بندی داده ها نشان می دهد که روش پیشنهادی میانگین دقت روی همه ی مجموعه داده ها را به ترتیب به میزان 4%، 26%، 17% و 31% نسبت به روش های موجود بهبود داده است. برای نشان دادن کارایی اتوانکدر چندلایه از این مدل برای بازسازی تصاویر استفاده شده است و نتایج دیداری نشان دهنده ی کارایی بهتر روش پیشنهادی در بازسازی تصاویر می باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
5 تا 16
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2166857 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!